۶۰۰۰ دلار هزینه و ۶ هفته زمان صرف ساخت کلاه گیس کریستن استوارت در فیلم «اسپنسر» شد

۶۰۰۰ دلار هزینه و ۶ هفته زمان صرف ساخت کلاه گیس کریستن استوارت در فیلم «اسپنسر» شد

طرحا گریم فیلم سینمایی «اسپنسر» (Spencer) به بیان جزئیاتی درباره ی بازسازی استایل پرنسس دایانا در این فیلم پرداخته است.

این فیلم جدید که استوارت ۳۱ ساله در آن نقش پرنسس دایانا، عروس خاندان سلطنتی انگلیس، را ایفا می کند، به ماجرای تصمیم او برای پایان دادن به زندگی مشترک خود با پرنس چارلز در کریسمس سال ۱۹۹۱ می پردازد.

واکانا یوشیهارا، طراح گریم این فیلم، در مصاحبه ی جدیدی گفت که پابلو لارین، کارگردان فیلم، نقش مهمی در طراحی کلاه گیس های استوارت برای نقش پرنسس دایانا داشت.

عوامل فیلم به جای کپی برداری از مدل موی معروف پرنسس دایانا در سال ۱۹۹۰، کلاه گیس ها را از روی مدل موهایش در اواخر دهه ی ۱۹۸۰ طراحی کردند.

یوشیهارا گفت: «موهای دایانا در سال ۱۹۹۱ کاملاً کوتاه بود، به خاطر همین من اول عکس های آن مدل را برای طراحی کلاه گیس ها دادم. اما پابلو عکس های مدل موهای خیلی قبل تر دایانا در سال ۱۹۸۶ را به من داد. آن زمان دایانا شادتر بود و موهای بلندتری داشت. به خاطر همین عکس های بیشتری از مکان همان عکس ها که به من نشان داد پیدا کردم تا زوایای مختلف مدل موهایش را ببینم.»

محدودیت های ناشی از همه‌گیری کرونا و برگزیت، امکان کار در کنار یکدیگر را از یوشیهارا و سازنده ی کلاه گیس، ساموئل جیمز، گرفته بود، به همین دلیل آن ها دو کلاه گیس مورد استفاده در فیلم را بعد از انجام هر مرحله از ساخت شان برای یکدیگر ارسال می کردند. یوشیهارا و جیمز هر یک چند دسته مو به کلاه گیس اضافه و آن را رنگ کردند تا جایی که بالاخره رنگ، طول و مدل موها همانی شد که باید.

یوشیهارا گفت ساخت هر کلاه گیس نزدیک به ۶ هزار دلار هزینه برد. یکی از کلاه گیس ها شبیه مدل موی باب دایانا ساخته شده و دیگری مدل ساده تری است که از آن در سکانس هایی استفاده شده که پرنس ویلیام و پرنس هری حضور داشتند.

یوشیهارا گفت: «این فرآیند نزدیک به ۶ هفته زمان برد و احتمالاً تا قبل از دیدن کریستن ۳ بار کلاه گیس را رنگ کردم.»

«اولین باری که کلاه گیس را روی کریستن امتحان کردیم فهمیدم که رنگش درست نیست، به خاطر همین دوباره رنگش کردم.» گرچه رنگ  موهای پرنسس دایانا به بلوند عسلی نزدیک تر بود، اماکلاه گیس های استوارت رنگ روشن تری داشت و بیشتر بلوند خاکستری بود تا به رنگ پوست او بیاید.

اینطور که گفته می شود استوارت، که در مصاحبه ای گفته در زمان بازی در این فیلم انرژی پرنسس دایانا را حس می کرد، در ابتدا که ایده ی استفاده از کلاه گیس مطرح شد، مخالف آن بود.

یوشیهارا گفت: «کریستن اولش نمی خواست کلاه گیس بگذارد. فکر می کنم به خاطر اینکه تجربه ی استفاده از یک کلاه گیس خیلی خوب را نداشت. بعدش وقتی کلاه گیس را سرش گذاشتیم و گریمش کردیم، بازخورد خوبی گرفتیم. او خیلی خوشحال بود و با آن احساس اعتماد به نفس می کرد.»

یوشیهارا در ادامه گفت: «پابلو خیلی تأکید داشت که قرار نیست کریستن استوارت را تبدیل به دایانا کنیم، می خواهیم دایانا را تبدیل به کریستن استوارت کنیم.»

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود