نکات مهم تعمیر تلویزیون

نکات مهم تعمیر تلویزیون

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همراه با وارد شدن تلویزیون‌های جدید به بازار که دارای امکانات و آپشن‌های بیشتر مطابق با آخرین فناوری  روز دنیا هستند، نحوه تعمیر تلویزیون نیز متفاوت‌تر از محصولات قدیمی خواهد بود. وجود فاکتور‌های جدید باعث می‌شود تا حتی با وارد شدن کوچک‌ترین ضربه به این نوع تلویزیون‌ها آسیب وارد شده و نیاز به تعویض قطعه و یا تعمیر آن را افزایش دهد. از این رو داشتن آگاهی نسبت به تعمیر یا مراجعه به نمایندگی‌های معتبر می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟

نکات مهم نگهداری و تعمیر تلویزیون

تلویزیون یا همان صفحه‌نمایش‌های بزرگ خانگی که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اختراعات بشر تاکنون به شمار می‌رود، موجب شد تا افراد با مشاهده تصاویر در آن بتوانند ساعاتی را به دور از هیاهوی دنیای اطراف خود بپردازند. سرعت بالای رشد فناوری و تکنولوژی منجر به تکامل این جعبه جادویی شد تا از نوع سیاه و سفید اولیه به نوع رنگی جدید با رزولوشن‌های بالا در برند‌های تجاری مختلف ارتقا پیدا کند.

یکی از نکات مهم در نگهداری از این محصول، آشنایی به تعمیر آن در هنگام وارد شدن آسیب یا خرابی است. بیشتر افراد می‌توانند با رعایت نکات کوچک تعمیر تلویزیون را در محل مانند منزل خود انجام دهند. در برخی موارد که مشکل یا آسیب جدی‌تر باشد نیاز است تا به نمایندگی مجاز و معتبر تعمیرات تلویزیون مراجعه کرده و در صورت نیاز با تعویض قطعه، مشکل پیش آمده را برطرف کنند.

برخی از نکات مهم در تعمیر تلویزیون را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • حتی‌الامکان انجام تعمیرات را به دست افراد متخصص بسپارید.
  • پس از انجام تعمیر تلویزیون، گارانتی مربوطه را از تکنسین و کارشناس دریافت کنید.
  • با توجه به اینکه تعمیرات تلویزیون به دلیل وجود قطعات کوچک و پیشرفته، کاری حساس به حساب می‌آید لازم است تا در این زمینه به نمایندگی تعمیر تلویزیون معتبر و با نام مراجعه کنید.

چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟

نکات مهم در انتخاب نمایندگی تعمیر تلویزیون

انتخاب نمایندگی معتبر در هنگام مواجه شدن با مشکل در تلویزیون، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این صورت حضور افراد متخصص و کارشناسان آشنا به تمامی قطعات به کار رفته در محصول موجب می‌شود تا خرابی با کمترین هزینه و به شیوه صحیح برطرف شود.

هرچند شیوه‌های تعمیر از گذشته تاکنون متفاوت شده است و نحوه تعمیر تلویزیون سونی قدیمی با کالا‌های جدید از برند‌های مختلف سونی، ال جی، سامسونگ و… دچار تغییر و تحول شده است اما تمامی تعمیرکنندگان با آموزش‌های لازم، تجربه و تبحر کافی در کنار دانش مورد نیاز درباره محصولات جدید می‌توانند در کمترین زمان و با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، آسیب وارد شده را شناسایی و برطرف کنند.

با توجه به اینکه برند‌های تجاری گوناگون در زمینه تولید تلویزیون در بازار جهانی امروز فعالیت دارند و از طرفی تلویزیون از بخش‌ها و قطعات متنوعی تشکیل شده است، نیاز است تا آن‌ها برای تعمیر و ارائه خدمات پس از فروش، نمایندگی‌هایی را در استان‌های مختلف به خود اختصاص دهند. در این راستا، نمایندگی تعمیر تلویزیون وظایفی ازجمله موارد زیر را بر عهده دارند:

  • ارائه خدمات تعمیر تلویزیون در محل به صورت رایگان با توجه به دوره گارانتی (اغلب دوره بین ۱۲ تا ۲۴ ماه)
  • تعمیر آب‌خوردگی محصول
  • تعمیر فلت تلویزیون
  • تعویض یا تعمیر پنل با توجه به میزان شدت آسیب وارد شده
  • تعمیر مین برد
  • تعمیر IC ایپرام
  • تعمیر مشکلات مربوط به صدا و بلندگو‌ها
  • تعمیر قطع و وصل شدن تصویر
  • تعمیر مشکلات صفحه‌نمایش ازجمله رنگ، چشمک زدن LED، سیاه شدن آن پس از مدت‌زمان کوتاهی از روشن شدن
  • تعمیرات مربوط به منبع تغذیه برق یا پاور دستگاه
  • تعمیر استندبای شدن تلویزیون

دقت داشته باشید که در برخی موارد گارانتی شامل صفحه‌نمایش و دورفرمان در تعدادی از برند‌ها نخواهد بود و از طرفی برخی مشکلات ایجاد شده در اثر نوسانات برق، ضربه، آب‌خوردگی و دست‌کاری افراد غیرمتخصص شامل خدمات گارانتی نشده و تعمیری انجام نشود.

چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟

دلایل خرابی و زمان تعویض تعمیر تلویزیون

هرگاه دستگاه در اثر گذشت زمان و عدم نگهداری صحیح دچار آسیب‌دیدگی شود، لازم است تا نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه خراب شده در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

به عنوان مثال، با توجه به اینکه خریداران دستگاه‌های ال جی طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، تعمیرات تلویزیون ال جی نیز در بین سایر برند‌های تولید‌کننده، اهمیت پیدا کرده است. برخی از دلایل خرابی در دستگاه‌های ال جی را که موجب می‌شود تعمیرات تلویزیون ال جی را فرد جدی‌تر پیگیری کند عبارت‌اند از:

  • وجود صدا بدون تصویر که در اثر خرابی مین برد و خرابی بک لایت یا نور زمینه پشت دستگاه‌های LCD ایجاد می‌شود.
  • بروز مشکل در برد پاور به علت خراب شدن بخش خروجی ولت بک لایت
  • خراب شدن برد تیکان تصویر و بالا نیامدن تصویر در اثر آب‌خوردگی و نشان دادن تصویر با رنگ سورمه‌ای
  • قطع و وصل شدن مکرر تصویر، در صورتی که به دلیل قطع و وصل شدن آنتن نباشد می‌تواند به علت بروز مشکل در لامپ‌های LED و خرابی بک لایت ایجاد شود.

هزینه تعمیر تلویزیون

فاکتور‌های متعددی در تعیین هزینه تعمیرات تلویزیون اثرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

۱. دانش و تجربه کارشناس و متخصص به همراه تشخیص صحیح و میزان حجم کاری تلف شده برای برطرف کردن خرابی

۲. هزینه تعویض قطعه آسیب دیده در صورت نیاز

البته می‌توان گفت هزینه تعیین شده برای انجام تعمیرات تلویزیون در محل بسته به نوع و مدل دستگاه، اختلال ایجاد شده، موقعیت جغرافیایی و… نیز تحت تأثیر خواهد بود.

چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟

چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟

اجرا و رعایت برخی از نکات نگه‌داری و مراقبتی از دستگاه موجب افزایش طول عمر آن شده و کمک می‌کند تا با میزان تعمیر یا تعویض قطعات آن روبرو شوید. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

۱. محل قرارگیری دستگاه باید به دور از گرما، سرما و نور خورشید باشد. این نکته نقش بسیار مهمی در کاهش یا افزایش طول عمر مفید تلویزیون دارد. علاوه بر این لازم است در محیط‌های پر رفت و آمد از قرار دادن دستگاه خودداری کنید.

۲. همراه با پیشرفته شدن سیستم‌های تصویری جدید و ساخت آن‌ها با صفحه‌نمایش‌های باریک و فوق باریک، لازم است تا از آن‌ها در برابر وارد شدن ضربه مراقبت کنید. یک ضربه می‌تواند منجر به خراب شدن پنل تلویزیون که گران‌قیمت‌ترین قطعه تلویزیون است، می‌شود.

۳. هنگام تمیز کردن گردوغبار دستگاه لازم است تا از مایع و دستمال مخصوص به آن استفاده شود که معمولاً درون جعبه هنگام خرید قرار داده شده است. دقت داشته باشید برای پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون‌های جدید به هیچ عنوان از آب، شوینده‌های غیرمجاز و دستمال‌های زبر و پرزدار استفاده نکنید.

۴. از آنجایی که بسیاری از امکانات تلویزیون با کمک کنترل امکان‌پذیر است، لازم است تا در نگه‌داری و مراقبت از ریموت کنترل آن نهایت دقت را داشته باشید. یکی از نکات مهم در نگه‌داری از کنترل، عدم قرار دادن آن در اختیار کودکان و لمس بی‌جهت و بیش از حد دکمه‌های آن است.

۵. برای تمیز کردن قاب اطراف صفحه نمایش از دستمال‌های میکرو فایبر استفاده کنید. از اسپری مایع شیشه پاک کن یا آب روی صفحه تلویزیون خودداری کنید.

۶. خارج کردن گرد و غبار داخل سیستم تصویری را توسط کارشناس و هوای فشرده یا با کمک سشوار با باد سرد انجام دهید.

۷. روشن بودن تلویزیون به مدت زمان زیاد، عمر تلویزیون را کاهش می‌دهد. پس به طور متوسط بعد از ۲ ساعت تماشای تلویزیون، کمی به تلویزیون استراحت دهید.

کلام پایانی

کاربران در هنگام کار با تلویزیون متوجه وجود خرابی یا مشکل در آن می‌شوند. این آسیب‌ها می‌توانند در بخش‌های مختلف مانند تصویر، صدا، برد‌ها و… ایجاد شوند و همین امر بر نحوه عملکرد صحیح سیستم صوتی اثر منفی خواهد داشت. در این شرایط لازم است تا با آگاهی از نحوه تعمیر تلویزیون یا مراجعه به نمایندگی‌های معتبر و مجاز، کار تعمیر یا تعویض قطعه مربوطه انجام شود. برای آنکه بتوانید از دستگاه خود بیشتر استفاده کنید و طول عمر آن را افزایش دهید، لازم است تا نکاتی را مد نظر داشته باشید. علاوه بر این در صورت مواجه شدن با خرابی در هر یک از قطعات تلویزیون لازم است تا از یک متخصص آگاه معرفی شده از جانب نمایندگی مشورت گرفته و کار را به آن‌ها بسپارید.

کاردون، مجموعه‌ای خدماتی در جهت ارائه خدمات تخصصی تعمیرات، نصب، حمل و گارانتی لوازم خانگی از جمله تلویزیون است. بهره‌مندی از نیرو‌های متخصص باتجربه موجب ارائه خدمات باکیفیت بالا به کاربران شده است. تضمین خدمات و پیگیری روند کاری کارشناسان کاردون، حمایت و پشتیبانی از تمامی برند‌های تجاری از جمله مزایای استفاده از کاردون به شمار می‌رود. در صورت نیاز به تعمیر تلویزیون در تهران می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۷۱۰۰ تماس گرفته تا در اسرع وقت تکنسین‌های کاردون در محل حضور یافته و مشکل را برطرف کنند.

بدون نظر

ورود