پنت هاوس های ۴۰۰ میلیارد تومانی تهران گرانقیمت تر از عمارت های بورلی هیلز کالیفرنیا

پنت هاوس های ۴۰۰ میلیارد تومانی تهران گرانقیمت تر از عمارت های بورلی هیلز کالیفرنیا

شاهد در سال های گذشته تصورش را نمی کردیم که یک روز بخواهیم قیمت خانه های تهران را با خانه های بورلی هیلز کالیفرنیا مقایسه کنیم؛ بورلی هیلزی که یکی از گران ترین و لوکس ترین مناطق مسکونی جهان است. و تازه فکر می کنید در این مقایسه چه کسی «برنده» است؟ بله. تهران! نرخ های عجیب و غریب بعضی خانه های لاکچری در شمال تهران سرسام آور شده! برخی مالکان برای پنت هاوس ها، ویلاها و آپارتمان های فوق لوکس خود قیمت های تا ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین کرده اند که اگر دلار را ۲۸ هزار تومان در نظر بگیریم می شود به حسابی حدود ۱۵ میلیون دلار.

حالا برسیم به بورلی هیلز. در یکی از آگهی ها، یک عمارت لاکچری ۴۰۰۰ متری، ۴ خوابه با ۵ سرویس بهداشتی، ۷.۵ میلیون دلار آگهی شده که نصف قیمت پنت هاوس ۸۰۰ متری در شمال تهران است. با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که قیمت هر متر از این پنت هاوس ۱۰ برابر آن عمارت در بورلی هیلز است!

حالا این پنت هاوس ۸۰۰ متری چه ویژگی هایی دارد که آن را ۱۰ برابر گران تر از عمارت بورلی هیلز می کند؟ در آگهی آن چنین آمده: «تاپ لوکیشن در خیابان فرشته، دارای ۴ اتاق خواب، ۱۰ واحد پارکینگ، سالن اجتماعات، استخر، سونا، جکوزی، روف گاردن و…» و قیمت فروش برای آن ۴۲۰ میلیارد تومان درج شده. یعنی متری ۵۰۰ میلیون تومان!

پنت هاوس خیابان فرشته
خانه‌ای در بورلی هیلز آمریکا به ارزش ۷.۵ میلیون دلار
آشپزخانه آپارتمان ۱۵ میلیون دلاری در تهران
آشپزخانه عمارت ۷.۵ میلیون دلاری بورلی ‌هیلز آمریکا

این فقط یک نمونه بود. از این دست بسیار است! در ولنجک یک ویلای ۱۰۰۰ متری به مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان آگهی شده است که یعنی متری ۳۷۰ میلیون تومان. این ویلا، ۵ خوابه، دارای استخر، سونا، جکوزی و سالن ورزشی است.

در سعد آباد ویلایی ۲۸۷۰ متری، ۶ خوابه با امکانات «سالن اجتماعات، روف گاردن، سالن ورزش، آنتن مرکزی و…» با قیمت کلی ۸۶۱ میلیارد تومان و قیمت متری ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

ویلای ۲۸۷۰ متری در سعدآباد

و به عنوان نمونه آخر نگاهی بیندازیم به ویلایی ۱۱۲۰ متری در شهرک غرب با این امکانات: «۶ خوابه، ۵۵۰ متر حیاط، با سالن اجتماعات، سالن ورزش، آشپزخانه فول فرنیش، سونا، روف گاردن، آسانسور و…» قیمت این ویلا ۲۷۰ میلیارد تومان است؛ متری ۲۲۵ میلیون تومان.

ویلای شهرک غرب تهران

با تمام این اوصاف اما اغلب این عمارت ها مشتری ندارند. یکی از مشاوران املاک منطقه ۱ درباره آن ها می گوید: «فروش این آپارتمان‌ ها به قدری دشوار است که اگر یک واحد به فروش برسد شبیه معجزه است و خبرش سریعا پخش می‌ شود. مثلا ماه گذشته شنیدیم که یک پنت‌ هاوس در ولنجک به قیمت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان  فروخته شده اما من هنوز بعد از حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت در منطقه یک ندیدم که حتی یک واحد از این آپارتمان‌ ها به فروش برسد.»

در نتیجه اغلب این جور پنت هاوس ها و ویلاها در بازار اجاره عرضه می شوند و به گفته ی دفاتر املاک، تجار ایرانی مقیم امریکا و اروپا، دوتابعیتی ها و خارجی ها برای اقامت موقت از آن ها استفاده می کنند و در اغلب روزهای سال خالی از سکنه هستند. با این وجود، مالکان مرتبا آن ها را آگهی می کنند تا در صورت تصویب قوانین مالیاتی در مجلس، از این توجیه استفاده کنند که خانه آگهی شده اما اجاره نرفته و بدین طریق از پرداخت مالیات فرار کنند.

بیشتر بخوانید:

رهن‌های میلیاردی و اجاره‌های دلاری خانه‌های لاکچری بالای شهر تهران

گشتی در برج روما رزیدنس کامرانیه و ماجراهای رسول دانیال زاده و اکبر طبری

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود