بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا چه ویژگی­هایی دارد؟ آیا کیفیت این وسیله می­تواند تاثیری روی وایرال­ شدن محتوای ما داشته باشد یا خیر؟ برای تولید محتوا در چه پلتفرم ­هایی نیاز به میکروفون داریم؟

اگر شما هم در دسته کسانی قرار دارید که به­ دنبال تولید محتوا هستید و نمی­دانید چه میکروفونی پاسخگوی نیاز شماست، در این مقاله با ما همراه باشید. چراکه قصد داریم تا در رابطه با نکات خرید میکروفون با شما صحبت کنیم.

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

برای تولید محتوا با موبایل و دوربین از میکروفون یقه ­ای استفاده کنید

با توجه به اینکه تولید محتوا شغلی است که هم به­ صورت مجزا و هم به­ عنوان مکمل یک شغل دیگر، دارای هواداران و مخاطبان زیادی است، باید بگوییم که رویه انجام آن بدون میکروفون ممکن نخواهد بود.

علت این است که انواع پلتفرم­ها و شبکه ­های اجتماعی برای منتقل­ کردن بهتر منظور خود در روند تولید محتوا، نیاز به وسیله ­ای دارند که بتواند کیفیت صدای آن­ها را به­ درستی منتقل کند.

بنابراین با درنظرگرفتن اینکه ساخت محتوای تصویری به­ کمک موبایل یا دوربین انجام می­شود، می‌توان از میکروفون­ هایی استفاده کرد که روی یقه نصب شده و در معرض دید مخاطب قرار نمی­ گیرد.

از طرف دیگر، حتی اگر محتوای شما تصویری نباشد و هدف­تان در ضبط یک پادکست خلاصه شود، باز هم نیاز به میکروفون تولید محتوا برای موبایل خواهید داشت تا ضمن رکورد کردن صدای­تان، دم دست قرار نگیرد و حواس شما را از بابت کلامی که قصد انتقال آن را دارید، پرت نکند.

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا چه ویژگی­هایی دارد

مهم­ترین ویژگی­ هایی که هنگام انتخاب میکروفون یقه ای باید به آن توجه کنید، نوع و برند آن است. به­ طوری که این ۲ فاکتور تاثیر زیادی در رضایت شما از خرید دارند. در ادامه آن­ها را بررسی خواهیم کرد.

با انواع میکروفون­های یقه ­ای آشنا شوید

این میکروفون­ ها معمولا در ۲ نوع سیمی و بی­سیم موجود هستند که نوع اول محدودیت­هایی را برای شما ایجاد خواهند کرد. برای مثال اگر در حین تولید محتوا مجبور به حرکت شوید، وجود سیم، مسافتی که قرار است طی کنید را محدود می­کند.

این درحالی است که مخفی کردن میکروفون یقه ای بدون سیم کار ساده ­ای بوده و هنگام تولید محتوا، ظاهری زیبا و چشم ­نواز خواهد داشت. لازم به ذکر است که این میکروفون­ ها هیچ محدودیت حرکتی برای شما تعریف نخواهند کرد.

ازاین­رو عنوان بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا به آن دسته از محصولاتی تعلق می­ گیرد که به ­واسطه بدون سیم ­بودن و بهره ­مندی از قابلیت بلوتوث، از محدودیت کمتری برخوردار هستند و تاثیر زیادی در ظاهر شما دارند.

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا چه برندی دارد؟

معمولا در راهنمای خرید میکروفون برای تولید محتوا برندهای زیادی هستند که از کیفیت کافی برخوردار بوده و رضایت کامل مشتری را به­ دست آورده ­اند که در ادامه آن­ها را معرفی کرده و مزایا و معایب هر کدام را شرح داده­ایم:

  • سنهایزر (Sennheiser): سنهایزر برندی است که در لیست بهترین تولیدکنندگان میکروفون یقه­ ای قرار می­ گیرد. اما بزرگ­ترین عیبی که این برند دارد مربوط به عدم دسترسی آسان به انواع جدید آن در ایران می­ شود. همچنین باید گفت که نداشتن گارانتی و قیمت بالای آن از دیگر عواملی هستند که ما ایرانی­ ها را از خرید آن منصرف خواهند کرد.
  • رود (Rode): مشابه آنچه در مورد سنهایزر گفتیم، برند رود نیز به ­عنوان یکی از بهترین میکروفون های یقه ای برای تولید محتوا شناخته می­ شود. اما وقتی به موضوع تحریم و مشکلات مربوط به ایران می­ رسیم، این برند نیز دارای مشکلاتی نظیر قیمت بالا و عدم داشتن گارانتی است.
  • بویا (Boya): بویا یک برند چینی است که میزان کیفیت محصولاتش نسبت به ۲ مورد قبل پایین­تر بوده و می ­توان آن را در رده برندهای متوسط و خوش ­قیمت جاگذاری کرد. این برند در میان ایرانی­ ها هوادارن زیادی دارد.
  • زیکو (zico): از برترین برندهای کره­ ای که مجموعه آوازک نمایندگی فروش آن را در ایران دارند، می­توان به زیکو اشاره کرد. میکروفون یقه ای زیکو علاوه ­بر در دسترس ­بودن، دارای ۳ سال گارانتی، ۱۰ سال خدمات پس از فروش، کیفیتی عالی و قیمتی مناسب است که ویژگی ­های آن هر ایرانی را تشویق به خرید می­ کند.

معرفی بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

با توجه به ویژگی­ های قابل قبولی که از برند زیکو گفتیم، در ادامه قصد معرفی ­کردن ۲ میکروفون یقه­ ای را داریم که از کاربری و کیفیت ایده ­آلی برخوردار هستند.

میکروفن بیسیم یقه ای زیکو YB-02

فرکانس پاسخگویی این میکروفون ۲۰HZ∼۱۴۰۰۰HZ بوده و منبع تغذیه آن باتری شارژی لیتیومی است. سیگنال­ های دریافتی از میکروفون YB-02 بسیار باکیفیت بوده و نویز بسیار پایینی دارند.

لازم به ذکر است که این میکروفون یقه­ ای به­ دلیل بهره ­مندی از باتری قابل شارژ، این امکان را برای شما فراهم می­ کند تا بعد از ۸ ساعت استفاده مداوم از آن­ها، توانایی شارژکردن باتری­ هایشان را داشته باشید.

به کسانی که قصد خرید این میکروفون را دارند باید بگوییم که به ­واسطه نوسان­ های اقتصادی، باید قبل از اقدام به ثبت سفارش استعلام بگیرید و با کارشناسان نمایندگی فروش این میکروفون ­ها در تماس باشید.

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا

میکروفن بیسیم یقه ای زیکو YB-01

یکی دیگر از محصولاتی که در دسته بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا گنجانده می­شود، میکروفن بیسیم یقه ای زیکو YB-01 است. زیرا این میکروفون فقط یک کانال دارد که برد آن تا ۱۰۰ متر توانایی متصل­ شدن به ریسیور را خواهد داشت.

YB-01 می­تواند صوت­ های دریافتی را با همان کیفیتی که ضبط کرده به بیرون منتقل کند و به­ خاطر پورت USB که در ساخت آن استفاده کرده­ اند، هیچ نگرانی از بابت چند بار شارژکردن باتری ­اش برای کاربران وجود ندارد.

جمع ­بندی

بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا ویژگی­هایی نظیر بی­سیم­ بودن، در دسترس­ بودن و از یک برند معتبر بودن را دارد که هر کدام از موارد گفته­ شده می­توانند کیفیت خرید شما را افزایش دهند.

به همین دلیل در راهنمای خرید میکروفون برای تولید محتوا می­بینیم که توصیه افراد محدود به قدرت فرکانس­های دریافتی میکروفون، بی­سیم­ بودن و برند آن می­شود.

علت این است که یک میکروفون یقه ­ای باکیفیت باید توانایی نگه­داشتن باتری به ­مدت قابل قبولی را داشته باشد و توانایی شارژ مجدد آن از دیگر ویژگی­هایی است که هر فرد را متقاعد به خرید خواهد کرد.

میکروفون­ های YB-02 و YB-01، علاوه بر اینکه از تولیدات برند کره ­ای زیکو هستند، از کیفیت صدا و دریافت سیگنال­های قوی برخوردار بوده که به­ کمک آن­ها قادر به تولید محتوای صوتی و تصویری با کیفیتی مطلوب خواهید بود.

بدون نظر

ورود