مقصر اصلی در قتل تصادفی فیلمبردار فیلم Rust مشخص شد

مقصر اصلی در قتل تصادفی فیلمبردار فیلم Rust مشخص شد

طبق گفته ی دادستان های محلی، در پرونده ی شلیک سهوی الک بالدوین سر صحنه ی فیلم Rust که منجر به قتل فیلمبردار شد، اتهامات کیفری همچنان متوجه وی هستند.

به گزارش دیلی میل، اسناد قانونی از این موضوع پرده برداشته اند که بالدوین هنگام تمرین سر صحنه ی فیلم Rust در سانتا فه تفنگ را به سوی دوربین نشانه می رفته است. در اثر این حادثه ی تیراندازی هالینا هاچینز فیلمبردار در اثر شلیک سهوی گلوله کشته و جوئل سوزا، کارگردان کار زخمی شد.

طبق شهادت سوزا و راید راسل، اپراتور دوربین، تفنگ آکسسوار به بالدوین تحویل داده و به وی گفته شده بود که اسلحه پر نیست. در عین حال، مری کارمک-التویز، بازپرس بخش قضایی سانتا فه این حقیقت را برملا کرده که اتهامات کیفری همچنان روی میز است چرا که اسلحه ی مذکور یک اسلحه آنتیک قابل استفاده بوده و نه یک آکسسوار صحنه.

الک بالدوین

دیوید هالز، دستیار یک کارگردان قبل تر به عوامل گفته بود که تفنگی که به دست بالدوین داده شده، تفنگ آکسسوار بوده و داخلش گلوله واقعی نیست.

دادستان اضافه کرده که «مقادیر معتنابهی گلوله» سر صحنه یافت شده و تحقیق و تفحص حول ماهیت گلوله ها در جریان است. اخیراً گزارش هایی منتشر شده مبنی بر این که اسلحه ای که بالدوین ۶۳ ساله توسط آن تصادفاً هاچینز را کشته، چند ساعت قبل از حادثه توسط عوامل فیلم برای شلیک به قوطی های خالی مورد استفاده قرار گرفته بوده.

هانا گوتیرز-رید

اسلحه ی مورد استفاده ی بالدوین یکی از سه تفنگی بوده که هانا گوتیرز-رید، مسئول ۲۴ ساله و تازه کار اسلحه ها بر روی چرخ دستی خاکستری در سر صحنه قرار داده. گوتیرز-رید آخرین نفری بوده که به اسلحه دست زده و آن را همراه با دو اسلحه ی دیگر بدون مراقبت بر روی چرخ دستی رها کرده.

بر اساس گفته ی فردی مطلع که نخواست نامش فاش شود در این برهه ی زمانی بوده که گروهی از عوامل فیلم، اسلحه ها را بدون هماهنگی برداشته و بعدتر فراموش کرده اند که آن ها را خالی کنند.

فیلم Rust
سرژ اسوتنوی و هالینا هاچینز

سرژ اسوتنوی، نورپرداز فیلم هنگامی که هاچینز مورد اصابت گلوله قرار گرفت، کنار او ایستاده بود. وی می گوید که گلوله به سینه ی هالینا برخورد کرد و او به عقب سکندری خورد و قبل از این که بر روی زمین بیفتد گفت: «پاهایم حسی ندارند.» هالینا هاچینز در آغوش سرژ نفس های آخرش را کشید. سرژ در این قضیه «قصور و غیر حرفه ای بودن» برخی عوامل را مقصر می داند و مدعی است که تهیه کنندگان فیلم یک اسلحه دار بی تجربه را به کار گرفته بودند.

Rust دومین فیلمی بود که گوتیرز-رید، اسلحه دار فیلم، در آن مشغول به کار شده بود و بسیاری از افراد سر صحنه او را «بی تجربه و ناپخته» توصیف کرده بودند. سخنگوی پلیس سانتا فه می گوید: «تحقیقات همچنان ادامه دارد؛ همچنان با شاهدین عینی در حال گفتگو و جمع آوری شواهد و مدارک بیشتری هستیم.»

بیشتر بخوانید:

جزییاتی جدید از حادثه تراژیک کشته شدن فیلمبردار فیلم Rust توسط الک بالدوین

بدنبال کشته شدن تراژیک فیلمبردار، ساخت فیلم Rust هیچگاه به پایان نخواهد رسید

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود