چیدمان زیبا و مدرن دکوراسیون اطراف سینک با روش های کاربردی و ارزان

چیدمان زیبا و مدرن دکوراسیون اطراف سینک با روش های کاربردی و ارزان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سینک یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین نقاط آشپزخانه است، چرا که اکثر شستشو هایی که برای آماده سازی مواد خوراکی لازم است در سینک انجام می شود. از طرفی سینک به عنوان یکی از نقاط کانونی آشپزخانه، مورد توجه تمام افراد قرار دارد و زیبایی آن باعث زیبا تر شدن کل دکوراسیون آشپزخانه ی می شود. بنابراین چیدمان زیبا و مدرن اطراف سینک موضوع مهمی است که افراد کمی به آن توجه کافی را نشان می دهند.

شما می توانید تنها با چند تغییر ساده و جزئی در اطراف سینک  نمایی جذاب و متفاوت به آشپزخانه ی خود ببخشید. برای آشنایی با چند ایده خلاقانه و ارزان برای بهبود چیدمان اطراف سینک با ما همراه باشید.

تجهیزات اصلی سینک را درست انتخاب کنید!

تجهیزات اصلی سینک شامل خود سینک و شیر آلات است. اگر متریال استفاده شده در این محصولات از نوع مرغوب نباشد به سرعت جلوه ی زیبای اولیه ی خود را از دست می دهد. همچنین نا مرغوب بودن جنس سینک و شیر آلات باعث می شود تا مجبور باشید که همیشه پس از شستشوی ظروف و مواد غذایی، به سختی لکه های چربی و رسوب آب را تمیز کرده و هربار با یک دستمال لکه های آب را از روی آن ها خشک کنید.

بنابراین انتخاب تجهیزات اصلی سینک با جنس مناسب باعث می شود تا خیالتان از بابت زیبایی همیشگی و تمیز شدن آسان آن ها راحت باشد.

از آبچکان مناسب استفاده کنید!

حتی اگر در منزل خود از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید باز هم به آبچکان نیاز دارید؛ چرا که ممکن است مجبور شوید برخی از ظروف خیلی بزرگ و یا حساس را در ظرفشویی بشویید. از طرفی به دلیل وجود حجم مشخص در ماشین ظرفشویی، ناچارید صبر کنید تا ماشین تا حدی پر شود؛ اما گاهی این پر شدن زمان زیادی را صرف می کند، مخصوصا اگر شما خانواده ای کم جمعیت باشید. بنابراین آبچکان ها جزو مهم ترین متعلقات اطراف سینک ظرفشویی هستند. آبچکان ها مدل های مختلفی دارند:

  • آبچکان کابینتی داخل کابینت بالای سینک نصب می شود و دسترسی نسبتا ساده ای را فراهم می کند. اگر کابینت بالای سینک شما دارای درب است، پیشنهاد می کنیم که برای باز و کردن آن به جای لولای کابینت از جک استفاده کنید. جک کابینت باعث می شود تا درب به سمت بالا باز شود و سر شما در هنگام شستن ظروف به آن برخورد نکند.
  • آبچکان رومیزی در کنار سینک و یا روی سینی سینک قرار داده می شود و در مدل های یک طبقه، دو طبقه و سه طبقه موجود است.
  • آبچکان آویزی در قسمت مناسبی از بالای سینک، به دیوار آویز می شود تا علاوه بر ایجاد دسترسی ساده، فضایی را بر روی سطح کابینت های اطراف سینک اشغال نکند.
  • آبچکان ایستاده روی سینک، جدید ترین آبچکان موجود در بازار است که در بالای سینک شما قرار می گیرد. شما تنها در صورتی می توانید از این آبچکان استفاده کنید که در قسمت بالای سینک، هیچ کابینتی نداشته باشید.

آبچکان ها از سه جنس متفاوت تولید می شوند: آهن، آلومینیوم و استیل. استیل بهترین و با کیفیت ترین متریال برای آبچکان است، اما آلومینیوم هم با توجه به قیمت مناسبش، کیفیت مطلوبی دارد؛ در این میان آبچکان آهنی سطح پایین ترین متریال برای آبچکان است. برای دیدن انواع آبچکان مدرن و اطلاع از قیمت هریک از محصولات به صفحه ی آبچکان مراجعه نمایید.

سینک یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین نقاط آشپزخانه است، چرا که اکثر شستشو هایی که برای آماده سازی مواد خوراکی لازم است

دیوار پشت سینک را دست کم نگیرید!

جنس دیوار پشت سینک معمولا با دیوار بین کابینت ها یکی است. معمولا برای دیوارهای پشت سینک و بین کابینت از متریال های ضد آب و قابل شستشو مانند انواع کاشی های آشپزخانه استفاده می شود.

اما اگر تمایل دارید از متریال های فانتزی طور مانند انواع سنگ آنتیک و دیوارکوب های ورقی و فومی و … استفاده کنید، لازم است برای دیوار پشت سینک از متریال های ضد آب و قابل نظافت و شستشو استفاده کنید. استفاده از انواع کاشی، تایل های پی وی سی، آینه ای، استیل و حلبی، دیوارپوش های بتنی و سنگی و … برای دیوار پشت سینک مناسب است. هنگام استفاده از متریال متفاوت برای دیوار پشت سینک، در نظر داشته باشید که تا حد امکان، طرح و رنگ این دیوارپوش ها با دیوارپوش های بین کابینت ها همخوانی داشته باشد.

البته در صورت تمایل می توانید به جای صرف هزینه های زیاد بابت خرید و نصب این متریال، از استیکر های ضد آب دیواری استفاده کنید. این استیکر ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی موجود هستند تا پاسخگوی همه ی سلیقه ها باشند.

استفاده از انواع اکسسوری مانند جامایعی دیواری، جا قاشقی و جا لیوانی آویز و … بر روی دیوار پشت سینک روشی مرسوم است. البته برخی از افراد از اکسسوری های رومیزی، کنار سینک خود استفاده می کنند، اما اگر شما از اکسسوری های دیواری استفاده می کنید، مدل و رنگی را انتخاب کنید که مطابق یا مکمل با رنگ دیوار پشت سینک باشد.

سینک یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین نقاط آشپزخانه است، چرا که اکثر شستشو هایی که برای آماده سازی مواد خوراکی لازم است

اطراف سینک را شلوغ نکنید!

سبک جدید معماری و دکوراسیون داخلی، غالبا ساده گرایانه است. بنابراین در قسمتهای نسبتا پر رفت و آمدی مانند سینک و فضای اطراف آن، باید تا حد امکان وسیله ای قرار نگیرد  تا نظم و یکپارچگی فضا حفظ شود. اما اگر علاقه مندید فضای اطراف سینک خود را با وسیله ای تزیین کنید، بهتر است از گل طبیعی استفاده کنید.

گلدان ها بهترین اکسسوری های اطراف سینک هستند!

اگر برای اطراف سینک از مجسمه یا تابلو استفاده کنید، در اثر مجاورت مداوم با قطرات آب زیبایی خود را از دست می دهند و لازم است تا به طور دائم با یک دستمال، اثرات آب را از روی آن ها پاک کنید تا براق و زیبا بمانند. اما اگر از گلدان های کوچک طبیعی برای زیبایی اطراف سینک خود کمک بگیرید نه تنها مشکلی برای تمیز کردن دائمی آن ها نخواهید داشت بلکه زیبایی، شادابی و طراوت را به همه ی آشپزخانه ی خود هدیه کرده اید.

البته دقت کنید که تمام اطراف سینک را پر از گلدان نکنید که در هنگام ظرف شستن دست و پا گیر نباشد و تنها به یکی دوتا گلدان در نزدیکی دیوار بسنده کنید.

اطراف سینک را نورپردازی کنید!

نورپردازی کابینت ها، همچون نورپردازی در سایر قسمت های خانه، نمایی متفاوت و جذاب در آشپزخانه به وجود می آورد. در این میان، نورپردازی بالای سینک، علاوه بر اینکه دید بهتری را هنگام کار جلوی سینک ایجاد می کند، زیبایی آن را دوچندان می کند. شما به راحتی می توانید با استفاده از انواع هالوژن ها و ال ای دی های خطی یا شلنگی، و سنسورهای لمسی یا حرکتی، فضای اطراف سینک خود را زیبا و چشم نواز کنید. برای تهیه ی به روز ترین تجهیزات نورپردازی کابینت، با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، به وبسایت تجهیز یراق مراجعه نمایید.

سینک یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین نقاط آشپزخانه است، چرا که اکثر شستشو هایی که برای آماده سازی مواد خوراکی لازم است

از یراق آلات مرغوب استفاده کنید!

همان طور که کیفیت خود سینک و شیرآلات مهم است، استفاده از یراق آلات با کیفیت نیز در زیبایی نمای دکوراسیون اطراف سینک موثر است. بنابراین سعی کنید که بهترین و با کیفیت ترین یراق آلات را خریداری کنید تا پس از مدت کوتاهی با مشکل تعمیر یا تعویض قطعات مواجه نشوید.

یکی از یراق آلاتی که نقش مهمی در زیبایی اطراف سینک دارد لولا کابینت است. اگر لولا ها مرغوب نباشند درب کابینت ها کج یا نیمه باز می ماند و تمام زیبایی آشپزخانه را دستخوش تغییرات ناخوشایند می کند. مخصوصا اگر لولای کابینت زیر سینک خراب باشد علاوه بر همه ی این ها، ایستادن جلوی سینک را نیز با مشکل مواجه می کند.

یراق آلات دیگری مثل جک کابینت، دستگیره درب کابینت، و … در زیبایی اطراف سینک موثر هستند.

یراق آلات مرغوب کابینت را از مراکز معتبر خریداری نمایید!

تجهیز یراق، فروشگاه تخصصی یراق آلات و تجهیزات کابینت است که به شما کمک می کند تا با کیفیت ترین و مناسب ترین یراق مورد نیاز خود را تهیه کنید. کارشناسان تجهیز یراق از ابتدا تا انتهای کار، با شما همراه هستند و شما می توانید از مشاوره ی رایگان درباره ی ویژگی های محصول، انواع، نحوه ی نصب و شرایط ضمانت بی قید و شرط آن ها برخوردار شوید.

بنابراین شما می توانید از طریق اینترنتی، تلفنی (۰۲۱۷۷۳۴۳۵۵۶) و حضوری سفارشات خود را به ثبت برسانید تا به صورت رایگان برای شما ارسال شود.

یک نظر

ورود