نقش فروشنده در بازی مافیا

نقش فروشنده در بازی مافیا

نقش فروشنده در بازی مافیا چیست؟ فروشنده همان نقش جدیدی است که سعید ابوطالب ، کارگردان و تهیه‌ کننده سریال شب‌های مافیا ، به تازگی به این مجموعه نمایشی هیجان انگیز اضافه کرده است. فروشنده در بازی مافیا در طرف تیم شهروندها بازی می کند و یک بار در طول بازی می تواند قدرت یک فرد را برای کل بازی از وی بگیرد. این نقش در فینال سری سوم استفاده شد.

فروشنده در بازی مافیا می تواند یکبار عمل کند و نقش یک نفر را بدزدد و دیگر آن نقش تا آخر بازی نمی تواند از نقشش استفاده کند. فروشنده بازی مافیا باید سعی کند نقش شهروند را از او ندزدد تا ضعیف نشود.

نقش فروشنده در بازی مافیا چیست؟

شب‌های مافیا

شب‌های مافیا یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی به کارگردانی سعید ابوطالب است که بر اساس بازی مافیا ساخته شده‌است. در هر فصل از این مجموعه، ۱۲ شرکت‌کننده از میان بازیگران سینما و تلویزیون و سایر افراد مشهور به بازی دعوت می‌شوند و آنها به اتفاق برگزارکننده برنامه، بازی را به صورت رئال (واقعی) و بدون دخالت گروه کارگردانی انجام می‌دهند. نخستین قسمت این برنامه در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ توسط سامانه فیلیمو منتشر شد.

نقش فروشنده در بازی مافیا چیست؟

جلسات تمرین و تقویت بازی مافیا

به گفته سعید ابوطالب، بازیگران وقتی به این برنامه دعوت می‌شوند بسیار برای آن‌ها مهم است که چطور دیده می‌شوند؛ جدای از اینکه در گروه برندگان یا بازندگان باشند. خوب بازی کردن از دغدغه‌های بازیگران این رئالیتی‌شو است.

واقعی  و البته حساس بودن این برنامه سعید ابوطالب را بر آن داشت تا تمرین‌هایی را برگزار کند که شرکت‌کنندگان بنا به علاقه در تمرین‌ها حاضر شده و بازی مافیا را تمرین کنند. با این که به نظر می رسد خیلی از افراد حرفه ای هستند و سال‌هاست مافیا بازی می کنند اما در شوی «شب‌های مافیا»ی اوضاع کمی متفاوت‌تر و با روایتی دیگر بازی می‌شود.  به همین دلیل خیلی از بازیگران پیش از حضور در فیلمبرداری و ضبط بازی اصلی در جلسات تمرین حاضر می‌شوند.

نقش فروشنده در بازی مافیا چیست؟

کارگردان این رئالیتی شو این بازی را کمی ساده کرده و در واقع بازی‌ رایج میان مردم نقش‌های بیشتری دارد و پیچیده‌تر است. بازی مافیا در شب‌های مافیا ساده شد تا مخاطب سردرگم نشود. همچنین، «شب‌های مافیا» کمی به سوی دراماتیزه شدن، حرکت کرد.

سعید ابوطالب بر این عقیده است که بازی مافیا برای کسانی که آن را بازی می‌کنند جذاب است و حتی برای عوامل پشت صحنه، اما اینکه این بازی تا چه اندازه برای مخاطب جذاب باشد نکته‌ای است که ماه‌ها به آن فکر کرده‌ایم. مخاطبان این رئالیتی‌شو به اندازه گرداننده بازی اطلاعات دارند و حتی گاهی از گرداننده بازی نیز این اطلاعات بیشتر است چراکه شاید مخاطب ما در قاب تلویزیون اتفاقی را شاهد باشد که گرداننده متوجه آن نمی‌شود.

نقش فروشنده در بازی مافیا چیست؟

«جوکر» و «فروشنده» کاراکترهای جدید شهر

سعید ابوطالب درباره اصطلاح سناریو در بازی مافیا بیان کرد: اینکه گاهی گرداننده از واژه «سناریوی بازی» استفاده می‌کند منظور از آن تعداد نقش‌ها و نوع نقش‌ها است به این معنا که ما در بازی هشت شهروند داریم که شش نفر از آن‌ها نقش خاصی را برعهده دارند و چهار مافیا که از آن‌ها نیز ۲ فرد کاراکتر خاص و ۲ مافیا ساده هستند. البته در ادامه این فصل و فصل‌های جدید یک نقش «جوکر» به گروه مافیا اضافه شده که در فینال فصل گذشته نیز بوده و یک نقش هم به شهروندان اضافه شده به نام «فروشنده»؛ این سناریوی بازی است.

نقش فروشنده در بازی مافیا چیست؟

تاریخچه بازی مافیا

بازی مافیا برای اولین بار توسط دمیتری دیویدوف در سال ۱۹۸۶ روانشناس روس تبار در میان جنگ سرد شوروی و آمریکا ارائه شد. هدف این بازی در واقع ارزیابی افرادی بود که در موقعیت های استرسی قرار می گرفتند و مجبور به دروغ گفتن می شدند. در ابتدا بازی مافیا در دانشگاه مسکو عرضه شد و در همان سال اول به قدری محبوب شد که در تمام کلاس ها، خوابگاه ها، زنگ های استراحت و اوقات تفریح اردوگاهی بازی می شد. پس تا اینجا متوجه شدیم که بازی مافیا، ایرانی نیست و ریشه روسی دارد! (البته نسخه پیشرفته آن کاملا ایرانی است، ولی ایده اصلی ایرانی نبوده).

بعد از گذشت حدود ۴ سال و در سال ۱۹۹۰ میلادی با فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد، این بازی با اقبال عمومی مواجه شد. در واقع به خاطر همین تم جنگی، مافیایی و جنایی که بازی داشت و مرتبط با وقایع و اتفاقات آن دوره بود، استقبال فزاینده ای از آن شد تا جایی که در سراسر اروپا و آسیای مرکزی این بازی انجام می شد و نهایتا به آمریکا و قاره های دیگر نیز رسید.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

بازی «مافیا»: جدال اکثریت آگاه و اقلیت ناآگاه؟

«شب های مافیا» با حضور سلبریتی ها آمد

سمیون موگیلویچ ؛ قدرتمندترین رییس مافیای جهان و دوست قدیمی ولادیمیر پوتین

بهترین و واقع گرایانه ترین فیلم های گانگستری و مافیایی تاریخ سینما [قسمت اول]

بهترین و واقع گرایانه ترین فیلم های گانگستری و مافیایی تاریخ سینما [قسمت دوم]

نقد فیلم گرگ بازی، چگونه از بازی دورهمی مافیا فیلمی معمایی بسازیم؟

تفریحات و سرگرمی های موفق‌ترین چهره‌های جهان؛ از بافندگی تا جمع‌آوری کلکسیون چاقو

ایستگاه حباب بازی ؛ یک سرگرمی تابستانه ارزان و شاد برای بچه ها

افتتاح خانه وحشت ماشین رو در ژاپن؛ پول بدهید تا بترسید

چگونه اسلایم درست کنیم؛ ۴ دستور ساده برای ساخت انواع اسلایم در خانه

چند سرگرمی‌ جالب و ارزان‌ برای اوقات فراغت؛ بعد از یک روز کاری

بهترین پیشنهاد‌های سرگرمی و تفریح در فانیبو

آموزش ساخت خودکار نامرئی ساده

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Sh مهر ۱, ۱۴۰۰

    شب‌های مافیا خیلی خوبه آقای ابوطالب ترابخدا همچنان به ساختش ادامه بدهید، ترا به خدا مثل شام ایرانی قطع نکنید البته شبهای مافیا خیلی خیلی خیلی از شام ایرانی لختره

  • مینا مهر ۲, ۱۴۰۰

    باحالع