خواب زیادی چه بلایی سر بدن‌تان می‌آورد؟

خواب زیادی چه بلایی سر بدن‌تان می‌آورد؟

خیلی از ما تشنه ی یک خواب راحت و یک صبح آرام بدون صدای آلارم موبایل مان هستیم. فکر می کنیم تنها چیزی که نیاز داریم خواب راحت است و بعد زندگی بلافاصله بهتر می شود. اما خواب زیادی می تواند دشمن ما باشد. در این مطلب از Bright Side نگاهی می اندازیم به عوارض خواب زیاده از حد.

۱- ممکن است مدام احساس خستگی داشته باشید

خواب زیادی

عجیب این جاست که زیاد خوابیدن باعث سرحال و پرانرژی بودن نمی شود. بلکه برعکس، حس خواهید کرد که خسته هستید و حال انجام هیچ کاری را ندارید. میزان خواب توصیه شده برای بزرگسالان بین ۷ تا ۹ ساعت است. اگر از این مقدار بیشتر بخوابید، مغزتان قدرت تمرکز را از دست می دهد.

۲- مستعد سردرد خواهید بود

خواب زیادی

این یکی از علامت های رایج خواب زیادی است که درست کار نکردن ناقل های عصبی مسبب آن است. اگر خر و پف هم می کنید، احتمال این که با سردرد از خواب بلند شوید بیشتر است. یک مطالعه نشان داده است که ۶۰ درصد کسانی که خر و پف می کنند مستعد سردرد هستند.

۳- عارضه های مزمن تان ممکن است وخیم تر شوند

خواب زیادی

اغلب زیاد خوابیدن افسردگی مزمن و سایر عارضه ها نظیر کمردرد را تشدید می کند. علاوه بر این، اگر هنگام خواب وقفه تنفسی دارید، ممکن است به خاطر کیفیت پایین خواب تان بیشتر در رختخواب بمانید. در نتیجه، عارضه های قلبی نیز می توانند بدتر شوند.

۴- ممکن است بدخلق شوید

خواب زیادی

در صورت زیاد خوابیدن به جای این که وقتی از خواب برمی خیزید شاد و سرشار از انرژی باشید، بهانه گیر و دمدمی مزاج خواهید بود. اگر از خواب بیدار شوید و ببینید هیچی نشده خسته هستید و نمی توانید آن قدری که می خواهید بازده داشته باشید، عصبانی و بدخلق خواهید شد.

۵- ممکن است دچار پیری زودرس شوید

خواب زیادی نه تنها باعث پیری زودرس صورت بلکه باعث پیری زودرس مغزتان نیز می شود. تخمین زده می شود که مغز می تواند ۲ سال پیرتر شود. خواب زیاد باعث مشکلات حافظه و تمرکز نیز می شود. به علاوه زیاد خوابیدن باعث کندی سوخت و ساز بدن و اضافه وزن می شود. همان طور که می دانیم هر چقدر سن مان بیشتر باشد، سوخت و ساز بدن مان کندتر می شود.

شما چقدر در شبانه روز می خوابید؟ واکنش بدن شما پس از خواب زیادی چیست؟

بیشتر بخوانید:

۷ عادت نادرست که نمی‌گذارند خواب راحتی داشته باشید

آیا زیاد خوابیدن ضرر دارد؟ خواب زیاد نشانه چیست؟

آیا می دانستید در خواب هم می توان وزن کم کرد؟

منبع: Bright Side
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود