جذاب ترین رنگ چشم در جنس مخالف برای زنان و مردان چیست؟

جذاب ترین رنگ چشم در جنس مخالف برای زنان و مردان چیست؟

تحقیق جدیدی نشان داده در اپلیکیشن های دوستیابی، مردان بیشتر جذب زنان چشم آبی می شوند و مردان چشم میشی بیشترین جذابیت را برای زنان دارند.

این تحقیق توسط یک شرکت لنزسازی انگلیسی به نام لنزتور و با ساخت حساب کاربری برای مردان و زنان مدل در اپلیکیشن های دوست یابی تیندر، بامبل و هینج صورت گرفته است.

رنگ چشمان مدل ها در تصاویر آن ها تغییر داده شده بود تا محققان بتوانند تعداد درخواست های دوستی دریافتی هر یک از آن ها را محاسبه کنند. باقی مشخصات مدل ها یکسان بود.

نتایج نشان داد زنان بیشتر جذب مردانی می شدند که رنگ چشم تیره تری داشتند. در عین حال، زنان چشم آبی بیشترین جذابیت را برای مردان داشتند.

در ادامه کارشناسان خواهند گفت که چرا این دو رنگ ممکن است بیشترین جذابیت را داشته باشند و چرا ممکن است رنگ چشم خاصی برایمان جذاب باشد.

چرا زنان رنگ های تیره تر را ترجیح می دهند؟

دکتر الکساندر لاپا، روانپزشک مرکز اوشن ریکاوری در انگلیس، می گوید با نگاهی به سیر تکامل رنگ چشم و معنایی که در پس آن وجود دارد پی می بریم که رنگ های تیره تر از گذشته جذابیت بیشتری داشته اند.

دکتر لاپا می گوید: «خاستگاه اولین اجداد هوموساپین مان را جایی در نزدیکی خط استوا در محل آفریقای مرکزی امروزی می دانند.»

«نزدیکی زیاد به خط استوا به معنای قرارگیری در معرض پرتوهای قدرتمند فرابنفش است. قرارگیری مداوم در معرض پرتوهای مضر فرابنفش هم باعث می شد بر اساس فرآیند انتخاب طبیعی، احتمال برخورداری از زندگی طولانی تر در آن هایی بیشتر باشد که ملانین بیشتر و درنتیجه پوست و موهای تیره تری داشتند. به این ترتیب، احتمال رسیدن آن ها به دوران بزرگسالی و درنتیجه احتمال فرزندآوری آن ها بیشتر می شد و آن ها ویژگی های ظاهری تیره رنگ خود را به فرزندان شان نیز انتقال می دادند.»

«این امر موجب تقویت و تحکیم رنگ های تیره برای پوست، مو و چشم ها در خزانه ی ژنی شد.»

چرا مردان رنگ آبی را ترجیح می دهند؟

لاپا درباره ی رنگ های روشن تر می گوید: «بیشتر اوقات عوامل فرهنگی به ناخودآگاه جمعی دیکته می کنند که چه چیزی جذاب محسوب می شود. داشتن موهای بلوند و چشمان آبی معمولاً یک ارزش تلقی می شود. در رسانه ها هم این ویژگی ها زیاد نمایش داده و بر آن ها تأکید می شود.»

«گرچه همه ی ما ترجیحات خاص خودمان را داریم، اما بیشتر اوقات متأثر از فرآیند شرطی سازی هستیم که باعث می شود چیزی در جامعه جذاب تلقی شود. افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی در سال های اخیر هم به این امر دامن زده است.»

ما به همان رنگ چشمی که در والدین مان وجود دارد جذب می شویم

نس کوپر، کارشناس روابط عاطفی و جنسی می گوید: «برخی پژوهش های قبلی می گوید ما به همان ویژگی های ظاهری جذب می شویم که در والدین مان و حتی خودمان وجود دارد. این امر می تواند شامل ترجیح دادن یک رنگ چشم مشابه هم باشد.»

«گرچه پژوهش ها دراینباره هنوز محدود است، اما اینکه ما رنگ چشمی مشابه کسانی که در کودکی از ما مراقبت می کردند را می پسندیم شاید به خاطر پیوندی باشد که به واسطه ی ترشحات هورمونی در کودکی در ما ایجاد می شود، نه به دلیل وجود یک ارتباط مستقیم با ترجیحات ژنتیکی خانوادگی و ترجیحاتی که در رابطه با رنگ چشم ها وجود دارد.»

کریس پلاینس، کارشناس روابط عاطفی نیز می گوید: «همه ی ما به یک رنگ چشم جذب خاص می شویم. ما معمولاً به کسانی که شبیه خودمان هستند یا آن هایی جذب می شویم که ما را یاد عزیزان مان می اندازند.»

«هورمون هایی که مسئول ایجاد حس کشش و جذابیت هستند، زمانی فعال می شوند که شخص مقابل مان شباهت هایی به کسانی دارد که در زندگی مان به آن ها علاقمند هستیم.»

کشش جنسی از چشم ها آشکار می شود

کریس همچنین مدعی است «چشم ها گویاترین عضو چهره هستند» و به این خاطر بیشتر اوقات جذاب تلقی می شوند که نشان می دهند شخص مقابل تان به شما کشش جنسی دارد یا خیر.

او می گوید: «از چشم ها می شود فهمید که یک شخص ناراحت است یا خوشحال، صداقت دارد یا دروغ می گوید. یک دلیل تأثیر زیاد چشم ها در بحث جذابیت و کشش همین است.»

«چشم ها کمک زیادی هم به ایجاد کشش جنسی می کنند. تنها با نگاه به چشم های یک شخص می توان فهمید که آیا آن کشش متقابل است و تطابق عاطفی وجود دارد یا خیر.»

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود