۴ کشته و ۳۸ زخمی در طوفان سهمگین استانبول + ویدیو

۴ کشته و ۳۸ زخمی در طوفان سهمگین استانبول + ویدیو

طوفان روز دوشنبه استانبول و نواحی اطرافش دست‌کم جان ۴ نفر، از جمله یک فرد خارجی را گرفت و ده ها نفر دیگر را نیز مجروح کرد. به گزارش Daily Sabah، دو زن در مناطق اسن یورت و سلطان غازی کشته شدند و یک کارگر ساختمان پس از فرو ریختن دیوار در استان شمالی زونگولداغ فوت کرد.

دریا طغیان کرد و سقف خانه ها در استان های ازمیر، قوجاایلی و بورسا از جا کنده شد. سازمان هواشناسی ترکیه برای ۱۷ استان هشدار سطح نارنجی (دومین هشدار مهم در بین چهار سطح) و برای ۳۵ استان نیز هشدار زرد (سومین درجه اهمیت) صادر کرده است.

فخرالدین قوجه، وزیر بهداشت ترکیه در پیامی در توئیتر تایید کرد که تا ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر دیروز ۴ نفر جان شان را از دست داده و ۳۸ نفر دیگر نیز مصدوم شده اند.

طوفان استانبول

فرماندار استانبول در بیانیه ای گفت: «به دلیل شرایط نامساعد جوی و بادهای جنوب غربی که از صبح در استانبول در حال وزیدن بوده، ۴ نفر جان باخته اند که از این ۴ نفر یکی شان تبعه خارجی و ۳ شخص دیگر شهروندان خودمان بوده اند.»

بر طبق گفته ی سرویس هواشناسی دولتی ترکیه، در نواحی مرمره، اژه، غرب مدیترانه، غرب دریای سیاه و شمال غربی آناتولی انتظار باران های سیل آسا و طوفان های شدید می رود.

صبح دیروز در استانبول مردم شاهد باران گل آلود بودند. بسیاری از راننده ها فوج فوج به سمت کارواش ها راهی شدند تا خودروهای گل آلودشان را تمیز کنند. به گفته ی این سرویس هواشناسی، سرعت باد در محله ی بیلیک دوزو استانبول به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، در آدالار در جزایر پرنس ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و پیرامون تنگه بسفر ۸۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

طوفان استانبول

ترکیش ایرلاینز، شرکت هواپیمایی ترکیه، در برنامه پروازهایش اختلال هایی را گزارش کرد و تنگه بسفر نیز بسته شده است. یک برج ساعت در محله ی کاتالجا به خاطر باد شدید تخریب شد و دو کامیون و یک وانت نیز چپ کردند. در این حادثه ها مصدومیت جدی گزارش نشده است.

این طوفان سهمگین زندگی را برای شهروندان کارشیالا دشوار کرده است. حرکت ترامواها به دلیل راه افتادن آب دریا در مسیرشان کنسل و تمامی سفرهای دریایی ازمیر نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی تعلیق شده اند.

هم اکنون مقامات شهری در تلاشند تا شرایط را به حالت عادی بازگردانند، هرچند که بنابر پیش بینی ها، باد و طوفان بیشتری در راه است.

بیشتر بخوانید:

با «بوجی» آشنا شوید؛ سگی که هر روز کل استانبول را با مترو و قایق و تراموا می‌پیماید

منبع: Daily Sabah
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود