همسر ال چاپو به زندان محکوم شد

همسر ال چاپو به زندان محکوم شد

همسر ال چاپو گوزمان، سردسته ی مکزیکی کارتل مواد مخدر سینالوآ، به تحمل ۳ سال حبس و پرداخت ۱/۵ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

یک دادگاه فدرال در واشنگتن، اِما کورونل آیسپوروی ۳۲ ساله را محکوم کرد و او باید ۱،۴۹۹،۹۷۰ دلار نیز جریمه پردازد.

کورونل پس از صادر شدن حکم خود گفت: «با کمال احترام، امروز پشیمانی و افسوس خود را به خاطر تمام صدماتی که ممکن است زده باشم، به شما ابراز می کنم و از شما و تمامی شهروندان این کشور طلب بخشش دارم.»

کورونل در سه مورد گناهکار شناخته شده است: همدستی در توزیع مواد مخدر، همدستی در پولشویی درآمد حاصل از فروش مواد مخدر و مشارکت در معاملات و روابط تجاری با یک سازمان قاچاق مواد مخدر.

کورونل ۲۲ فوریه سال جاری میلادی در فرودگاه بین‌المللی دالس واشنگتن دستگیر شد.

جفری لیچمن، یکی از وکلای تیم حقوقی کورونل، به رسانه ها گفته آن ها از حکم صادر شده رضایت دارند چرا که به میزان قابل توجهی کمتر از مجازات توصیه شده در دستورالعمل ها و همچنین توصیه های دولت است. دادگاه نقش کورونل در این جرایم بزرگ را بسیار اندک تشخیص داده است.

بر اساس اسناد دادگاه، دادستان های فدرال آمریکا خواستار حبس ۴ ساله برای کورونل شدند در حالی که حداکثر میزان حبس هم می توانست برای او در نظر گرفته شود.

لیچمن به رسانه ها گفته کورونل از اینکه هنوز باید در زندان باشد خوشحال نیست اما متوجه هست که وضع برای او می توانست بسیار بدتر باشد.

کورونل در سال ۲۰۰۷ در سن ۱۸ سالگی با ال چاپو گوزمان ازدواج کرد. بر اساس اسناد دادگاه، دادستان ها مدعی شدند ال چاپو و همدستش، اسماعیل زامبادا گارسیا، که به «ال مایو» معروف است، سرکردگان کارتل مواد مخدر سینالوآ بودند.

ال چاپو گوزمان در حال حاضر در زندان به سر می برد و تاکنون دو بار از زندان گریخته است.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد اِما کورونل آیسپورو؛ همسر ال چاپو و ملکه زیبایی سابق مکزیک

سبک زندگی مجلل «ال چاپو»؛ ثروتمندترین قاچاقچی تاریخ و رهبر کارتل مخوف سینالوآ

اعترافات شوکه کننده در دادگاه «ال چاپو»؛ از رشوه به رییس جمهور مکزیک تا فرار از وان حمام

تونل‌های فرار «ال چاپو»؛ مشهورترین قاچاقچی مواد مخدر

منبع: insider
بدون نظر

ورود