تصاویر جدید «قوی ترین برادران جهان» که ورزش کردن‌شان در کودکی خبرساز شد + ویدیو

تصاویر جدید «قوی ترین برادران جهان» که ورزش کردن‌شان در کودکی خبرساز شد + ویدیو

برادران استرو، جولیانو و کلودیو که از دو سالگی شروع به انجام تمرینات سنگین با وزنه کرده بودند، اکنون به نوجوانانی ورزیده بدل شده اند.

۱۱ سال پس از اینکه عکس جنجالی دو کودک ورزشکار در اینترنت سروصدای زیادی به پا کرد، عکس های جدیدی از این دو برادر که در رسانه ها به «قوی ترین برادران جهان» مشهور شده اند منتشر شده است. سال ۲۰۱۰ بود که برادران استرو، جولیانوی ۶ ساله و کلودیوی ۴ ساله با انتشار تصاویری که آنها را در حین فیگور گرفتن و تمرین با وزنه نشان می داد جنجال آفرین شدند. اکنون ۱۱ سال از آن ماجرا می گذرد و این کودکان حالا به نوجوانانی با ظاهری عادی بدل شدند که حتی به نظر عضلات آنچنان حجیمی نیز ندارند. اما این دو برادر حالا مهارت های تازه ای یاد گرفته اند می توانند مشت های سنگینی را روانه حریفان خود کنند. برادران استرو مدت مدیدی است که تمرینات خود را برای شرکت در مسابقات بوکس شروع کرده اند.

برادران استرو، جولیانو (سمت راست) و کلودیو مشغول فیگور گرفتن جلوی دوربین
برادران استرو، جولیانو (سمت راست) و کلودیو مشغول فیگور گرفتن جلوی دوربین

حتی گفته می شود خانواده استرو تصمیم دارد باشگاه بوکس خصوصی را در خانه دایر کند تا دو برادر فرصت شرکت در مسابقات بوکس قهرمانی اروپا را از دست ندهند. آنطور که از ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی این دو برداشت می شود، هر دو در رشته ی بوکس مهارت بالایی دارند. جولیانو که اکنون ۱۷ سال دارد، می گوید: «برای اینکه قهرمان شوید باید همچون یک قهرمان رفتار کنید.»

اکنون برادران نوجوانی که از دو سالگی تمرین با وزنه را شروع کرده بودند به نوجوانانی ورزیده و سرحال تبدیل شده اند
اکنون برادران نوجوانی که از دو سالگی تمرین با وزنه را شروع کرده بودند به نوجوانانی ورزیده و سرحال تبدیل شده اند

او و برادرش در حالی که کودکان کوچکی بودند می توانستند حرکات آکروباتیک حیرت انگیزی را انجام دهند و حتی با وزنه های سنگین تمرین کنند. لولیان استرو پدر این دو نوجوان ورزشکار از همان ابتدا مصمم بود تا فرزندانش به شهرت برساند. به همین جهت او این دو را مجبور می کرد برنامه ورزشی بسیار سختگیرانه ای که طراحی کرده بود را به مو به مو اجرا کنند. این تمرینات فشرده ظاهرا جواب هم داده است. چرا که جولیانو در سال ۲۰۰۹ توانست رکورد جهانی سریع ترین راه رفتن روی دو دست را برای مسافت ۱۰ متر به ثبت برساند تا نامش وارد کتاب رکوردهای گینس شود. او سال بعد هم توانست رکورد جهانی تعداد حرکت های شنای ۹۰ درجه ای را نیز بشکند. شنای ۹۰ درجه ای یکی از مشکل ترین حرکات آمادگی جسمانی است که فرد باید بدون تماس پاهایش به زمین این حرکت را اجرا کند.

جولیانوی ۶ ساله در حال انجام حرکت پرچم که بزرگسالان کمی قادر به انجام آن بیش از ۱ تا ۲ ثانیه هستند
جولیانوی ۶ ساله در حال انجام حرکت پرچم که بزرگسالان کمی قادر به انجام آن بیش از ۱ تا ۲ ثانیه هستند

کلودیو نیز راه برادرش را دنبال کرده و می توانست روی میله ای آهنی حرکت شنای ایستاده روی دست را انجام دهد. هر دو پسربچه در خردسالی می توانستند با دمبل های ۴ کیلویی تمرین کنند و وزنه های سنگینی را بالای سر ببرند. این دو را در عکس های مختلفی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند می توان در حین فیگور گرفتن با عضلات جلو بازوی و سینه ی برآمده دید. با این حال، بسیاری نسبت به این موضوع واکنش های منفی داشتند. بسیاری تمرینات طاقت فرسای دو پسربچه را مصداق بارز کودک آزاری دانسته اند.

در همین حال، پزشکان بر این باورند که تمرین با وزنه قبل از سن بلوغ تاثیرات مثبت چندانی ندارد. برخی نیز با توجه به خطر جراحت های شدید ورزش های سنگین را برای کودکان بسیار زیان آور می دانند. با این حال، گوش لولیان پدر پسربچه ها اصلا بدهکار این انتقادات نبوده است. او معمولا با عصبانیت تمام این انتقادات را رد کرده است. او در مصاحبه ای با روزنامه «دیلی میل» عنوان کرد: «یک بار کسی به من گفت که بچه ها رشد سالمی نخواهند داشت. اما هیچ مدرکی وجود ندارد. حتی اگر روی گلی هم چیزی بگذارید باز هم می تواند به رشد خود ادامه دهد؛ به این رشد طبیعی می گویند.»

منبع: sun ،
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود