پرده پانچ انتخاب اول در تنوع طرح و رنگ پرده ها با قیمت مناسب

پرده پانچ انتخاب اول در تنوع طرح و رنگ پرده ها با قیمت مناسب

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید، انتخاب و نصب پرده در قدیم بسیار سخت و زمان بر بود. یادم میاد بچه که بودم مادرم برای خرید پرده برای پذیرایی خانه، کل بازار مولوی و عبدل آباد را زیر پا گذاشت تا پارچه مورد نظر خودش را پیدا کند. اما این تازه اول داستان بود، حالا باید مدل مورد نظر و نوع دوخت را انتخاب می‌کرد و منتظر می‌ماند تا خیاط پرده ها را بدوزد. این پروسه خودش حداقل ۱۰ روز زمان می‌برد. در آخر هم نصاب برای نصب پرده ها، حدود یک روز کامل وقت ما را میگرفت. بماند که چقدر هزینه بابت این پرده باید پرداخت می‌کردیم.

امروزه کسی دیگر نه وقت این کار را دارد و نه دوست دارد انقدر هزینه کند. مطمئنا در زمان حال مادر من اگر بخواهد پرده بخرد، دوست دارد وارد یک مغازه پرده فروشی شود و نهایتا ظرف یکی دو روز پرده ها آماده تحویل بگیرد. در انتها خودش با کمک سایر اعضای خانواده پرده ها را نصب کند.

یکی از انواع پرده هایی که می‌تواند این خاصیت را داشته باشد، پرده های پانچ است. این پرده از یک پارچه پرده ای با دوخت ساده در طرح های متنوع تشکیل شده و دلیل نامگذاری آن نیز وجود سوراخ های تعبیه شده در بالای پرده است. بواسطه این سوراخ ها که به آن پانچ گفته می‌شود، میل پرده از میان آن ها رد شده و پرده به راحتی نصب می‌شود.

انواع جنس و پارچه های پرده مخمل

پرده پانچ یکی از انواع مدل های پرده است. یعنی شما داخل هر پرده فروشی بروید، از تمام پارچه های پرده ای می‌توانید برای خودتان پرده پانچ سفارش بدهید. اما یک سری مدل ها و پارچه ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرده مخمل

مخمل جزو پرکاربردترین و پر فروش ترین پارچه های پرده ای است. خصوصیات و جنس این پارچه به گونه ای است که شما می‌توانید تمام مدل های پرده را با آن آماده کنید. درسته یک مقدار قیمت این پارچه نسبت به سایر پرده ها بالاتر است، اما به دلیل ایستایی که دارد، انتخاب اول علاقمندان به پرده های پانچ، پارچه مخمل است.

پرده کتان

همانطور که گفته شد، مخمل جزو پر فروش ترین نوع پرده از قدیم بوده اما افرادی که از این پارچه استفاده می‌کنند، بیشتر به دنبال دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک هستند. اگر منزل شما سبک مدرن دارد ما به شما پرده پانچ کتان را پیشنهاد می‌دهیم. کتان ایستایی خیلی خوبی دارد ولی به دلیل رنگ های خاص به خصوص رنگ های پاستیلی، بیشتر مخصوص اتاق خواب ها و فضاهای اسپرت است.

پرده حریر

در پاراگراف های قبلی در مورد پارچه های مخمل و کتان و اینکه بهتر است از کدام یک برای چه مکانهایی استفاده شود صحبت کردیم. اما مشکلی که این دو نوع پارچه دارد این است که نور را عبور نمی‌دهند. اگر کل پنجره را با مخمل و کتان بپوشانید، دیگر نمیتوانید از نور ورودی استفاده کنید و فضای داخل کاملا تاریک خواهد شد. برای جلوگیری از این حالت میتوانید از پرده پانچ حریر هم به صورت تکی و هم ترکیب با سایر پرده ها استفاده کنید.

مزایا و معایب پرده پانچ

در مورد مزایای پرده پانچ زیاد صحبت کردیم. اگر بخواهیم مجددا به صورت تیتر وارد این مزیت های را بیان کنیم، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • نصب سریع و آسان
  • قیمت مناسب نسبت به سایر مدل های پرده پارچه ای
  • زمان آماده سازی کوتاه
  • مناسب برای تمامی پنجره ها
  • قابل شستشو

هر محصولی با توجه به مزیت هایی که دارد می‌تواند یک سری معایب نیز داشته باشد. البته معایب پرده پانچ نسبت به مزایای آن تاحدی اندک است که اصلا به چشم نمی‌آید. شاید بتوان گفت مهمترین عیب این پرده ساده بودن و نداشتن حق انتخاب در مدل نصب آن است. به عنوان مثال پرده های مختلف پارچه ای را با روش های متفاوتی میتوان دوخت و نصب کرد. به گونه ای که حتی شما قادر خواهید بود برای سال بعد از خرید پرده از نصاب بخواهید مدل آن را برای شما عوض کند. اما پرده پانچ دیگر این خصوصیت را ندارد و شما باید با یک مدل پرده، پنجره خود را بپوشانید.

شایان ذکر است در انواع پرده پانچ طرح دار و پانچ کودک تا حدودی از میزان سادگی پرده های پانچ ساده کاسته شده و بر میزان جذابیت آن اضافه شده است.

نحوه اندازه گیری

همانند نصب، اندازه گیری پرده پانچ نیز بسیار ساده است. کافیست شما عرض و ارتفاع پنجره را با متر فلزی اندازه بگیرید. در این صورت می‌توانید حساب کنید به چند متر پرده نیاز دارید. البته باید مقدار چین مورد نیاز و دلخواه خودتان را نیز لحاظ کنید. در زیر با ذکر یک مثال نحوه اندازه گیری را به طور کامل نشان خواهم داد.

پنجره بالا را در نظر بگیرید. فرض کنید می‌خواهید برای پنجره ای با عرض ۳ متر و ارتقاع ۲.۶۰ پرده پانچ تهیه کنید. ارتفاع که مشخصه ۲.۶۰ (از سقف یا ۱۰ سانت بالاتر از پنجره تا کف زمین) ما کاری با آن نداریم. موضوع اصلی که باید دقت کنید عرض پنجره است. به علت اینکه پرده پانچ بعد از نصب چین خواهد خورد، می‌توانیم این پرده به صورت کم چین یا پرچین نصب و سفارش دهیم:

  • حالت کم چین: برای حالت کم چین شما باید عرض پنجره خود را در ۲ ضرب کنید و این می‌شود پارچه مورد نیاز برای نصب پرده پانچ. برای توضیح بیشتر در مثال بالا که عرض پنجره ۳ متر است، ۶=۲X3 پس شما به ۶ متر پارچه نیاز دارید.

اما نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که برخی پرده های پانچ به صورت آماده با عرض ۱۴۰ سانتی متر به فروش میرسند. برای این حالت شما نیاز دارید بدانید چند قواره (عدد) پرده باید خریداری کنید. خیلی سادست! همان ۶ متر پارچه ای که حساب کرده بودید تقسیم بر ۱.۴۰ کنید میشود عدد ۴.۲، پس شما به ۴ قواره پرده نیاز دارید.

  • حالت پر چین: طریقه محاسبه همانند حالت کم چین است. با این تفاوت که به جای ضرب در عدد ۲، باید عرض پنجره را در عدد ۳ ضرب کنید. در مثال همین پنجره بالا، اگر بخواهیم حساب کنید ۹=۳X3 ، یعنی شما به ۹ متر پرده نیاز دارید. اگر هم بخواهید از پرده آماده استفاده کنید در حالت پر چین عدد ۹ را تقسیم بر ۱.۴۰ میشود ۶.۴، یعنی شما باید ۶ قواره (عدد) پرده خریداری کنید.

شستشوی پرده پانچ

اصلا و ابدا نگران شستشوی پرده نباشید. البته به شرطی که از پارچه های مرغوب استفاده کنید. پرده پانچ مخمل، کتان و حریر را به راحتی می‌توانید داخل ماشین لباسشویی انداخته و با آب ۳۰ درجه شستشو دهید. حتی مدل های تصویری این پرده را نیز قادر خواهید بود به همین روش بشورید. به شرطی که از آب داغ و مواد شوینده آنزیم دار استفاده نکنید.

یک خبر لذت بخش

ما کار را برای شما ساده کردیم. وبسایتی را میخواهم بهتون معرفی کنم که تمامی مشخصات پارچه ها، رنگ بندی و قیمت محصولات را بتوانید در آن ببینید و در نهایت بهترین خرید را انجام دهید. سروین دکور با ۱۰ سال سابقه در زمینه تولید و فروش پرده های مدرن آماده است تا بواسطه کارشناسان مجرب خود، شما را در این زمینه یاری کند. برای مشاوره رایگان با کارشناسان سروین دکور با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۲۲۲۹۴۴۴

۰۹۰۱۴۲۳۷۸۶۳

بدون نظر

ورود