چیپس پرینگلز و ماجرای مرد سبیلوی لوگوی آن

چیپس پرینگلز و ماجرای مرد سبیلوی لوگوی آن

یک حس خوشایند و لذتبخش در فرو بردن دست خود در آن بسته های باریک و بلند پرینگلز برای برداشتن یک چیپس از داخلش وجود دارد. فرقی نمی کند کدام طعمش را انتخاب کنید، آن مرد سبیلوی روی بسته ی چیپس پرینگلز یکی از شناخته شده ترین کاراکترهای برند در دنیا است. اما این مرد کیست؟ داستانی در پس مرد پرینگلز وجود دارد که از آن خواهیم گفت.

نام مرد لوگوی چیپس پرینگلز چیست؟

نام این مرد ژولیوس پرینگلز است. ژولیوس پرینگلز گرچه طی سالیان با چهره های مختلفی به تصویر کشیده شده اما آن سبیل پرپشت معروفش همیشه پای ثابت چهره اش بوده که اگر با دقت بیشتری به آن نگاه کنید شبیه به دو چیپس پرینگلز است که کنار هم قرار گرفته باشند.

ژولیوس پرینگلز از سال ۱۹۶۷ چیزی جز یک سر معلق نبوده و بسیاری از مشتریان این برند از خود پرسیده اند که بدن این مرد چه شکلی است. سال گذشته، جان اولیور، مجری یک برنامه تلویزیون آمریکا به نام Last Week Tonight اعلام کرد اگر شرکت پرینگلز بدن ژولیوس پرینگلز را نشان دهد به Feeding America، بزرگ ترین سازمان ملی مبارزه با گرسنگی در کشور آمریکا، ۱۰ هزار دلار خواهد بخشید. شرکت پرینگلز ویدئویی در توییتر از مردی ملبس منتشر کرد و اولیور نیز به قولش عمل کرد.

تاریخچه ی مرد لوگوی چیپس پرینگلز

تاریخچه ی این مرد هم مانند نامش مبهم است، اما داستان پرینگلز چند بازیگر برجسته دارد. اولین بازیگر کلیدی آن، جین ولف، نویسنده ی داستان های علمی تخیلی است که به راه اندازی ماشین آلات تولید کننده ی چیپس پرینگلز کمک کرد. شخص کلیدی بعدی، یک شیمی دان و کارشناس صنایع غذایی به نام فرد بور است که بعد از انجام آزمایشاتی برای پیدا کردن یک بسته بندی مناسب که مانع خرد شدن چیپس ها شود، قوطی استوانه ای پرینگلز را تولید کرد. نفر بعدی، الکساندر لیپا است که به چیپس های پرینگلز طعم بخشید. بنابراین گرچه نمی دانیم که دقیقاً چه کسی ژولیوس پرینگلز را خلق کرد، اما مردانی که در پشت این محصول بودند احتمالاً از چیزی آن را الهام گرفته بودند.

ژولیوس پرینگلز وقتی متولد شد، یک سبیل سیاه پرپشت، چشمانی قرمز، ابروها و موهایی سیاه رنگ داشت که از وسط به دو بخش تقسیم شده بود. لوگوی پرینگلز هم درون پاپیون ژولیوس قرار داشت. در سال ۱۹۷۹ کاراکتر پرینگلز تغییر کرد؛ چشم های قرمز حذف شدند و یک لبخند کوچک به آن اضافه شد. تغییر بعدی در سال ۱۹۸۶ رخ داد، زمانی که این برند علامت آپاستروف را از کلمه ی Pringles حذف کرد و طراحی چشم ها را هم تغییر داد. لپ های سرخ ژولیوس در دهه ی ۱۹۹۰ حذف شدند. ما حالا بیشتر با لوگوی دهه ی ۲۰۰۰ پرینگلز آشنا هستیم. در این دهه لوگو به زیر پاپیون منتقل شد و یک پاپیون شیک تر به رنگ قرمز برای کاراکتر پرینگلز طراحی شد. موهای آویزان قهوه ای رنگی هم به آن اضافه شد که بالاخره روی سر گردش قرار گرفت، نه داخل آن. حتی اگر با دقت بیشتری نگاه کنید می بینید که نقطه ی حرف i در لوگوی ۲۰۰۹ پرینگلز یک چیپس است.

اما جدیدترین لوگوی پرینگلز امروزی شده ترین همه ی آن ها است.

ژولیوس پرینگلز حالا ظاهر جدیدی پیدا کرده. دیگر مو ندارد. سبیلش یکدست سیاه است. به خاطر حذف پلک ها چشم هایش گردتر شده اند. ابروهایش حس بیشتری انتقال می دهند و پاپیونش فرم تیزتری پیدا کرده است.

منبع: rd
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود