چرا ملکه انگلیس مهمان های کریسمس خود را وزن می کند؟

چرا ملکه انگلیس مهمان های کریسمس خود را وزن می کند؟

سال نوی میلادی در هر کشوری با آداب و رسوم مختلفی همراه است. اما خانواده ها هم ممکن است سنت هایی مخصوص به خود برای این مناسبت داشته باشند که برای بقیه تعجب برانگیز باشد. خاندان سلطنتی انگلیس هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر فیلم سینمایی «اسپنسر» (Spencer) را دیده باشید که در آن کریستن استوارت نقش پرنسس دایانا را ایفا می کند، احتمالاً از سنت کریسمسی که می خواهیم درباره اش صحبت کنیم باخبرید: در اوایل فیلم، خدمتکاران کاخ را در حال برق انداختن یک ترازوی قدیمی می بینیم که اعضای خاندان سلطنتی قرار است قبل و بعد از شام کریسمس خود را با آن وزن کنند. اگر تعجب کردید، باید بدانید که تنها نیستید.

بله در خاندان سلطنتی انگلیس واقعاً یک سنت قدیمی هست که ملکه از مهمانانش می خواهد بعد از شام کریسمس روی آن ترازوی قدیمی بروند تا مطمئن شود همه دلی از عزا درآورده اند و به این ترتیب وزن اضافه کرده اند. اینگرید سوآرد، کارشناس حوزه ی مسائل خاندان سلطنتی در سال ۲۰۱۸ به نشریه ی گرازیا گفته بود قدمت این سنت به اوایل دهه ی ۱۹۰۰ میلادی بازمی گردد، زمانی که شاه ادوارد هفتم از مهمانان خود می خواست قبل و بعد از دیدارهایشان خود را وزن کنند. از نظر آن ها وزن افزوده شده ی مهمان ها بود که نشان می داد از شام لذت بردند؛ مهمانانی که به اندازه ی کافی می خوردند و دلی از عزا درمی آورند انتظار می رفت یک کیلوگرمی وزن اضافه کرده باشند.

همانطور که در فیلم سینمایی «اسپنسر» هم نشان داده شده روشن است که این حساس ترین سنت خاندان سلطنتی نیست (این سنت به ویژه برای پرنسس دایانا اضطراب آور بود که با بی اشتهایی عصبی دست و پنجه نرم می کرد).

روشن نیست که خاندان سلطنتی انگلیس هنوز به جدیت گذشته به این سنت پایبند است یا خیر. اما با توجه به سنت های عجیب و غریب زیادی که در این خاندان وجود دارد، تعجبی ندارد اگر هنوز هم این سنت اجرا می شود.

 

بیشتر بخوانید:

کارهای عجیب و غریب خاندان سلطنتی انگلیس که برای مردم عادی قابل درک نیست

قوانین عجیبی که کارکنان خاندان سلطنتی ملزم به رعایت آن ها هستند

عادت های غذایی عجیب و غریب اعضای خاندان سلطنتی انگلیس

منبع: thecut
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود