توصیه مقامات چین به شهروندان: مواد غذایی ذخیره کنید

توصیه مقامات چین به شهروندان: مواد غذایی ذخیره کنید

همزمان با موج جدید شرایط نامساعد جوی، کمبود انرژی و محدودیت های کرونایی، کشور چین به خانواده ها توصیه کرده که به ذخیره ی مواد غذایی و سایر اقلام ضروری بپردازند.

به گزارش CNN، در روز دوشنبه وزارت بازرگانی این کشور طی اطلاعیه ای مردم را ترغیب کرد که به ذخیره ی اقلام ضروری روزانه نظیر سبزیجات، روغن و گوشت مرغ بپردازند تا «هنگام ضرورت امکان دسترسی به مایحتاج خود را داشته باشند.»

این وزارتخانه همچنین از مقامات محلی خواست تا اطمینان حاصل کنند که مردم اقلام مورد نیاز خود را در طول زمستان خواهند داشت و قیمت ها نیز پایدار خواهند بود. در هفته های اخیر به سبب باران های سیل آسا، بخشی از محصولات آسیب دیده اند و بیم آن می رود که قیمت ها افزایش پیدا کنند.

این هشدارها نگرانی هایی را از طرف مردم در رسانه های اجتماعی چین در پی داشته است. یکی از روزنامه های دولتی نوشت که مقامات صرفا در حال یادآوری این مطلب به مردم هستند که در صورت نیاز به اجرای قرنطینه کرونایی به اندازه کافی مواد غذایی داشته باشند.

کشور چین که صاحب دومین اقتصاد بزرگ دنیا است، مصمم است تا این ویروس را در درون مرزهایش ریشه‌کن کند و به همین خاطر محدودیت های سختی را به منظور جلوگیری از بروز شیوع مجدد ویروس وضع کرده است.

اقدامات سختگیرانه ی کشور چین هفته ی قبل در اینترنت هم پُربازدید شد. تنها یک مورد کرونای تاییدشده باعث شد که دیزنی لند شانگهای کلاً بسته شود. در یکی از ویدیوهای پربازدید، انبوهی از مردم مقابل مکان های آزمایش کرونا ایستاده بودند و افراد سفیدپوش با تجهیزات حفاظتی کامل آن ها را معاینه می کردند.

اخیراً مردم چین شاهد افزایش قیمت برخی اقلام بوده اند که کارشناسان سختی ترانزیت کالاها به دلیل محدودیت های سختگیرانه، کمبود زغال‌سنگ که پرورش گلخانه ای را هزینه‌برتر کرده و شرایط نامساعد جوی که به محصولات آسیب زده را از جمله دلایل این افزایش قیمت ها ذکر کرده اند.

پکن اقدامات دیگری را نیز در راستای تامین امنیت غذایی انجام داده است. در روز دوشنبه، دولت از یک برنامه ی عملیاتی رونمایی کرد که طی آن مردم ترغیب می شوند که بیش از نیاز خود غذا سفارش ندهند و رستوران هایی که غذا را هدر می دهند و حیف و میل می کند را گزارش دهند.

بیشتر بخوانید:

تعداد موارد ابتلای داخلی به سویه دلتای کرونا در چین به صفر رسید

تمسخر ایالات متحده توسط روزنامه چینی پس از آزمایش سری موشک مافوق صوت جدید

قدرت‌نمایی پوتین در رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای ژاپن

منبع: CNN
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود