داستان «شاروم»: جزییات عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در ۱۴ مرداد

بزرگ شدن بورس انرژی با عرضه پتروشیمی ها

داستان «شاروم»: جزییات عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در ۱۴ مرداد

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه با نماد شاروم در ۱۴ مرداد ۹۹ از ساعت ۱۳ تا ۱۷ ثبت سفارش دارد. نماد شاروم چندی پیش به عنوان یکی دیگر از نمادهای گروه محصولات شیمیایی در بازار دوم فرابورس ایران، ثبت شد تا شمارش معکوس برای عرضه اولیه سهام یکی دیگر از پتروشیمی های ایران در سال ۱۳۹۹ آغاز شود.

با عرضه اولیه پتروشیمی ها و نیروگاه ها در بازار سرمایه کشور، سیگنال بزرگ شدن بورس انرژی ایران در ایران عصر ۱۴۰۰ فعال تر می شود. انرژی۳، سهم طلایی بورس ایران ۱۰ مرداد ۹۹ از مرز ۴۰ هزار تومان فرا تر رفت تا با تداوم عرضه های پتروشیمی ها و پالایشگاه ها ونیروگاه ها، منتظر انفجار قیمتی در بورس بین المللی انرژی ایران در سال های نه چندان دور باشیم.

از ۷۰۰ میلیون سهم شاروم ، فقط ۱۵ درصد معادل ۱۰۵ میلیون سهم عرضه اولیه می شود. اگر ۵ میلیون کد در عرضه اولیه شاروم مشارکت کنند، بیش از ۲۰ سهم به هر کد اختصاص پیدا نخواهد کرد. کف قیمتی شاروم، ۶۲۰ تومان و سقف قیمتی شاروم ۶۳۰ تومان است. حداکثر میزان نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه شاروم، ۱۲۰ هزار تومان است. زمان ثبت سفارش شاروم روز سه شنبه ۱۳ تا ۱۷ عصر است.

زمان عرضه و تخصیص شاروم، ۱۵ مرداد است. پس برای ثبت سفارش، باید سه شنبه اقدام کنید. شاروم روز ۱۸ مرداد ۹۹ با قیمت ۶۶۲ تومان در تابلو بورس آماده اولین روز معاملاتی خواهد شد.

شاروم ۳۰ تیر ۹۹ درج نماد شده است و اطلاعیه فرابورس منتشر شد. فرابورس با عرضه اولیه ها، کارمزدهای رویایی دریافت می کند و یکی از گزینه های سهامداری بلندمدت محسوب می شود. اخیرا ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه داده و هر قیمتی زیر ۱۰ هزار تومان، صرفا فرصت ورود است.

پتروشیمی ارومیه از پتروشیمی های پر سود سال های اخیر بوده و می تواند خاطره خوب و خوش پتروشیمی پارس در سال ۹۷ و پتروشیمی نوری در سال ۹۸ را برای سهامداران خوش شانس، تکرار کند. عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه مثل دیگر عرضه اولیه های سال ۹۹، در یکی از روزهای سه شنبه یا چهارشنبه تابستان انجام می شود.

پتروشیمی ارومیه بزرگترین تولید کننده سولفات آمونیم در ایران است. باردهی بیشتر باغات و مزارع  کشور با این کود میسر می شود.

زمان عرضه اولیه ارومیه و میزان نقدینگی مورد نیاز برای عرضه اولیه ارومیه، بزودی توسط شرکت فرابورس ایران اعلام شد. پتروشیمی ارومیه، ۷۰۰ میلیون قطعه سهم است و در گروه محصولات شیمیایی بورس قرار دارد. یکی از بهترین نمادها با بازدهی عالی در سال های آینده، در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد.

شاروم ، هم گروهی های خوبی چون: شگویا، پترول، فارس، تاپیکو، پارسان، شیران، نوری، پارس، وپترو، زاگرس، کرماشا، کلر، شپاکسا و مارون دارد که بعضی از نمادهای محصولات شیمیایی در بازار سرمایه کشور، جا مانده از رشد هستند و انتظار بازدهی بالایی از آن ها در بازه ۳۶ ماه آینده داریم.

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه
اطلاعیه فرابورس ایران درباره درج نماد شاروم

شاروم چون پتروشیمی کوچکی است، احتمالا ۱۰ درصد سهام معادل ۷۰ میلیون سهم، عرضه اولیه شود. در عرضه اولیه شاروم ، احتمال می دهیم که بیش از ۵ میلیون کد حقوقی و حقوقی مشارکت داشته باشد. لذا در عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه احتمالا به هر سهامدار، بیش از ۱۰ تا ۲۰ سهم تعلق نگیرد.

قیمت عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه ۶۳۰ تومان است و تا ۲۰۰۰ تومان کار سختی ندارد.  .

توجه داشته باشید که ماه به ماه بر شمار هموطنانی که کد بورس میگیرند و خواستار مشارکت در عرضه اولیه سهام می شوند، افزایش می یابد. حجم مبنایی که برای شاروم در نظر گرفته شده است، ۵۰ میلیون سهم است. دامنه نوسان شاروم، ۵ درصد است.

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه
تابلو معاملاتی عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه (شاروم) در سامانه tsetmc.com

میزان EPS‌ شاروم در مرداد ۹۹، ۱۲۰ ریال و میزان P/E نیز ۸.۳۳ بود در حالی که P/E گروه محصولات شیمیایی، ۲۳.۹۵ بود. با شاروم باید سهامداری کرد و به مجمع رفت. شاروم با هر قیمتی عرضه اولیه شود، تا اسفند ۹۹ انتظار بیش از ۱۰۰ درصد بازدهی برای آن متصور هستیم.

پس از عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ نیز باید منتظر عرضه اولیه پتروشیمی بندر امام باشیم. عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه احتمالا رکورد دیگری از مشارکت ایرانیان در عرضه اولیه ها را ثبت خواهد کرد. صورت های مالی عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه و صورت های مالی حسابرسی شده شاروم را در کدال دنبال کنید.

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه
آنالیز سولفات آمونیوم پودری و گرانولی تولیدی پتروشیمی ارومیه (شاروم)

سهامداران عمده پتروشیمی ارومیه

سهامداران اصلی شاروم به شرح زیر است:

  • شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان به نمایندگی بهرام کلانتری
  • شرکت سرمایه گذاری مدیران اقتصاد به نمایندگی رضا حسن زاده
  • شرکت توسعه صنایع پایین دستی پترو ایرانیان به نمایندگی نادرجداری سفید گری
  • شرکت کود شیمیایی اوره لردگان به نمایندگی صادق معمار
  • شرکت مدیریت توسعه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان به نمایندگی از کریم دلجوان قدرتی

پترول، مالک اصلی شاروم

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با نماد پترول که مثل سرمایه گذاری غدیر، یکی از بهترین پرتفوهای بورسی و غیر بورسی در بازار سرمایه را دارد، ۹۳ درصد سهام شاروم را در اختیار دارد و مالک اصلی پتروشیمی ارومیه است. پترول به جز پتروشیمی ارومیه ، پتروشیمی کازرون، پتروشیمی ممسنی، پتروشیمی ایلام، پتروشیمی گچساران، پتروشیمی بروجن و پتروشیمی نوین را نیز در پرتفو غیر بورسی دارد که به نظر می رسد، کاندیداهای آتی عرضه اولیه در سال ۹۹ یا سال ۱۴۰۰ شمسی باشند.

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه
تصویر صفحه پرتفو غیر بورسی پترول را مشاهده می کنید که ۹۳ درصد سهام شاروم را در اختیار دارد.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مالک ۷۰ درصد سهام پترول است. پترول، مالک اصلی پتروشیمی ارومیه است. پس با عرضه اولیه شاروم ، هم پترول و هم فارس، باید شناسایی سود کنند.

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه
تابلو معاملاتی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان – پترول- که مالک اصلی شاروم است. قیمت هر سهم پترول در ۱ مرداد۹۹ به ۱۴۶۶ تومان رسید

بررسی صورت های مالی شاروم

اگر مشتاق سهامداری شاروم پس از تعادل عرضه ها پس از عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه بودید، به صورت های مالی هم توجه کنید.

طبق صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ (حسابرسی نشده) در سال مالی منتهی به  ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ که اول مرداد ۱۳۹۹ روی کدال رفت، اطلاعات زیر منتشر شد.

✅ افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای عملیاتی ۱۲ ماهه ۱۳۹۶ شاروم در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۵۰۵,۵۰۴ میلیون ریال به مبلغ ۶۵۸,۴۹۲ میلیون ریال رسیده است)
✅افزایش ۵۰ درصدی سود ناخالص ۱۲ ماهه ۱۳۹۶  شاروم در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۸۱,۰۷۹ میلیون ریال به مبلغ ۱۲۱,۶۷۲ میلیون ریال رسیده است)
✅افزایش ۶۵ درصدی سود عملیاتی ۱۲  ماهه ۱۳۹۶ در مقایسه با دوره مشابه(از مبلغ ۴۶۷۸۴ میلیون ریال به مبلغ ۷۷۳۲۲ میلیون ریال رسیده است)
✅افزایش ۱۰۴ درصدی سود خالص ۱۲ ماهه ۱۳۹۶و تحقق سود ۲۷۳ ریالی به ازاء هر سهم (از مبلغ ۴۱۲۸۱ میلیون ریال به مبلغ ۸۴۲۶۴ میلیون ریال رسیده است)
✅ حاشیه سود (زیان) عملیاتی از ۹.۲۵% به ۱۱.۷۴% افزایش یافته است
✅ حاشیه سود (زیان) خالص از ۸.۱۷% به ۱۲.۸% افزایش یافته است

✅ افزایش ۵۰ درصدی دارائی ها
⏹ افزایش ۸۹ درصدی بدهی ها
⏹ افزایش ۲۱ درصدی حقوق مالکانه (از مبلغ ۳۲۷,۶۲۷ میلیون ریال به مبلغ ۳۹۴,۹۱۵ میلیون ریال رسیده است)
⏹ نسبت بدهی از ۴۳.۹۷% به ۵۵.۱۲% افزایش یافته است
⏹ نسبت جاری از ۱.۳۳ مرتبه به ۰.۹ مرتبه کاهش یافته است

✅ بازده دارایی ها از ۷.۰۶% به ۹.۵۸% افزایش یافته است
✅ بازده حقوق صاحبان سهام از ۱۲.۶% به ۲۱.۳۴% افزایش یافته است.

سایت شرکت پتروشیمی ارومیه در نشانی urpcc.ir قرار دارد. پتروشیمی ارومیه در کیلومتر ۳۰ جاده ارومیه-مهاباد قرار دارد. بخش سهامداران شرکت پتروشیمی ارومیه با شماره ۰۴۴۳۲۵۱۵۷۱۶ در دسترس است.

در سال ۹۹ شاهد عرضه اولیه های خوب با بازدهی ارزشمند برای ۶۰ میلیون دارنده کد بورس با بازدهی بلند مدتی خواهیم بود. از طرفی، طبق  قرار قبلی، ۵ شرکت دیجیتالی بزرگ (دیجی کالا-تپسی-فیلیمو-کافه بازار و شیپور) تا اوایل مهر، عرضه اولیه می شوند. در کلیه عرضه اولیه ها تا تابستان سال ۱۴۰۰ سهامداری کرده و تا زمان عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه، برای اعضا،خانواده، کد بورس گرفته و اول در سامانه سجام ثبت نام کنید.

توجه داشته باشید که با عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه و سایر پتروشیمی های کشور در بازار سرمایه و فروش محصولات آن ها از طریق بورس انرژی، می توان شاهد تحول خوبی در این بورس بود. اگر در عرضه اولیه های سال ۹۸ که جمعا ۲۳ عرضه اولیه بود و ۶ میلیون و۷۰۰ هزار تومان نقدینگی نیاز داشت، شرکت کرده بودید و تا اخر تیر ۹۹ سهامدار می بودید، بیش از ۳۰ میلیون تومان سود خالص نصیب شما می شد.

اطلاعاتی که در این گفتار ارائه شد، احتمالا مناسب دوستان و آشنایان شما خواهد بود. لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در تلگرام و اینستاگرام و واتس آپ دارید، به اطلاع ان ها برسانید. بورس ایران در گام اول، به سمت کانال ۴ میلیون واحدی در حرکت است. شاروم حدود ۱۰۰۰ تومان برای افزایش ۵۰ درصدی قیمت، متوقف می شود و به نظر می رسد با روند صعودی شاخص کل بورس ایران ، حداقل تا ۲۰۰۰ تومان صعودی باشد. لذا در شاروم سهامدار یکنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • دارا پرواس مرداد ۴, ۱۳۹۹

    جناب آقای زمانی سلام
    در صورت امکان سهم مادیرا بررسی بفرمایید.
    با تشکر از راهنمایی‌های بسیار ارزنده‌تون، من بسیار استفاده میکنم و سودهای بسیار شیرینی کردم.

  • ناصری مرداد ۷, ۱۳۹۹

    عرض سلام وقت بخیر خدمت شما اقای زمانی و تشکر بابت راهنمایی خودتان من ۳۰ تومان دارم چه سهمی بخرم میان مدت لطفا راهنمایی کنید