آیا سریال کره ای Squid Game به رشد اجتماعی بچه ها آسیب می رساند؟

آیا سریال کره ای Squid Game به رشد اجتماعی بچه ها آسیب می رساند؟

کارشناسی در اظهار نظری جالب گفته که والدینی که به فرزندان شان اجازه ی تماشای سریال کره ای Squid Game را می دهند شاید به نوعی به آن ها قربانی شدن در برابر زورگوها را بیاموزند.

به گزارش دیلی میل، دکتر ساندرا ویتلی می گوید که سریال نتفلیکس در صورتی که بیننده زیادی کم سن و سال باشد می تواند به «رشد اجتماعی و احساسی» وی آسیب بزند. او اضافه می کند که سریال مذکور می تواند آن ها را ترغیب کند تا در زمان مشاهده ی آزار همنوع به جای کمک به او، «نظاره‌گر باشند» و یا حتی «به آزار دهنده کمک کنند.»

خشونت در تلویزیون

در این سریال شخصیت هایی را می بینیم که برای بردن جایزه ی ۳۷ میلیون دلاری در چالش هایی بر اساس بازی های بچگانه، اما با نتایج مرگبار شرکت کنند. در قسمت هایی از سریال شاهد صحنه هایی هستیم که طی آن افراد به سرشان گلوله می خورد و خون به بیرون می پاشد و خیلی صحنه های خشن دیگر.

دکتر ویتلی، روانشناس اجتماعی که در زمینه ی مهارت های والدین در بچه داری تخصص دارد، می گوید بچه های بین سنین ۵ تا ۱۱ شاید آن قدری بزرگ نباشند که بستر و شرایط خشونت این سریال را درک کنند. او اضافه می کند: «ممکن است برای بچه سوال پیش بیاید که چرا کسی به آن ها کمک نمی کند. به وضوح پیام هایی در این سریال وجود دارد که ما دوست نداریم بچه هایمان آن ها را نهادینه کنند.»

سریال کره ای Squid Game

هفته ی پیش دبستان جان برامستون در شرق لندن در پیامی به والدین هشدار داد که دانش آموزان در حیاط مدرسه صحنه هایی از این سریال را بازسازی می کرده اند: «این شاید چیزی باشد که بنیان آموزه های مدرسه را بلرزاند و آن بنیان چیزی نیست جز اهمیت دادن و کمک به همنوع. ما هنگام مشاهده ی بی عدالتی کنار نمی ایستیم. اگر ببینیم به کسی زور می گویند یا به او آسیب می زنند، بی تفاوت از کنار آن رد نمی شویم و قطعاً به فرد زورگو نمی پیوندیم. بلکه به معلم خبر می دهیم.»

سریال کره ای Squid Game

نزهت عثمانی، معلم دبستان در این باره در مجله ی TES می نویسد: «گاهی اوقات تعدد گفتگوهایی که باید به عنوان معلم دبستان با دانش آموزان درباره ی محتوای مناسب سن شان داشته باشید کلافه کننده است… نهایتاً این مسئولیت والدین و پرستاران خانگی است که بر این موضوع نظارت داشته باشند.»

دکتر ویتلی می گوید که بچه های جوان از محتوای مناسب بزرگسالان «پیام متفاوتی» دریافت می کنند چرا که آن ها کوچک تر از آن هستند که درونمایه های آن ها ـ که سریال کره ای Squid Game نیز از آن جمله است ـ را درک کنند.

بیشتر بخوانید:

هولناک‌ترین کارهایی که هر کدام از شخصیت‌های اصلی سریال Squid Game انجام دادند

بینندگان سریال محبوب Squid Game برای یاد گرفتن زبان کره ای صف کشیدند

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۵ نظر

ورود

  • یاسمن سالاری مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    دکتر برای خودش یه چیزی گفته من ۱۳ سالمه واقعا سریال بی نظیر بود پیشنهاد میکنم حتما بچه ها هم ببینن فعلا از نظر من سریال های ایرانی هستن که به بچه ها اسیب میزنن اگر واقعا به بچه ها اسیب میرسوند این سریال این قدر معروف نمیشد چرا الکی میخواین محبوبیت یه سریال و خراب کنین؟ نژاد پرست نباشین چون که فقط مال کرست اگر این جوری بود دکتر های دیگه هم مال خارج کشور میگفتن شورشو دارین در میارین

    • امیر مهر ۲۷, ۱۴۰۰

      بیا پایین بچه سرمون درد گرفت

    • fatima مهر ۲۷, ۱۴۰۰

      این فیلم برای بچه ها نیست…

    • FFF مهر ۲۷, ۱۴۰۰

      حققققق

    • Orβit مهر ۲۸, ۱۴۰۰

      منم عاشق این سریالم معرکه و هیجان و یکم ترسناک بود چون من ترسناک هم دوست دارم و کاملا با نظر شما موافقم اگر قرار باشه این سریال رو بچه های کوچیک ببینن کافیه مادر و پدراشون اجازه ندن مگه زوریه و بعدشم من سریالهای ترسناک یکم شبیه این سبک دیدم و اطلاعاتی که خوندم یکسری ها خودکشی میکنن وقتی این سریال و یا اونی که من دیدم انجام میدن الکی بود توی سایت دیگه خونده بودم شایعه بود حالا نمیدونم یکمش حقیقت داشت یا نه ولی برحال سریال خفنی هستش ????????

  • محمد مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    باباجان چقدر زر زر میکنید من و خواهر ۶ ساله ام‌باهم دیگه زیرنویس فارسی دیدیم هیچ‌مشکلی هم‌نداره خواهرم چقدر سر چیزای علکی مینویسید

    • النا مهر ۲۷, ۱۴۰۰

      مازا فازا جلل خالق?????????????????????

  • Nahira مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    بعضیا گفتن که نه بابا ما با خواهر برادر کوچیکمونم دیدیم هیچی نشده ..خب عزیز من تو وقتی میذاری یه بچه همچین صحنه های وحشتناکیو ببینه توی ناخوداگاهش ضبط میشه و بعدا اثارشو نشون میده .. بچه پاکه و براش سوال پی شمیاد چرا یکی برای پول باید اون یکیو از یه پل شیشه ای هل بده پایین تا مغزش بپاشه! کم کم سوالات نیازمندجواب و تجربه میشه‌‌.ممکنه توی این‌سن‌نباشه و حتی ممکنه اتفاقم‌نیوفته ولی خیلی ها هستن‌ک تحت تاثیر فیلمها کارایی انجام‌میدن کمناسب نیست..مثل شبیه سازی صحنه های فیلم ..حالا فرض کن بار اول با چون با هم بازی میکنن و مرگ همو شبیه سازی میکنن ..بار بعدی ک داشتن بازی میکردن یهو یکیشون تفنگ باباشو اورد به عنوان جایگزین چوب و دوستشو کشت میخوای چیکار کنی؟؟؟
    فیلمها تاثیرات بلند مدت دارن روی ادم پس فکر نکنید اینا میگن بچه ۵ ساله یهو تحت تاثیر فیلم یه کاری میکنه ..این بچه کم کم ذهنم با این مسعله رشد میکنه و یهو عکس العملی نامناسب نشون میده ..پس لطفا شرایط سنی رو رعایت کنید

  • النا مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    بخدا که داری زر میزنی من بچه فامیل کلاس دوم بود نشتیم نگاه کردیم همش هم به اون زن دیوانه فحش میداد?

  • الیزی مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    بچه بیا پایین سرمون درد گرفت
    بیا پایین بابا بیا پایین

  • ..... مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    تو هم بیا پایین

  • پویا مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    دوست عزیز مقاله میگه بچه های دبستان خارج اینجا ایرانه سرزمین خشن ها

  • Mona مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    معمولا بچه های زیر ۱۲ سال اصلا اینجور فیلما نمیبینن والدینشونم فکر نکنم بشینم با بچشون همچین فیلمی ببین توی نت فلیکس هر قسمت رده سنی جدا داره بیشترشون +۱۵ زده دیگه نهایتا باید ۱۴ ۱۵ سالتون باشه که ابن سریالو ببینید من ۱۷ سالمه و فکر نکنم حتی پایین تر سن منم ببینن براشون مشکلی پیش بیاد اینا واقعیتهایی که هر روز داریم توی دنیا میبینم چیز جدیدی نیس

  • Nm مهر ۲۷, ۱۴۰۰

    سریال خوبی بود از نظر منه ۱۴ ساله ولی خوب اگه بچه ها تحت تاثیر قرار میگیرن یا نمیدونن معنی این فیلم رو نبینن ایزی ایزی تمام تمام

  • نگین مهر ۲۸, ۱۴۰۰

    وادافاز این تنها سریال کره ای هست که مجاز همه سنین شده من بعد از دیدنش کلی درس گرفتم خواهشن انقد …نخورید:) این سریال کلی درس میده:اعتماد نرکردن،تلاش کردن برایه احداف،گذشتن از چیزهایی ک دوستشون داریم،و خلاصه چندین چیز دیگه ک شما فقط قسمت اولش رو دیدید اصن اهمیت به عشق کسی نداشتید تو سریال در مورد خیانت هم گفتن پس اینقد حرف نزنیددددد: