لغو قرنطینه تایلند و بازگشایی برای مسافران ایرانی

لغو قرنطینه تایلند و بازگشایی برای مسافران ایرانی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تایلند کشوری در آسیا شرقی بوده و مقصد بسیاری از گردشگران سراسر دنیا از جمله ایران است. تعداد زیادی از ایرانیان در طول سال به این کشور زیبا سفرکرده و از مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری آن بازدید می‌کنند. خبر خوش برای علاقه‌مندان سفر به تایلند، لغو قرنطینه و بازشدن مجدد مرزهای هوایی این کشور به روی مسافران ایرانی است. در این مقاله از مجله فلایتیو قصد داریم تا با قوانین و شرایط جدید تایلند برای پذیرش مسافران ایرانی پس از همه‌گیری کرونا آشنا شویم.

تایلند، بهشت آسیا

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا و در شبه‌جزیره هندوچین است. جمعیت این کشور کمتر از ۷۰ میلیون نفر و عمده درآمد دولت آن از کشاورزی و توریست است. تایلند با داشتن طبیعت بکر و استوایی خود به مقصد توریستی جذابی برای مردم کل دنیا تبدیل شده است. با خرید بلیط هواپیما بانکوک می‌توانید به این کشور دیدنی سفرکرده و تجربه‌های جذابی را به دست آورید. یکی از جاذبه‌های معنوی تایلند غذاهای خیابانی است که در شهرهای این کشور طبخ و مصرف می‌شوند. همچنین تایلند یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی هم هست، دلیل این محبوبیت وجود سواحل زیبا با آب‌های شفاف، جنگل‌های انبوه، غذاهای عالی، خانه‌های ییلاقی ارزان‌قیمت در لب ساحل و برخی از بهترین هتل‌های لوکس دنیا است. سفر به تایلند خرج زیادی برای مسافران نداشته و می‌توان سفر به این کشور را زمره سفرهای اقتصادی دسته‌بندی کرد.

در سفر به تایلند حتما بازدید از جاذبه‌های گردشگری زیر را در برنامه‌های خود جای دهید:

  • گراند پالاس و معبد بانکوک: گراند پالاس یا کاخ پادشاهی در بافت قدیمی شهر بانکوک، در کنار رودخانه چائو پرایا قرار گرفته و به‌عنوان مقدس‌‌ترین نماد مذهب بودایی در تایلند شناخته می‌شود.
  • بازارهای شناور بانکوک: تعداد این بازارها در تایلند کم نیست، قایق‌هایی پر از میوه‌های رنگارنگ استوایی، سبزیجات مختلف، آب‌میوه‌ها و غذاهای محلی منظره رنگارنگ و زیبایی را به وجود آورده و گردشگران را وادار می‌کند تا حتما از آنها بازدید کنند.
  • معبد وات آرون بانکوک: معبد وات آرون یا سپیده‌دم در قلب شهر بانکوک قرار دارد. معماری منحصربه‌فرد و مخروطی این معبد از کوهستان مرو، مقدس‌ترین مکان برای پیروان بودا الهام گرفته شده و مقصد بسیاری از بوداییان سراسر جهان است.

شرایط جدید پذیرش مسافر در تایلند

مرزهای هوایی بانکوک از تاریخ ۱ نوامبر سال ۲۰۲۱ مجددا بازگشایی شده و پروازهای تهران به بانکوک و برعکس ازسرگرفته می‌شود. در حال حاضر مسافران ایرانی برای پرواز به بانکوک جزو برنامه SandBox قرار می‌گیرند. بر اساس این برنامه داشتن مدارک زیر برای ورود به بانکوک ضروری است:

  • کارت یا مدرک واکسیناسیون دال بر انجام هر دو دوز واکسیناسیون با یکی از واکسن‌های تایید شده که از انجام آخرین مرحله واکسیناسیون حداقل ۱۴ روز گذشته باشد.
  • کسانی که در ۳ ماه قبل از پرواز به بانکوک به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، می‌بایست حداقل ۱ دوز از واکسن‌های مورد تایید را ۱۴ روز پیش از سفر دریافت کرده و مدارک پزشکی مبنی‌بر بهبودی کامل خود را به همراه داشته باشند.
  • مسافرانی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند و با والدین خود مسافرت می‌کنند از الزامات واکسیناسیون معاف هستند.
  • تمامی مسافران می‌بایست گواهی پزشکی با نتیجه تست PCR منفی که بیانگر عدم آلودگی شخص به ویروس کووید ۱۹ است و حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز توسط یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت انجام شده باشد را به همراه داشته باشند.
  • به‌همراه‌داشتن مدرک تاییدیه پرداخت هزینه اقامت در هتل‌های SHA+ و آزمایش PCR
  • داشتن بیمه درمانی با پوشش حداقل ۵۰ هزار دلار
  • داشتن Thailand pass QR code

نکته: برای دریافت Thailand pass QR code باید به سایت tp.consular.go.th مراجعه کرده و مدارک واکسیناسیون، مدارک پرداختی هتل و نتیجه آزمایش PCR را در سایت بارگذاری کرده و منتظر دریافت تاییدیه از سوی آن باشید.

تایلند کشوری در آسیا شرقی بوده و هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا و البته از جمله ایران است.

ورود به تایلند پس از قرنطینه

پس از تهیه بلیط هواپیما بانکوک و پرواز به این کشور در بدو ورود باید Thailand pass QR code را به مامور کنترل سلامت فرودگاه ارائه نموده و بعد از تایید مدارک، باقی مراحل ورودی را انجام دهید.

  • آزمایش PCR کووید ۱۹ را در هتل محل اقامت یا مراکز تست تعیین شده انجام دهید. در این مرحله از کودکان زیر ۶ سال آزمایش بزاق گرفته خواهد شد.
  • با وسایل نقلیه تعیین شده به هتل محل اقامت که حداکثر ۵ ساعت با فرودگاه فاصله دارد بروید.
  • برنامه MorChanna را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.
  • تا زمان رسیدن نتیجه آزمایش و اعلام آن از طریق برنامه Morchanna در هتل منتظر بمانید.

در طول اقامت در تایلند

پس از اعلام جواب منفی تست PCR شما ۷ روز باید تحت نظارت باشید. اقامت ۷ روز اول در تایلند با شرایط زیر امکان‌پذیر است:

  • شما تا ۷ روز اجازه خروج از مقاصد SandBox ‌را ندارید و چنانچه برنامه‌ای برای گشت‌و‌گذار و ادامه سفر در تایلند دارید، باید آن را به تعویق انداخته و حداقل ۷ روز در مقاصد SandBox بمانید.
  • چنانچه برنامه سفر شما کمتر از ۷ روز است، خروج شما باید دراسرع‌وقت با یک پرواز مستقیم به کشور دیگر باشد.
  • همه مسافران ملزم به انجام دو آزمایش کووید ۱۹ هستند. اولین آزمایش در بدو ورود به تایلند از طریق PCR و دومین آزمایش با متد ATK در مراکز تعیین شده در روز ششم یا هفتم اقامت.
  • در طول اقامت در کشور تایلند رعایت موارد DMHTTA الزامی است. این موارد از سرواژه انگلیسی کلمات فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی دست، بررسی دمای بدن، تست کووید و برنامه هشدار تشکیل شده است.

پس از پایان ۷ روز اقامت در یکی از مقاصد SandBox مسافران می‌توانند آزادانه به تمام مقاصد گردشگری سفرکرده و از جاذبه‌های گردشگری تایلند لذت ببرند. بااین‌حال توصیه می‌شود که راهنمایی‌ها و تدابیر پیش‌بینی شده در استان یا کشور تایلند به‌طورجدی دنبال و انجام شود تا سفری خوش و خاطره بخش در انتظار شما باشد.

خرید بلیط و رزرو هتل در تایلند

باتوجه‌به بازگشایی مجدد مرزهای هوایی این کشور پیش‌بینی می‌شود که مجددا سیل گردشگران از سراسر دنیا به سمت این کشور روانه شود. اگر قصد سفر به تایلند را دارید می‌توانید سری به سایت فلایتیو زده و با استفاده از خدمات آن برای خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو بهترین هتل‌های تایلند اقدام کنید. علاوه‌برآن می‌توانید با استفاده از شماره‌تلفن ۴۱۵۰۱-۰۲۱ با کارشناسان فلایتیو ارتباط گرفته و از مشاوره و پشتیبانی بهره ببرید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود