۵ عضو خاندان سلطنتی که به خاطر عشق از عنوان خود دست کشیدند

۵ عضو خاندان سلطنتی که به خاطر عشق از عنوان خود دست کشیدند

دوراهی مقام و مرتبه و عشق موضوع بسیاری از داستان های عاشقانه است. اما انتخاب بین وظیفه و رابطه تنها مختص داستان ها نیست. شخصیت های این مقاله، در زندگی واقعی این دوراهی را تجربه کردند. آن ها شهامت به خرج دادند و یکی از سخت ترین تصمیم های زندگی شان را گرفتند. در این مطلب از Bright Side به زندگی ۵ عضو از خاندان سلطنتی می پردازیم که به خاطر عشق به جاه و مقام پشت کردند.

۱- پرنسس ماکو

خاندان سلطنتی

ماکو، شاهدخت ژاپن، اخیراً با «کِی کومورو» محبوب دوران دانشجویی خود ازدواج کرده است. این دو اولین بار در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه همدیگر را ملاقات کردند. در سال ۲۰۱۷ نامزد کردند و مشغول مهیا کردن مقدمات ازدواج شان شدند. اما این واقعیت که کومورو یک فرد عامی بود و نه نجیب زاده، قصه شان را کمی تلخ کرد.

بر اساس قانون ژاپن، هنگامی که یکی از اعضای زن خاندان سلطنتی با یک فرد عامی ازدواج می کند، مجبور است از عنوان سلطنتی اش دست بکشد. چنین قانونی برای اعضای مذکر خاندان سلطنتی وجود ندارد.

ماکو نه تنها از عنوانش دست کشید بلکه ۱ میلیون دلاری هم که هنگام ترک یک بانو از اعضای خاندان سلطنتی به وی داده می شود را نپذیرفت.

۲- پرنس فیلیپ

خاندان سلطنتی

پرنس فیلیپ مرحوم به عنوان همسر ملکه، عناوین مختلفی داشت، از جمله دوک ادینبرو. برای این که با ملکه الیزابت ازدواج کند، باید شهروند بریتانیا می شد و از عناوین خود دست می کشید. فیلیپ به عنوان شاهزاده فیلیپ یونان و دانمارک به دنیا آمده بود اما به خاطر عشق، از مسند پادشاهی یونان و دانمارک دست کشید و فامیلی مادرش یعنی مونتباتن را برای خود برگزید.

۳- پرنس هری

خاندان سلطنتی

بحث و گفتگو پیرامون تصمیم پرنس هری و مگان مارکل برای جدایی از خاندان سلطنتی بریتانیا طولانی و داغ بود. به گفته ی هری، مگان که باردار بود دست به گریبان مسائل روحی و روانی شده بود. و پس از این که پسرشان آرچی، به دنیا آمد آن ها تصمیم گرفتند تمرکزشان را صرفا روی سلامت مگان و بچه شان بگذارند.

۴- شاهزاده ابول راتانا

خاندان سلطنتی

او هم همانند پرنسس ژاپن، با ازدواج با یک فرد عامی، از جایگاه سلطنتی اش دست کشید. او در سال ۱۹۷۲ با فردی آمریکایی به نام پیتر لَد جِنسن ازدواج کرد. این دو در سال ۱۹۹۸ از هم جدا شدند اما شاهزاده خانم عناوین سلطنتی اش را باز پس نگرفت. الآن وی را با نام «دختر ملکه» می شناسند.

۵- ادوارد هشتم

داستان ادوارد هشتم، عموی ملکه الیزابت، احتمالا یکی از مشهورترین داستان های خاندان سلطنتی انگلیس است. در سال ۱۹۳۰ ادوارد بازیگری امریکایی به نام والیس سیمپسون را ملاقات کرد. زمانی که رابطه ی این دو آغاز شد، والیس دو بار طلاق گرفته بود. و زمانی که ادوارد، پادشاه شد، مجبور بود بین تاج پادشاهی و عشق یکی را انتخاب کند.

در سال ۱۹۳۶، ادوارد از سلطنت کناره گیری کرد.

بیشتر بخوانید:

پرنسس ماکو با ثبت ازدواجش، به طور رسمی از خاندان سلطنتی ژاپن جدا شد

جدایی پرنس هری و مگان مارکل از خاندان سلطنتی بریتانیا ؛ تصمیم زوج سلطنتی چه تبعاتی دارد؟

در جستجوی آزادی؛ افشاگری‌های جدید درباره علت جدایی هری و مگان مارکل از خاندان سلطنتی بریتانیا

نویسنده کتابی افشاگرانه درباره خاندان سلطنتی انگلیس تهدید به مرگ شد

منبع: Bright Side
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • بابک دی ۲۴, ۱۴۰۰

    تعاریف زیادی برای عشق وجود داره اما واقعا تعریف عشق چیه؟شاید جمله ی سهراب سپهری بتواند به درک معنی واقعی عشق کمک کند:”بهترین چیز نگاهی است که از حادثه ی عشق ،تر است”.این جمله بسیار زیبا و واقعی است،تعریف عشق از نگاه کسی که جمله ی سهراب را درک کرده باشد،این است که :”عشق یک مسیر است،یک جاده است”که چشم اندازهای آن از نوع دیگری است ،بصری نیست ،ارتباطی است با عالم مرجع،خوابهایی هم که میبینی از جنس دیگری است.اصولا کسی عاشق می‌شود که به ارضای حواس پنچ گانه اش توجهی ندارد و اگر حول محور پنج گانه بچرخد ،دیگر عشق نیست هوس است ،به همین دلیل است که می‌گویند عاشق واقعی به عشقش نمیرسه،تقریبا این پروسه ی این احساس ناکامی ۲۰ سال طول میکشه بعد یکدفعه فروکش میکنه ،بله یاقوت جان ،تو دیگه تموم شدی ،خیلی وقته،فقط بهت میگم که جاده ی قشنگی بود ،از کیسه ات رفت.!

  • بابک دی ۲۴, ۱۴۰۰

    تعاریف زیادی برای عشق وجود داره اما واقعا تعریف عشق چیه؟شاید جمله ی سهراب سپهری بتواند به درک معنی واقعی عشق کمک کند:”بهترین چیز نگاهی است که از حادثه ی عشق ،تر است”.این جمله بسیار زیبا و واقعی است،تعریف عشق از نگاه کسی که جمله ی سهراب را درک کرده باشد،این است که :”عشق یک مسیر است،یک جاده است”که چشم اندازهای آن از نوع دیگری است ،بصری نیست ،ارتباطی است با عالم مرجع،خوابهایی هم که میبینی از جنس دیگری است.اصولا کسی عاشق می‌شود که به ارضای حواس پنچ گانه اش توجهی ندارد و اگر حول محورحواس اش پنج گانه بچرخد ،دیگر عشق نیست هوس است ،به همین دلیل است که می‌گویند عاشق واقعی به عشقش نمیرسه،تقریبا پروسه ی این احساس ناکامی ۲۰ سال طول میکشه بعد یکدفعه فروکش میکنه ،بله یاقوت جان ،تو دیگه تموم شدی ،خیلی وقته،فقط بهت میگم که جاده ی قشنگی بود ،از کیسه ات رفت.!

  • بابک دی ۲۴, ۱۴۰۰

    تعاریف زیادی برای عشق وجود داره اما واقعا تعریف عشق چیه؟شاید جمله ی سهراب سپهری بتواند به درک معنی واقعی عشق کمک کند:”بهترین چیز نگاهی است که از حادثه ی عشق ،تر است”.این جمله بسیار زیبا و واقعی است،تعریف عشق از نگاه کسی که جمله ی سهراب را درک کرده باشد،این است که :”عشق یک مسیر است،یک جاده است”که چشم اندازهای آن از نوع دیگری است ،بصری نیست ،ارتباطی است با عالم مرجع،خوابهایی هم که میبینی از جنس دیگری است.اصولا کسی عاشق می‌شود که به ارضای حواس پنچ گانه اش توجهی ندارد و اگر حول محورحواس پنج گانه اش بچرخد ،دیگر عشق نیست هوس است ،به همین دلیل است که می‌گویند عاشق واقعی به عشقش نمیرسه،تقریبا پروسه ی این احساس ناکامی ۲۰ سال طول میکشه بعد یکدفعه فروکش میکنه ،بله یاقوت جان ،تو دیگه تموم شدی ،خیلی وقته،فقط بهت میگم که جاده ی قشنگی بود ،از کیسه ات رفت.!