کودک همسر ۹ ساله افغان که به مردی ۵۵ ساله فروخته شده بود، نجات پیدا کرد

کودک همسر ۹ ساله افغان که به مردی ۵۵ ساله فروخته شده بود، نجات پیدا کرد

کودک همسر ۹ ساله ی افغان که به ازای ۱۶۰۰ پوند به مردی ۵۵ ساله فروخته شده بود، نجات پیدا کرد. عبدالمالک پدر درمانده ی «پروانه» ماه پیش مجبور شده بود او را بفروشد تا بتواند برای خانواده اش غذا تهیه کند.

به گزارش Sun، پدر مستأصل در ویدیویی به «قربان» ۵۵ ساله التماس می کرد که دخترش را کتک نزند. این اتفاق نامیمون خشم جهانی را در پی داشت و همه ی ۲۴ سناتور زن ایالات متحده از جو بایدن خواستند که برای کودک همسری در افغانستان کاری بکند.

و حالا بنیاد خیریه ای به نام Too Young to Wed به نجات پروانه شتافته و او را از اردوگاه پناهندگانی که ساکنش بود به مکانی امن در هرات منتقل کرده است. پروانه می گوید: «من خیلی خوشحالم. خیریه من را از دست شوهرم نجات داد. و شوهرم پیر است.»

کودک همسر

«رضاگل» مادر پروانه می گوید که پدر پروانه این کار را بدون رضایت وی انجام داده است. «معلوم است که من عصبانی بودم و با او جنگیدم و گریه کردم. او گفت که چاره ی دیگری ندارد.»

خانواده ی عبدالمالک در یک اردوگاه پناهجویان در ولایت بادغیس افغانستان زندگی می کند و به لطف کمک های بشردوستانه زنده مانده و به واسطه ی کارهای یدی پیش پا افتاده در آمد اندکی به دست می آورد.

عبدالمالک پیش از این نیز مجبور شده بود خواهر ۱۲ ساله ی پروانه را بفروشد تا بدین طریق به خانواده اش برای زنده ماندن کمک کند. پروانه سعی کرده بود که تصمیم پدرش را عوض کند چرا که نمی خواست خانواده و تحصیلش را رها کند و گفته بود که دوست دارد وقتی بزرگ شد معلم بشود.

کودک همسر

عبدالمالک می گوید که عذاب وجدان نمی گذاشت شب ها بخوابد. چند وقتی بود که به دنبال کار می گشت اما موفق نشده بود و از فامیل پول قرض کرده بود. همسرش هم از سایر ساکنان اردوگاه مواد غذایی گدایی می کرد.

او می گوید: «ما یک خانواده ی هشت نفره هستیم. من برای زنده ماندن بقیه ی افراد خانواده باید دست به چنین کارهایی بزنم.» عبدالمالک می گوید که بعد از فروش دخترش دیگر اختیاری در سرنوشت او نداشت. «قربان به من گفت: “من دارم بالای این دختر پول می دهم. این که با او چه کار می کنم دیگر به تو ربطی ندارد. به خودم مربوط می شود.”»

او اضافه می کند: «ما آینده ای نداریم. آینده مان نابود شده است. اگر شرایط زندگی مان بهتر نشود، احتمالا مجبور می شوم دختر دیگری را بفروشم؛ احتمالا دختر ۲ ساله ام را.»

بیشتر بخوانید:

رواج کودک همسری در ایران و عروس های عروسک به دست

منبع: The Sun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • حسن آذر ۱۵, ۱۴۰۰

    خدایا شکرت امیدوار این دخترِ شجاع یکی از موفق ترین ادم های دنیا بشه 🙂

  • عادل عباسی آذر ۱۵, ۱۴۰۰

    توف به شرف پدر اون دختر و توف به روح اون نامرد ۵۵ ساله
    . گرسنگی مردند شرف داره به اون کار

  • کیوان مومنی آذر ۱۵, ۱۴۰۰

    نان گدایی بتوساخته بمیری بهتر است؟ بی عرزه بی وجود وقتی توان سیر کردن شکم همسرت رانداری بی غیرت؟ جلویی بچه دار شدن خودت رامی تونستی بگیری؟ بی تربیت تا هشت نفر نفهمیدی بچه سرپناه می خواهد پوشاک نیاز داره غذا نیاز داره؟ ؟افغانستان دارای سی میلیون انسان هست ؟آیا آنها رحم ومروت ندارند؟ که سناتورهای آمریکا شکم شما ها سیر کنند؟ ؟وقتیکه سربازان آمریکایی ها درافغانستان هستند باگلوله وسرب داغ آنها رامهمان می کنین؟ ؟امیدوارم خداوندسبحان مراببخشد برای بچه‌ها دیوانه شدم