صدها کلاهک هسته ای روسیه می توانند در عرض چند دقیقه انگلیس را بزنند!

صدها کلاهک هسته ای روسیه می توانند در عرض چند دقیقه انگلیس را بزنند!

روسیه ۱۷۵ هزار تن از نیروهایش را در مرز اوکراین مستقر کرده و همین باعث نگرانی جهانی شده و جو بایدن را بر آن داشته تا در روز سه شنبه با پوتین، رئیس جمهور روسیه در این باره گفتگو کند. به گزارش Express،  بر طبق آخرین تخمین های «پروژه اطلاعات هسته ای» و «اتحادیه دانشمندان امریکا»، روسیه هم اکنون بیشترین تعداد کلاهک هسته ای را در جهان دارد. تخمین زده می شود که روسیه ۶۲۵۷، امریکا ۵۵۵۰ و انگلیس ۲۲۵ کلاهک هسته ای داشته باشند.

موشک های بالستیک قاره پیما توانایی این را دارند تا با سرعتی بیش از ۶.۵ کیلومتر بر ثانیه حرکت کنند و این یعنی این موشک ها می توانند ظرف چند دقیقه از قاره ای به قاره ی دیگر برسند.

روسیه و اوکراین

موشک های بالستیک قاره پیما تقریباً ۱۰ دقیقه نیاز دارند که به این سرعت دست پیدا کنند و این یعنی موشکی که از روسیه پرتاب شود از لحاظ تئوری می تواند ظرف مدت ۲۰ دقیقه به انگلیس برسد.

این محاسبه ها در حالی مطرح می شود که باب سیلی، نماینده ی حزب محافظه کار مجلس انگلیس هشدار داده که امکان دارد انگلیس «تنها چند هفته از یک جنگ بزرگ در اروپای شرقی فاصله داشته باشد.»

یکی از کارشناسان مسائل سیاسی امریکا در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن حاضر به استقرار نیروی نظامی برای توقف روسیه هست یا نه، گفت که جو بایدن تمایلی به این کار ندارد و در حقیقت پوتین هم به دنبال این است که ببیند بایدن چقدر جدی و قدرتمند ظاهر خواهد شد. آیا ایالات متحده برای تقابل با روسیه نیروی نظامی فراهم خواهد کرد یا خیر. و این که چه پیامدهای دیگری ممکن است در پی این اقدامات رخ بدهد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه می دهد که امریکا بین حمایت از اوکراین و رویارویی نظامی مستقیم با روسیه بر سر اوکراین حد و مرز قائل می شود و تمایلی به این کار ندارد.

کلاهک هسته ای روسیه

این تنش ها درحالی مطرح می شود که برخی منابع امریکایی معتقدند روسیه در حال تدارک برای حمله ای برق آسا به اوکراین است. روسیه اتهام حمله ی نظامی را رد می کند اما خواستار ضمانت لازم برای عدم پذیرش اوکراین در ناتو شده است.

اندرو وایس، کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که روسیه نگران این است که اوکراین به یک ناو هواپیمابر ناتو تبدیل شود که در سواحل جنوبی روسیه پهلو گرفته است. پوتین این مسئله را نمی خواهد و تلاش دارد ناتو را تا جای امکان از مرزهای خود دور کند.

بیشتر بخوانید:

آغاز تولید انبوه موشک مافوق صوت و توقف ناپذیر Zircon با سرعت ۶,۶۷۰ مایلی در روسیه

خرس بیدار می شود؛ استفاده از بزرگ ترین هاورکرافت جهان در مانور نظامی روسیه

منبع: Express
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود