انتقال دختران فوتبالیست افغان به انگلیس با کمک کیم کارداشیان

انتقال دختران فوتبالیست افغان به انگلیس با کمک کیم کارداشیان

کیم کارداشیان با همکاری یک خاخام نیویورکی و یک تیم فوتبال انگلیسی هفته ی گذشته جمعی از دختران فوتبالیست افغان را به سلامت به انگلیس انتقال داد.

هواپیمای حامل اعضای تیم فوتبال دختران افغانستان و خانواده های آن ها – جمعیتی در حدود ۱۳۰ نفر – پنجشنبه ی هفته ی گذشته در فرودگاه استانستد ِ لندن به زمین نشست.

به گفته ی سخنگوی کارداشیان، این هواپیما توسط این سلبریتی و شرکت او «اسکیمز» کرایه شده بود.

کارداشیان با همکاری خاخام موشه مارگارتن، بنیانگذار یک انجمن غیرانتفاعی به نام «زدک» در آمریکا، این گروه را به انگلیس انتقال داد و حالا که این زنان افغان و خانواده های آن ها در این کشور به سر می برند، تحت حمایت تیم فوتبال لیگ برتری لیدز یونایتد خواهند بود.

این دختران فوتبالیست و خانواده های آن ها پیش تر از افغانستان به پاکستان گریخته و در آنجا موفق به دریافت ویزای انگلیس شده بودند، گرچه در نهایت راهی برای خروج از پاکستان نیافتند و در آنجا گرفتار شدند.

با این حال، با یاری انجمن «زدک»، که به خروج آخرین یهودی شناخته شده ی کابل از افغانستان هم کمک کرده بود، این فرار به سرانجام رسید.

به گفته ی مارگارتن او به سراغ کارداشیان رفت و از او خواست هزینه ی پرواز از پاکستان به انگلیس را تقبل کند. مارگارتن و کارداشیان قبلاً همکاری هایی با یکدیگر در خصوص ایجاد اصلاحاتی در قوانین کیفری آمریکا داشتند.

در افغانستان به زنان فوتبالیست اغلب به چشم مخالفین طالبان نگاه می شود، یک گروه شبه نظامی افراطی که در ماه اوت به دنبال فروپاشی دولت افغانستان، قدرت را در این کشور در دست گرفت.

خالیدا پوپال، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان افغانستان به آسوشیتدپرس گفته این دختران فوتبالیست باید خیلی زود از افغانستان خارج می شدند تا هدف انتقام جویی طالبان قرار نگیرند.

پوپال در تلاش های صورت گرفته برای خارج کردن اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در ماه اوت هم نقش داشت.

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • سارا آذر ۳, ۱۴۰۰

    آفرینننننن کارش واقعا قشنگ بود

  • حسنا آذر ۳, ۱۴۰۰

    خیلیی عالیییی

  • سید محب آبان ۶, ۱۴۰۲

    »ن خودم بازی کن تیم ملی را میشناسم تا به حال در افغانستان گیر مانده اس به جای اون کسانی رفتن که هیج در تیم نبودن همین حال در ترس هراس در افغانستان زندهگی میکند و همه جیز های خود را اتش زده اس تا در گیر کسانی غیر نیوفتد. اگر به راستی کمک میکنن چرا این در جم نیس ؟؟؟؟؟؟