بهترین مقاصد کشور تایلند برای مسافران ایرانی

بهترین مقاصد کشور تایلند برای مسافران ایرانی

کشور تایلند ملقب به سرزمین لبخندها یکی از جواهرات آسیای جنوب شرقی است. این کشور به لطف صنعت گردشگری پر رونق، به خوبی توسعه یافته و انواع امکانات رفاهی مدرن را فراهم می‌کند. با این حال هنوز هم به آن اندازه بکر است که ماجراجویی بی‌نظیری را ارائه دهد و تجربه‌ای عالی در سفر برای مسافران ایرانی به شمار آید. جاذبه‌های گردشگری کشور تایلند بسیار متنوع هستند و فقط به جزیره‌ی معروف پوکت ختم نمی‌شوند. بنابراین اگر گشت‌وگذار در این کشور بی‌نظیر را دارید، بلیط هواپیما تایلند را بخرید و به بازدید از این مقاصد عالی بروید.

ساحل ریلی (Railay Beach)

استان کرابی مقصد برخی از معروف‌ترین سواحل تایلند است و ساحل ریلی به عنوان یکی از خیره‌کننده‌ترین آنها در صدر فهرست قرار دارد. این ساحل را با ماسه‌های سفید و آب آبی فیروزه‌ای یکی از بهترین سواحل کشور خوانده‌اند و حتی قبل از اینکه پاهایتان به ماسه برخورد کند، متوجه می‌شوید که تکه‌ای از بهشت ​​را پیدا کرده‌اید. از شهر کرابی و آئو نانگ می‌توان با قایق به این جزیره رسید و سفر با قایق سنتی دُم‌بلند به اندازه‌ی خود ساحل ریلی جادویی و شگفت‌انگیز است. اگر بلیط هواپیمای تایلند را برای رفتن به این ساحل خریده‌اید، به یاد داشته باشید که ریلی یک مکان مناسب برای صخره‌نوردی نیز هست. علاوه بر این ریلی به خاطر نور عالی خورشید برای آفتاب گرفتن، قایقرانی و کایاک‌سواری در اقیانوس، غواصی و ورزش‌های آبی معروف است و شما می‌توانید در کلاس‌های آشپزی نیز شرکت کنید یا از ماساژ لذت ببرید.

جزایر فی فی (Phi Phi)

جزایر فی فی به دلایل آب‌های آبی شفاف، شن‌های نرم و مناظر خیره‌کننده یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی تایلند هستند. شما می‌توانید با یک کایاک اجاره‌ای یا یک قایق چوبی کوچک، به فی فی دان، بزرگ‌ترین جزیره و تنها جزیره‌ای که ساکنان دائمی دارد، برسید. یکی از سرگرم‌کننده‌ترین نقاط جزایر فی فی، ساحل میمون‌ها است که در آن تعداد زیادی میمون آماده‌ی دزدیدن ناهار شما هستند. لانگ بیچ یکی دیگر از نقاط خوب جزیره است. اگرچه مکانی خلوت نیست که بتوانید به حفظ حریم خصوصی امیدوار باشید، اما برای تماشای غروب خورشید عالی است.

اگر فیلم ساحل را که لئوناردو دی کاپریو در سال ۲۰۰۰ بازی کرده دیده باشید، حتماً رفتن به خلیج معروف مایا برایتان جذاب است. این فیلم در این ساحل توسط داریوش خنجی، فیلمبردار ایرانی هالیوود، فیلمبرداری شده است. پس بلیط هواپیمای تایلند را بخرید و این مکان زیبا را از نزدیک تماشا کنید. فی فی یکی از مناطقی بود که به شدت تحت تأثیر سونامی سال ۲۰۰۴ قرار گرفت، اما از آنجایی که جزایر فی فی گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، پس از سونامی، مهمانخانه‌ها، رستوران‌ها و بازارها بازسازی شدند و هنوز جمعیت زیادی به این جزایر می‌آیند. یک پارک یادبود کوچک و غم انگیز برای گرامیداشت کسانی که در این فاجعه جان باختند نیز، وجود دارد.

کاخ بزرگ، بانکوک (The Grand Palace)

حتی اگر برنامه‌های شما برای تایلند عمدتاً شامل جست‌وجو در ساحل‌های تایلند باشد، احتمالاً حداقل یک یا دو روز اقامت و رزرو هتل در بانکوک را در برنامه‌تان خواهید داشت. در پایتخت چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، اما گراند پالاس قطعاً باید در بالای فهرست شما باشد. این کاخ اولین جاذبه‌ی دیدنی شهر است که هم از نظر اهمیت تاریخی و هم از نظر معماری خیره‌کننده است. محوطه‌ی پرپیچ‌وخم  تالارهای سلطنتی، معابد و آثار باستانی که مهم‌ترین آنها معبد بودای مرمرین است، شما را شگفت‌زده می‌کند. گفته می‌شود که بودا تکه‌ای از مو یا استخوان خود را، برای ایجاد آگاهی و اجرای عدالت در آن قرار داده است. در کاخ بزرگ چند ساعت وقت بگذارید، اما اگر بعد از آن قصد گردش بیشتری دارید، می‌توانید به راحتی از سایر مکان‌های دیدنی شهر که در نزدیکی این کاخ هستند، بازدید کنید. معبد سپیده‌دم (مکانی عالی برای تماشای غروب خورشید) و معابد معروف پو و  آرون، تنها چند دقیقه با شما فاصله دارند.

منطقه‌ی تفریحی پای (Pai)

شهرت تایلند به عنوان کشوری با مناظر زیبا و مردمی صمیمی عمدتاً به دلیل سواحل جنوبی آن در جهان مشهور است. به همین دلیل، اکثر گردشگران متوجه نمی‌شوند که شمال پهناور تایلند دارای مقاصد گردشگری کاملاً متفاوت اما به همان اندازه  برای بازدید جذاب است. شمال تایلند، به ویژه منطقه‌ی آن غربی در نزدیکی مرز برمه، دارای یک منطقه‌ی جنگلی کوهستانی بسیار زیبا است. منطقه‌ی تفریحی پای در استان می هانگ سون، می‌تواند نقطه‌ی شروع عالی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی شمال کشور و همچنین مهمان‌نوازی و آشپزی مشهور تایلندی باشد. وقتی در مرکز این شهر کوچک قدم می‎زنید، فضایی سرشار از شادی و آرامش را در می‌یابید که با وجود موقعیت مکانی تا حدی دورش، جمعیت زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند که با خرید بلیط هواپیمای تایلند، به این بخش از کشور سفر می‌کنند.

پارک ملی خائو یای (Khao Yai)

فیل‌ها در تایلند مورد احترام هستند و مجسمه‌ها و نقاشی‌های آنها را می‌توان در هر کجا که بروید، از جمله کاخ‌های سلطنتی و بسیاری از معابد مشاهده کنید. با این حال، برای داشتن تجربه‌ی واقعی، هیچ چیز بهتر از دیدن فیل‌ها در محیط طبیعی آنها نیست و پارک ملی خائو یای فرصتی عالی برای انجام این کار را فراهم می‌کند. پس بلیط هواپیمای تایلند را بخرید تا با فیل‌های بزرگ و مهربانی برخورد ‌کنید که در نزدیکی رودخانه‌ها پرسه می‌زنند و در کنار آنها پرندگان شکاری عجیب و غریب، میمون‌ها و بسیاری دیگر از موجودات گرمسیری را نیز تماشا کنید. این پارک همچنین دارای آبشارهای زیادی است، از جمله هایو نوآرک با ارتفاع ۱۵۰ متر و حتی مشهورتر از آن هایو سوات، که در فیلم ساحل لئوناردو دی کاپریو، دیده می‌شد.

شهر قدیمی سوکوتای (Sukhothai Old City)

سوکوتای یک مکان فوق‌العاده برای علاقه‌مندان و عکاسی است که بسیاری را ناگزیر به خرید بلیط هواپیمای تایلند می‌کند. ویرانه‌های این شهر قدیمی با وجود قرن‌ها نبرد و قرار گرفتن در معرض عوامل طبیعی، همچنان سالم و تماشایی هستند. شهر قدیمی سوکوتای یک سایت میراث جهانی یونسکو است و سرمایه‌گذاری زیادی برای بازسازی و حفظ آن، به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‎های تاریخی تایلند انجام شده است. معابد (وات‌های) زیادی در این شهر قدیمی وجود دارد که در میان آنها وات ماهاتات یکی از زیباترین و چشمگیرترین معابد است. این معبد در قرن سیزدهم، برای نگهداری از مجسمه‌ی بودا ساخته شد و با تصاویر ایستاده‌ی بودای عظیم، مجسمه‌های گچ‌کاری شده، گنبدها و موارد دیگر احاطه شده است.

شهر تاریخی آیوتایا (Ayutthaya)

آیوتایا نگاهی عمیق به شکوه تایلند باستانی را به گردشگران ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان با خرید بلیط هواپیمای تایلند می‌توانند در ویرانه‌های پایتخت سابق تایلند به گشت‌وگذار بپردازند. آیوتایا زمانی مهم‌ترین شهر تایلند بود و کاخ‌ها و معابد قدیمی به عنوان شاهدی بر این موضوع هستند. بیش از صد معبد، گنبد و هزاران مجسمه‌ی بودا در اطراف این شهر پخش شده‌اند. برخی از مناظر، مانند معبدی که بودای خوابیده به طول ۱۲ متر را در خود جای داده است و ریشه‌های درختان را در آغوش گرفته، شهرت جهانی دارند.

سواحل نقره‌ای در جزیره‌ی سامویی (Samui)

جزیره‌ی سامویی دومین جزیره‌ی بزرگ کشور و محل برخی از زیباترین سواحلی است که در جنوب شرقی آسیا خواهید یافت. هر بخش ساحل در جزیره‌ی چیزهای متفاوتی را برای دیدن و تفریح دارد. بعضی از بخش‌ها آنقدر دنج هستند که برای سکوت و آرامش در طبیعت ایده‌آل به نظر می‌آیند، بخش‌های دیگر ساحل نیز پر از فعالیت‌های تفریحی، ورزش‌های آبی و جمعیت زیاد هستند. آشنایی با این ساحل مناسب کسانی است که با خرید بلیط هواپیمای تایلند قصد گشت‌وگذار در کنار دریا را دارند و جزایر زیادی را نمی‌شناسند. بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل، چاونگ است که بهترین فروشگاه‌ها، جاذبه‌های فراوان و برخی از زیباترین رستوران‌ها را در آن خواهید یافت. آب‌های آبی فیروزه‌ای و درختان نخل که در نسیم اقیانوس می‌رقصند، توضیح می‎دهند که چرا برخی از بهترین استراحتگاه‌های جزیره در اینجا قرار دارند. ساحل لامای کمی کوچک‌تر و کمی مقرون به صرفه‌تر از ساحل چاونگ است.

معبد دوی سوتپ (Doi Suthep)

معبد دوی سوتپ یکی از شناخته‌شده‌ترین معابد در دومین شهر بزرگ تایلند است. این معبد مقصد مورد علاقه‌ی پیروان بودایی و مسافران مؤمن از سراسر جهان است اما یک شگفتی بزرگ از هنر و معماری نیز به شمار می‌آید. بسیاری بلیط هواپیمای تایلند را می‌خرند تا به بازدید از اینجا و دیدن راهبان در حال دعا و مراسم عبادت بپردازند و فرصتی برای مدیتیشن را پیدا کنند. در پایین پله‌ها، دستفروشان همه چیز از خوراکی‌های خوش‌طعم محلی گرفته تا اجناس دست‌ساز روستاییان را می‌فروشند. مغازه‌ای نیز وجود دارد که ماسک‌ها، حکاکی‌های فیل و اثاثیه‌ی منزل می‌فروشد، بنابراین می‌توانید در حین استراحت پس از بالا و پایین رفتن از پله‌ها، خرید کنید.  شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیمای تایلند، سفر خود به دوی سوتپ را با گشت‌وگذار در دوی پوی روستای کوچک زیبای کوهستانی مربوط به قوم هِمونگ ترکیب کنید. این روستا طعم فرهنگ همونگ را به شما می‌دهد و فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جوامع قبیله‌ای تپه در منطقه و خرید صنایع دستی و پارچه‌های دستباف زیبا را به شما می‌دهد.

ساحل تونسای (Tonsai)

تایلند با صخره‌های آهکی خیره‌کننده‌اش که سواحل شنی و آب‌های فیروزه‌ای را در بر می‌گیرد، در تمام طول سال کوهنوردان زیادی را که بلیط هواپیمای تایلند را خریده‌اند، به خود جذب می‌کند و ساحل تونسای مدت‌هاست که بهشت ​​کوهنوردان در نظر گرفته می‌شود. درست است که اسمش ساحل است اما کوهنوردی و صخره‌نوردی جاذبه‌ی گردشگری برتر اینجا است. شما می‎توانید به صورت انفرادی صعود کنید یا یک همراه را از باشگاه کوهنوردی پیدا کنید. یادتان باشد مسیرهای ساده‌تر اغلب شلوغ هستند و حتی ممکن است مجبور شوید برای رسیدن به محبوب‌ترین مناظر، مدتی در صف بمانید.

پل کانچانابوری (Kanchanaburi)

پل کانچانابوری که به آن لقب پل روی رودخانه‌ی کوای را داده‌اند، بخشی از راه‌آهن تایلند-برمه است که هرگز ساخته نشد. در طول جنگ جهانی دوم، نیروهای ژاپنی قصد داشتند یک مسیر راه‌آهن بین تایلند و برمه ایجاد کنند و از اسیران جنگی متفقین برای ساخت آن استفاده کردند. بیش از ۱۲۰۰۰ زندانی متفقین در طول یک سالی که پل در دست ساخت و بازسازی بود، جان خود را از دست دادند، زیرا پل بارها بمباران شده و آسیب دیده بود تا جایی که به راه‌آهن مرگ معروف شد. پل کانچانابوری سال‌ها پس از پایان جنگ بسته بود، اما اکنون دوباره در حال بهره‌برداری است و می‎توان با سوار شدن به یک قطار آرام محلی از آن عبور کرد. حدود ۱۳۰ کیلومتر از مسیر اصلی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما با خرید بلیط هواپیمای تایلند می‌توانید آن را ببینید. در نزدیکی پل، گورستان جنگ کانچانابوری، آخرین محل استراحت پرسنل نظامی متفقین قرار دارد.

کاخ ماروکاتایون (Maruekhathaiyawan)

این کاخ منحصر به فرد از چوب ساج که به عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاه راما ششم، که تا سال ۱۹۲۵ سلطنت می‌کرد، ساخته شده است. پادشاه این کاخ را به تجویز پزشکش، که فکر می‌کرد آب‌وهوای مطبوع ساحلی به درمان بیماری روماتیسم پادشاه کمک می‌کند، ساخت. این کاخ با سه ساعت فاصله از بانکوک، مقصدی محبوب برای خانواده‌ها و مسافرانی است که می‌خواهند در فضایی آرام و به دور از شلوغی از ساحل لذت ببرند. کاخ  به گونه‌ای طراحی شده که به طور کامل بر روی پایه ایستاده و اجازه می‎دهد نسیم دریا از همه طرف بچرخد و ساختمان‌ها را خنک نگه دارد. مجموعه‌ی کاخ‌ها متشکل از تعدادی ساختمان است که به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند: منطقه‌ی پذیرایی رسمی، منطقه‌ی خصوصی پادشاه و اتاق بانوان، که در اصل برای ملکه طراحی شده بود و هیچ مرد دیگری به جز پادشاه نمی‌توانست وارد آن شود، اما امروزه با خرید بلیط هواپیمای تایلند  از سایت فلایتیو می‌توانید وارد آن شوید.

پارک ملی خائوسوک (Khao Sok)

پارک ملی خائو سوک ترکیبی منحصر به فرد از اکوسیستم‌های بسیار متنوع است. این پارک دارای جنگل‌های بارانی قدیمی‌تر از آمازون، رشته‌کوه‌های آهکی، کیلومترها مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی و حتی رودخانه‌ای است که می‌توانید با قایق‌رانی با قایق‌های بامبو روی آن کاوش کنید. این پارک محل زندگی خرس‌های آفتاب مالایی، ببرها، و فیل‌های وحشی است که وقتی به اعماق جنگل‌های بارانی همیشه سبز بروید، دیدن آنها غیرممکن نیست. این پارک همچنین به‌خاطر کمپ‌های لوکس زیست‌محیطی‌اش، جایی که چادرها با حمام اختصاصی، رختخواب لوکس، کایاک مخصوص به خود و برخی از بهترین وعده‌های غذایی که می‌توانید با خرید بلیط هواپیمای تایلند، در این کشور امتحان کنید، مشهور است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود