حضور پرنس ویلیام و کیت میدلتون در یک رویداد زیست محیطی با لباس های قدیمی خود

حضور پرنس ویلیام و کیت میدلتون در یک رویداد زیست محیطی با لباس های قدیمی خود

پرنس ویلیام در مراسم اهدای جایزه ای با موضوع محیط زیست به نام Earthshot Prize که خود آن را به راه انداخته، شلواری به تن کرده بود که ۲۰ سالی هست آن را دارد. او خود از مهمانان خواسته بود هنگام انتخاب لباس برای این مراسم، محیط زیست را در نظر بگیرند.

همسر او، دوشس کمبریج هم با یک پیراهن یاسی از برند الکساندر مک کوئین در این مراسم حاضر شد که در سال ۲۰۱۱ برای او دوخته شده بود و میدلتون قبلاً آن را در ضیافت شام مراسم بفتا در لس آنجلس به تن کرده بود.

ویلیام یک کت سبز تیره ی مخمل به تن کرده بود که قبلاً در سال ۲۰۱۹ در یک مراسم خیریه آن را پوشیده بود. او یک بلوز یقه اسکی و یک شلوار سیاه رنگ ۲۰ ساله هم به تن داشت.

در میان سلبریتی های شرکت کننده، اما استون، اما تامپسون و دیوید اتنبورو هم بر روی «فرش سبز» این مراسم که در کاخ الکساندر در لندن برگزار شد، حضور پیدا کردند. اما استون ستاره ی مجموعه فیلم «هری پاتر»، لباس سفید رنگی به تن کرده بود که از ۱۰ لباس دیگر دوخته شده بود.

هیچ یک از ستاره های شرکت کننده در این مراسم با هواپیما به لندن نیامدند و از مهمانان خواسته شده بود هنگام انتخاب پوشش خود برای این مراسم، محیط زیست را در نظر داشته باشند.

پرنس ویلیام این جایزه را با هدف پیدا کردن راهکارهایی برای مشکلات زیست محیطی کره زمین و غلبه بر بدبینی ای که بسیاری نسبت به آینده دارند، به راه انداخته است.

داوران این جایزه، سر دیوید اتنبورو مستندساز و طبیعت شناس، کیت بلانشت و شکیرا بودند.

در این مراسم، پرنس ویلیام در فیلم کوتاهی که در چرخ و فلک مشهور لندن ضبط شده بود گفت: «ما در مهم ترین دوره از تاریخ بشر زندگی می کنیم.»

«هر کاری که تصمیم به انجام یا عدم انجام آن ظرف ۱۰ سال آینده بگیریم، سرنوشت کره زمین برای هزار سال آینده را تعیین خواهد کرد.»

«یک دهه زمان زیادی به نظر نمی رسد اما بشر سابقه ی بسیار خوبی در حل مسائل لاینحل دارد.»

«بیشتر جواب ها را از حالا در اختیار داریم اما ما به همه – در همه ی بخش های جامعه – نیاز داریم تا حس بلندپروازی و اتحاد را برای ترمیم کره زمین در آن ها برانگیزیم.»

«آینده را ما تعیین می کنیم. و اگر هم و غم خود را برای آن بگذاریم، هیچ چیز غیر ممکن نخواهد بود.»

اد شیرن، گروه کلد پلی و کی‌اس‌آی هم در این مراسم به اجرای موسیقی پرداختند و اما واتسون، اما و دیوید اویلوو و محمد صلاح بازیکن تیم فوتبال لیورپول، جوایز را اهدا کردند.

جوایز این مراسم در پنج بخش اهدا شد: حفاظت و احیای محیط زیست، پاکسازی هوا، احیای اقیانوس ها، ساخت دنیای بدون پسماند و ترمیم آب و هوا. به گفته ی برگزارکنندگان این مراسم محقق شدن این اهداف تا سال ۲۰۳۰ زندگی همه ی ما را بهبود خواهد بخشید.

برنده ی جایزه ی بخش احیای اقیانوس ها، سازمان Coral Vita در باهاما بود که در جهت حفاظت از صخره های مرجانی فعالیت می کند.

جایزه ی بخش ترمیم آب و هوا به AEM Electrolyzer تعلق گرفت، یک فناوری سبز هیدروژنی که با هدف تغییر نحوه ی تأمین برق ساختمان ها طراحی شده است.

جایزه ی بخش پاکسازی هوا را فناوری Takachar دریافت کرد که از ضایعات کشاورزی، محصولات کاربردی تولید می کند تا جلوی سوزاندن محصولات کشاورزی گرفته شود.

برنده ی جایزه ی بخش دنیای بدون پسماند، شهر میلان ِ ایتالیا به خاطر راه اندازی مراکز جمع آوری پسماند مواد غذایی بود که هم باعث کاهش چشمگیر میزان پسماند و هم مهار گرسنگی شده است.

جایزه ی بخش حفاظت و احیای طبیعت هم به جمهوری کاستاریکا به خاطر برنامه ی پیشگامانه اش تعلق گرفت که به شهروندان خود بابت احیای زیست بوم های طبیعی مبلغی پرداخت می کند. این امر منجر به احیای جنگل های بارانی این کشور شده است.

مراسم Earthshot Prize قرار است از امسال به مدت یک دهه به صورت سالانه برگزار شود و برندگان هر بخش آن یک جایزه ی یک میلیون پوندی برای انجام پروژه های خود دریافت می کنند.

منبع: mirror
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود