احتمال جایگزینی بازیگر جک اسپارو با یکی از گزینه‌های پیشین

احتمال جایگزینی بازیگر جک اسپارو با یکی از گزینه‌های پیشین

وقتی صحبت از حضور جانی دپ برای ایفای نقش جک اسپارو در فیلم های آینده ی «دزدان دریایی کارائیب» به میان می آید، آینده مایوس کننده به نظر می رسد. وقتی امبر هرد نامه ای سرگشاده نوشت و در آن مدعی شد که جانی دپ با او بدرفتاری کرده، اوضاع برای این بازیگر تغییر کرد. دپ در پرونده ای قضایی مقابل روزنامه بریتانیایی Sun که طرف روایت امبر هرد از ماجرا را گرفته بود، شکست خورد. وی در تقاضای استیناف خود هم باخت.

جک اسپارو

اگرچه هرد همچنان سر ادعاهای خود هست، دپ می گوید که آن ها نادرست هستند. هیچ کدام از دو طرف بیگناه یا گناهکار شناخته نشده اند و جلسه ی دادرسیِ دعوی ۱۵۰ میلیون دلاری این دو در ژانویه سال میلادی بعد آغاز خواهد شد. ایلان ماسک و جیمز فرانکو نیز قرار است در دادگاه شهادت دهند.

به خاطر این همه بلوا، اگرچه دپ محکوم نشده اما حرفه اش آسیب های زیادی دیده است. پس از بازی در ۵ فیلم، دیزنی نقش کاپیتان جک اسپارو را در فرانچایز «دزدان دریایی کارائیب» از جانی دپ گرفت.

جک اسپارو

هنگامی که این خبر اعلام شد، پویش هایی برای بازگرداندن جانی دپ به راه افتاد. و حالا که «دزدان دریایی کارائیب ۶» قرار است ساخته شود، گمانه زنی ها راجع به جایگزین دپ به اوج رسیده است.

رابرت دنیرو

رابرت دنیرو

یک بار از رابرت دنیرو خواسته شد تا نقش کاپیتان جک اسپارو را بازی کند اما او از ترس در نیامدن نقش آن را قبول نکرد. البته این ترس بیجا بود چرا که بعدتر دنیرو به امید کسب موفقیت هایی هم‌سنگ آن فیلم، در فیلم های دیگر دارای شخصیت های دزد دریایی بازی کرد. امروز اما دنیرو برای ایفای نقش دزد دریایی ماجراجویی همچون جک اسپارو زیادی مسن به نظر می رسد.

متیو مک کانهی

متیو مک کانهی

متیو مک کانهی نیز برای ایفای نقش کاپیتان جک اسپارو در نظر گرفته شده بود؛ سازندگان می خواستند که این شخصیت شبیه برت لنکستر ستاره ی فیلم The Crimson Pirate ساخته ۱۹۵۲ باشد. با توجه به این که نوع اجرای دپ، این شخصیت را به مسیری کاملا متفاوت برده، کانهی می تواند گزینه ی جالبی باشد. به نظر می رسد او به اندازه ی کافی انرژی داشته باشد که شکل متفاوتی از این شخصیت را به نمایش بگذارد.

هیو جکمن

هیو جکمن

استورات بیتیِ فیلمنامه نویس، نقش کاپیتان جک اسپارو را برای هیو جکمن نوشته بود و به همین خاطر هم نام این شخصیت کاپیتان جک است. اگر صحبت سر تقلید از یک دزد دریایی شبیه جانی دپ باشد، احتمالاً از میان این سه مورد، هیو جکمن بهترین گزینه خواهد بود.

گزینه دیگر؟

با تمام این اوصاف گزینه ی دیگری هم برای ایفای این نقش پیش روی سازندگان هست: هیچ کس. شاید هیچ کس مناسب ایفای نقش جک اسپاروی جانی دپ نباشد چرا که او این شخصیت را به کمال رسانده است. او آن قدر در این نقش شناخته شده است که قبولاندن هر نوع کپی از وی به مخاطبان کاری بس دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آیا جانی دپ به نقش جک اسپارو در Pirates of the Caribbean باز می گردد؟

بازگشت جک اسپارو اینبار بدون جانی دپ

صحنه حذف شده از «دزدان دریایی کارائیب» که شخصیت جک اسپارو را تغییر داد+ ویدیو

منبع: Inside the Magic
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۹ نظر

ورود

  • بدون نام آبان ۲۴, ۱۴۰۰

    آقا هیچ کدومش نمیتونن مثل جانی دپ بازی کنه این خط این نشون اگه اینا بازی کنن گیشه از ده میلیون کمتر میشه ما فقط دزدان دریایی رو به خاطر جانی نگاه میکنیم

  • Amir آبان ۲۴, ۱۴۰۰

    واقعا تاسف باره ! به جز جانی هیچکس نمیتونه این نقش رو به این قشنگی بازی کنه

    • Amir آبان ۲۵, ۱۴۰۰

      قطعا فقط دپ ،
      صد البته که ۹۹ درصد جذابیت کارائیب به خاطر جانی دپه
      ولی حداقل میتونن با آوردن یه بازیگر معروف و کاربلد مثل تام هاردی یکم جبران کنن.

  • آسمان آبان ۲۴, ۱۴۰۰

    واقعا شرم آور و تاسف بار
    ان شاالله نتیجه این کار وحشناکشون وقتی که از سری جدید استقبال نکردن میبینند

    • SINA آبان ۲۵, ۱۴۰۰

      نمی فهمی هیچ بازیگری نمیتونه مثل جانی دپ نقش جک اسپارو رو بازی کنه ، حتی همون تام هاردی خوشگلت ، چرا باید تام هاردی جک اسپارو کنن ؟ مگه خر مغزشون رو گاز زده .

  • مهدی آبان ۲۵, ۱۴۰۰

    ما این فیلم رو فقط بخاطر جانی دپ نگاه می کنیم

  • بهروز آبان ۲۵, ۱۴۰۰

    دزدان کارائپ فقط بخاطر جانی دپ انقد فروش رف و بازیگر نقش اول فیلم هم محسوب میشه .. من شرط میبندم اگه حضور دپ قطعی نشه فیلم فروش بسیار پایینی رو تجربه میکنه… قطعا جانی طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا داره و از بزرگی اون کم نمیشخ چون همه میدانن که از اسکار نگرفتن اون و جایزه هایی که خیلی مستحقق بود بهش ندادن و اینا همش پاپوش هست برای یکسری بازیگرهای محبوب… خلاصه جانی دپ شکست نمیخوره هیچقوت

  • مژگان آبان ۲۶, ۱۴۰۰

    واقعا مسخره اس…فیلم دزدان دریایی کاراییب بدون جانی دپ!!!!!!!!!!!بابا فیلم فقط مال اونه چرا نمیفهمن اینا..اگه ما تایتانیک رو بدون حضور دکاپریو ببینیم خیلی قابل قبولتره تا اینکه دزدان دریایی کاربیب رو بدون جانی دپ ببینیم!!!این فیلم بدون جانی دپ فاجعه اس