همه چیز برای داشتن یک کسب و کار موفق مهیاست!

همه چیز برای داشتن یک کسب و کار موفق مهیاست!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اریک شافر و دیوید ساوی در کتاب بازآفرینی محصول، به شما می‌آموزند که کسب‌وکار خود را چطور متحول سازید و چگونه در دنیای دیجیتال ارزش خلق کنید. این اثر شما را با تحول گسترده‌ی ناشی از دیجیتال‌سازی در تمام شرکت‌های سازنده‌ی محصول آشنا می‌کند و نشان می‌دهد که در این عصر جدیدِ کسب‌وکارها، چطور باید فکر و عمل کنید.

درباره‌ی کتاب بازآفرینی محصول:

اولین تصوری که از واژه‌ی تحول دیجیتال به ذهن می‌رسد، به وجود آوردن تحول در فرایند کسب و کار یا محصول با جایگزین کردن اجزای دیجیتالی به جای اجزای دستی و غیردیجیتالی است. این مسئله شاید مشابه همان مفاهیم قدیمی دیجیتالی شدن و اتوماسیون به نظر بیاید که سال‌های گذشته در رده‌های اول فهرست مدیران برای بهبود فرایندها در صنایع گوناگون قرار داشت؛ اما تحول موضوعی است بالاتر از دیجیتالی شدن و در درون آن نوآوری و خلاقیتی مخفی است که مدل کسب و کار را تغییر می‌دهد.

بازآفرینی محصول (Reinventing the product) اثری است که این تحول را بررسی می‌کند و رمز موفقیت کسب و کارهای موفق و آینده‌نگر را نشان‌تان می‌دهد. این کتاب شیوه‌های سنتی اندیشیدن و عمل در دنیای تولید محصول را نمی‌پذیرد و به شما می‌گوید که روند شکل‌گیری محصولات دیجیتال برای کسب و کارها و مشتریان چگونه است و چطور می‌توان آن‌ها را به ابزاری نیرومند برای خلق ارزش تبدیل کرد.

این اثر که در رده کتاب‌های اقتصاد طبقه‌بندی می‌شود، شامل چهار بخش است:

بخش اول شرایط را برای سفر به سمت محصول متصل هوشمند آماده می‌سازد. این بخش نشان می‌دهد که محصولات مبتنی بر داده، چگونه انتظارات مشتریان و حتی عملکرد کل اقتصادها و مدل‌های بازار را تغییر می‌دهند و توضیح می‌دهد که کسب‌وکارها چگونه می‌توانند بهترین بهره را از این گرایش‌ها ببرند.

در بخش دوم، فصل مقدمه، ۱۰ ویژگی محصولات متصل هوشمند را توصیف می‌کند و آن‌ها را با محصولات سنتی مقایسه می‌کند. نویسندگان برای هدف قرار دادن فضاهای ارزش جدید، یک چارچوب تحلیلی جدید پیشنهاد می‌دهند که آن را «شبکه بازآفرینی محصول» نام نهاده‌اند.

بخش سوم مهم‌ترین امکاناتی را معرفی می‌کند که کسب‌وکارهای ساخت محصول برای توسعه خود به آن نیاز دارند و همچنین یک نقشه راه شفاف برای سفر آن‌ها به سمت محصولات متصل هوشمند را معرفی می‌کند. این بخش همچنین چهار مطالعه موردی عمقی از کسب‌وکارهای واقعی را نشان می‌دهد که به سمت مهندسی جدید پیش رفته‌اند. منتخبی از مصاحبه‌ها با کارشناسان، افراد شاغل در کسب‌وکار و افراد دانشگاهی خواهیم داشت که بینش‌های عمیق در مورد این سفر هیجان‌انگیز و چالشی به سمت افق‌های جدید محصولات را ارائه می‌دهند.

بخش چهارم مخاطب را به سال ۲۰۳۰ می‌برد که در آن دنیای روزمره‌ای ترسیم می‌شود که مصرف‌کنندگان و کاربران صنعتی تقریباً به‌طور کامل از محصولات متصل هوشمند استفاده می‌کنند.

برای دانلود این کتاب بسیار سودمند و کاربردی می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه، مراجعه نمایید. پلتفرم جامع کتابراه امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند

در نهایت، کتاب «بازآفرینی محصول» یک شاهد قاطع برای نیاز شرکت‌ها به بازبینی استراتژی‌های محصول و نقشه راه برای حرکت به سمت مسیرهای دیجیتال ارائه می‌دهد. فناوری دیجیتال یک شمشیر دولبه است که دگرگونی‌های عظیمی ایجاد می‌کند و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و شرکت‌هایی که نتوانند از آن استفاده کنند، خود را در مسیر واسطه‌زدایی و حتی نابودی قرار می‌دهند. در حقیقت فناوری دیجیتال بزرگ‌ترین فرصت برای تغییر مسیر داخلی و خارجی کسب‌وکارهای سازنده محصول از طریق طیف‌های محصول است که بازنگری می‌شوند تا از منابع جدید و عظیم ظرفیت‌های ارزش آن استفاده شود.

به طور کلی اگر سوالاتی نظیر چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم، چگونه در تجارت موفق شویم و یا چگونه یک کسب و کار را مدیریت کنیم، ذهن‌تان را به خود مشغول کرده است به شما توصیه می‌کنیم کتاب‌هایی دسته کسب و کار را در پلتفرم کتابراه مطالعه کنید. پرواضح است که یکی از شرایط داشتن یک کسب و کار موفق، تسلط بر اصول مذاکره و اعتماد به نفس است. علاقمندان به این حوزه برای دانلود کتاب‌های روانشناسی نیز می‌توانند به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه مراجعه کنند.

نکوداشت‌های کتاب بازآفرینی محصول:

– یک کتاب پیشگامانه.  (Phil Jansen)

–  کتابی برای دعوت به اقدامی الهام‌بخش.  (Eric Chaniot)

–  مطالعه کتاب بازآفرینی محصول برای همه مدیران شرکت و سازمان‌ها ضروری است.  (Bill Bien)

–  اریک شافر و دیوید ساوی، یک دیدگاه نادر فراگیر در مورد اختراع محصول ارائه می‌دهند و روند تحول دیجیتال فعلی را بازآفرینی می‌کنند. (Richard Mark Soley)
شکی نیست که این کتاب باید چندین بار خوانده شود. (Zhang Ruimin)

– کتاب بازآفرینی محصول یک راهنمای عملی برای استفاده از اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی است تا اساس فعالیت‌های یک شرکت را تغییر دهد. مطالعه این کتاب برای تولیدکنندگان صنعتی که به دنبال اطمینان از مشارکت مشاغل خود در عصر دیجیتال هستند، ضروری است. (Tim O’Keeffe)

–  یک نقشه راه دقیق برای نوآوری و به دست آوردن فرصت‌های بی‌پایان در دنیای جذاب خلق محصول جدید. (Raghunath Mashelkar)

کتاب بازآفرینی محصول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر صاحب کسب و کار یا سازنده محصول هستید و قصد دارید در کارتان نوآوری و خلاقیتی تازه به وجود آورید این کتاب را از دست ندهید. شما می‌توانید بهترین کتاب‌های کسب و کار را در پلتفرم کتابراه به صورت قانونی دانلود و مطالعه کنید.

با نویسندگان کتاب بازآفرینی محصول بیشتر آشنا شویم:

اریک شافر (Eric Schaeffer) مدیر ارشد در شرکت اکسنچر است که به سازمان‌های صنعتی کمک می‌کند برای متحول‌کردن جنبه دیجیتال کسب‌وکار خود، نوآوری متصل انجام دهند تا به رشد برسند. او در ۳۰ سال گذشته در اکسنچر به مشتریان صنعتی در سراسر اروپا و اکنون در سراسر جهان کمک کرده است تا با قرار دادن نوآوری محصول در مرکز فرایند تغییر، دگرگونی ایجاد کنند. اولین کتاب او، «صنعت X.0: درک ارزش در بخش‌های صنعتی»، به‌سرعت به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ژاپنی، چینی، پرتغالی، برزیلی و روسی منتشر ‌شد. این کتاب شش ظرفیت اساسی دیجیتال «بدون پشیمانی» را بررسی می‌کند که هر کسب‌وکار صنعتی برای دیجیتال‌سازی به آن نیاز دارد.

شافر رهبر بخش صنعت X.0 محصول در اکسنچر است که نوآوری، مهندسی، توسعه محصول، تولید، عملیات دیجیتال و بهینه‌سازی خدمات محصول را جمع آورده تا به مشتریان صنعتی کمک کند از فرصت‌های اینترنت اشیای صنعتی استفاده کنند. او همچنین راهنمای جهانی صنعت خودرو، تجهیزات صنعتی، زیرساخت و حمل‌ونقل است که به این شرکت‌ها کمک می‌کند تا کسب‌وکارهای خود را به دیجیتال تبدیل کنند.

دیوید ساوی (David Sovie) مدیر ارشد در اکسنچر و راهنمای جهانی برای صنعت فناوری پیشرفته است. تمرکز او بر طراحی و اجرای دگرگونی‌های دیجیتال در مقیاس بالا و برنامه‌های بازآفرینی کسب‌وکار برای شرکت‌های فناوری پیشگام در سطح جهانی است.

ساوی همچنین رهبر بخش صنعت X.0 گروه ارتباطات، رسانه و فناوری اکسنچر است که خدمات دگرگونی دیجیتال در بخش‌های نوآوری محصول، مهندسی، تولید و پشتیبانی محصول ارائه می‌دهد. بخش صنعت X.0 به مشتریان کمک می‌کند خدمات و محصولات خود را بازآفرینی کنند و با استفاده از رویکردهای مهندسی جدید و فناوری‌های دیجیتال مانند هوش مصنوعی، آنالیتیکس پیشرفته، بلاکچین و واقعیت افزوده منابع درآمد جدید ایجاد کنند.

در بخشی از کتاب بازآفرینی محصول می‌خوانیم:

شرکت‌های سازنده محصول باید هم‌زمان در دو جبهه دگرگونی دیجیتال را دنبال کنند. از یک سو باید با استفاده از فناوری‌های دیجیتال جدید، کارایی داخلی را در تمامی کارکردهای کسب‌وکار خود تقویت کنند. هدف اصلی در اینجا این است که تا حد ممکن انعطاف‌پذیری به دست آورند تا بتوانند نسبت به بازارهایی که تحت تأثیر محصولات متصل هوشمند به‌سرعت در حال تغییرند، واکنش نشان دهند. در این بازارها، گروه‌های مشتری قابل شناسایی که خواستار محصولات یا خدمات شخصی‌سازی‌شده هستند، کوچک‌تر شده و بینش‌های داده‌ای که ارائه می‌دهند، متمرکزتر خواهند شد. کسب‌وکارهایی که با داده‌ها کار می‌کنند، باید یک ساختار داخلی ایجاد کنند که بتواند سریع و روان به این حجم از جزئیات واکنش نشان دهند.

از سوی دیگر، دیجیتال‌سازی باید از طریق اختراع محصولات متصل جدید که با نرم‌افزارهای هوشمند کار می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرد. به این طریق بازارهای جدیدی ایجاد خواهند شد که مدل‌های کسب‌وکاری جدیدی ایجاد کرده و ارزش بازار بیشتری خلق خواهند کرد.

پس این‌گونه که مشخص می‌شود، این انگیزه‌های دوگانه دیجیتال‌سازی داخلی و خارجی باید با هم کار کنند. بیشتر شرکت‌های تولید محصول هنوز هم خطوط مرکزی تولید کالاها و خدمات سودآوری را در اختیار دارند که نباید آن‌ها را حذف کرد؛ بلکه باید از طریق گام‌های تحول‌آفرین بازتولید شوند تا انگیزه نوآوری داخلی را ایجاد کنند. همچنین، باید یک موتور نوآوری دیگر برای تفکر خلاقانه ایجاد شود تا به گزاره‌های جدید مشتری مبتنی بر داده، دست یابد که با دنیای قدیم مرتبط نیست. اینجاست که بازآفرینی محصول سنتی به‌عنوان محصول متصل هوشمند باید رخ دهد.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود