«تنهاترین فیل دنیا» حالا در جنگلی در کامبوج روزگار خوشی را سپری می‌کند

«تنهاترین فیل دنیا» حالا در جنگلی در کامبوج روزگار خوشی را سپری می‌کند

فیلی که ۸ سال تنها در یک باغ وحش زندگی می کرد و لقب «تنهاترین فیل دنیا» را داشت، پس از نقل مکان به یک جنگل سالم و سر حال شده است.

به گزارش Mirror، دکتر امیر خلیل، از اعضای سازمان رفاه جهانی حیوانات با نام FOUR PAWS می گوید که این فیل که «کاوان» نام دارد یک سال پس از نجات از اسارت در پاکستان، دوباره غریزه ی طبیعی اش را در جنگلی در کامبوج بازیافته است.

کاوان پیش از این ۳۵ سال را در اسارت سپری کرده بود و پس از مرگ شریک زندگی اش در سال ۲۰۱۲ به مدت ۸ سال است که تنهاست. با این حال، ۱ سال پس از نجاتش، حالا در پناهگاه حیات وحش کامبوج شاد و سلامت است.

دکتر امیر خلیل که دامپزشک است می گوید: «او غرایز طبیعی اش را بازیافته و از زندگی در کنار فیل های دیگر لذت می برد. اگر چه کاوان هنوز با این شرایط و فیل های دیگر صد در صد اخت نشده، اما کارکنان مجموعه حیات وحش کامبوج در حال رصد رشد او هستند و در صورتی که او به داشتن شریک تمایلی پیدا کند، در این راه کمکش خواهند کرد. تا آن زمان محوطه های محصور به فیل ها اجازه خواهد داد که به بوی هم عادت و خرطوم یکدیگر را به عنوان حرکتی دوستانه لمس کنند.»

تنهاترین فیل دنیا

پس از این که شریک کاوان از «سپتیسمی» مرد، او در شرایطی اسفناک در باغ وحش اسلام آباد گیر افتاده بود. با این حساب او تبدیل به تنها فیل پاکستان شد و رسانه ها عنوان تنهاترین فیل دنیا را به او دادند.

در نهایت مورد وی، توجه «شِر» خواننده را به خود جلب کرد و او هم پس از ۵ سال در نبردی قضایی برای آزادی وی پیروز شد و دادگاه عالی پاکستان قبول کرد که او را آزاد کند.

تنهاترین فیل دنیا

کاوان توسط هواپیما از پاکستان به «سیم ریپ» کامبوج منتقل شد. تیم انتقال می بایست از راه ها و روش های خلاقانه استفاده می کرد تا اطمینان حاصل کند که این فرآیند برای وی عاری از استرس خواهد بود. پس از آن، دادگاه عالی پاکستان ورود فیل جدید به این کشور را ممنوع اعلام کرد.

دکتر خلیل می گوید: «نجات کاوان تجربه ی خارق العاده ای بود. ما با کمک “شر” یک فیل را طی یک همه گیری جهانی از پاکستان به کامبوج منتقل کردیم. افتخار می کنم که بخشی از این داستان حقیتاً منحصر به فرد بوده ایم.»

بیشتر بخوانید:

تنهاترین فیل دنیا از پاکستان به کامبوج منتقل می شود

سفر «شِر» خواننده مشهور به پاکستان برای کمک به تنهاترین فیل دنیا

داستان دلخراش غمگین ترین خرس قطبی جهان

منبع: Mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود