نظریه پرداز «ملکه بیت ها» دستیار وزیر اقتصاد شد + ویدیو

نظریه پرداز «ملکه بیت ها» دستیار وزیر اقتصاد شد + ویدیو

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، میثم پیله فروش را به عنوان دستیار خود در زمینه پایش عدالت اقتصادی منصوب کرد. پیله فروش مدتی قبل با حضور در برنامه ای در شبکه یک سیما که به بیت کوین و ارزهای دیجیتال اختصاص داشت، درباره ی «بیت کویین» توضیحاتی را ارائه داد. در واقع او «کوین» (coin) را کویین (queen) تلفظ می کند و پس از آن حتی به توضیح و تفسیر تلفظ اشتباه خود می پردازد و درباره ی «ملکه بیت ها» سخن می راند.

اشتباه در تلفظ اولین و شاید مهم ترین رمز ارز جهان که اغلب دنیای رمز ارز را با آن می شناسند، یعنی همان بیت کوین (Bitcoin)، یکی از اشتباهات رایج میان عوام الناس است اما از کسی که اقتصاددان است و برای توضیح در مورد آن پدیده به برنامه ای در تلویزیون دعوت شده انتظار می رود که به اطلاعات پایه ای نظیر وجه تسمیه یا همان علت نامگذاری و… تسلط کامل داشته باشد.

میثم پیله فروش

این اتفاق آدم را یاد اکبر رنجبرزاده، نماینده مجلس و سخنرانی اش در جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی می اندازد که تلاشش برای تلفظ صحیح موزه ی «لوور» نافرجام ماند! به نظر می رسد که مسئولان برای تلفظ صحیح کلمات باید اهتمام بیشتری بورزند!

دکتر میثم پیله فروش متولد ۱۳۵۸ است. وی دکتری اقتصاد در گرایش توسعه دارد و پژوهشگر اقتصاد مرکز پژوهش های مجلس بوده است. پیله فروش کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته ی معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرده و در دوران دبیرستان نیز در استعدادهای درخشان درس خوانده است.

میثم پیله فروش

از سوابق کاری وی می توان به معاونت پژوهشی دیده بان شفافیت و عدالت، دبیری سرویس اقتصادی سایت تحلیل ایران، کارشناسی دبیرخانه ی شورای اقتصاد سیما، بنیان گذاری مؤسسه مطالعاتی «توحید نگار» و تدریس در دانشگاه اشاره کرد. از میثم پیله فروش تا کنون چندین کتاب از جمله «نظریه‌های عدالت اقتصادی» و چندین و چند مقاله به چاپ رسیده است.

وی در سال ۱۳۹۸ نیز داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از قزوین شده بود که چندی قبل از انتخابات، انصراف خود را اعلام کرد و چنین نوشت:

«برای ایجاد این مجلس لازم است از تکثر نامزدهای همسو کاسته شده و با از خودگذشتگی به تحقق مجلس سالم، کارآمد و در خدمت مردم کمک کرد. در نتیجه؛ ادامه حضور در عرصه انتخابات را به مصلحت نیروهای انقلاب نمی دانم. »

بیشتر بخوانید:

از ساتوشی ناکاموتو چه می دانیم؟ خالق مرموز و ناشناخته بیت کوین کیست؟

ساتوشی ناکاموتو، خالق رمز ارز بیت کوین چقدر ثروت دارد؟

بزرگ ترین کلاهبرداری تاریخ بیت کوین توسط دو برادر برای خرید شهروندی وانواتو

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • بت شکن مهر ۱۴, ۱۴۰۰

    اقتصاد مال …… است

  • من مهر ۱۴, ۱۴۰۰

    مملکتی که مسئولانش بلااستثناء یا فاسد هستند یا بیسواد یا اکثرا هردو، سرنوشتی جز چیزی که می بینید نخواهد داشت.

  • عبدالله مهر ۱۴, ۱۴۰۰

    اگر در سال ۹۶ که هنوز کسی نمیدونست ارز دیجیتال چی هست؛ یک متخصص اقتصاد، یک کلمه انگلیسی را اشتباه بشنود پس اشتباه ترجمه کند؛ نباید او را در امور اقتصادی به مشاوره گرفت؟

    • مسعود مهر ۱۴, ۱۴۰۰

      نه نباید گرفت. چون مشکل فقط تلفظ نبوده هر انسانی ممکن هستش یک کلمه زبان خارجی را به اشتباه تلظ کنه اما اینکه در ادامه همان گفتار برای این کلمه توضیح و تفسیر اشتباه هم ارائه بدی و درباره ملکه بیت ها صحبت کنی نشان از این هستش که مشکل بی سوادی و دروغگویی ایشان هستش نه تنها یک اشباه ساده تلفلظی. و نشان دهنده این هستش که یک نفر که دکترای اقتصاد داره نه تنها از اقتصاد روز دنیا عقب هستش بلکه دارای دانش غلط نیز هستش. البته خروجی های دانشگاه امام صادق بهتر از این نمیشن.

    • سعید مهر ۱۴, ۱۴۰۰

      شاید شما تازه اسم رمز ارز رو شنیده باشی ولی توی همین ایران هم سال ۹۶ خیلیها در این حوزه مشغول به کار بودن. بعلاوه این آقا به عنوان مثلا کارشناس و برای صحبت در همین زمینه به تلویزیون رفته بود. توی خیابون که بصورت تصادفی پیداش نکردن باهاش مصاحبه کنند. به خدا خود این دکترهای بیسواد هم اینقدر که امثال شما سعی در ماله کشی و توجیه سوتیهاشون دارین نظر مردم براشون اهمیتی نداره. خودشون خوب می دونند مدرکشون رو چطوری و از کجا گرفتن.

  • علی مهر ۱۵, ۱۴۰۰

    فاتحه مملکت رو همین امروز بخونید با وجود همچین مدیران اوسکولی که داریم خاک ت سرت با این نظریه ات

  • امیر تیر ۱۱, ۱۴۰۱

    دانشگاه امام صادق ایران به باد داده