کره شمالی مدعی‌ست کیم جونگ ایل غذای مکزیکی «بوریتو» را اختراع کرده است!

کره شمالی مدعی‌ست کیم جونگ ایل غذای مکزیکی «بوریتو» را اختراع کرده است!

دفعه ی بعد که خواستید «بوریتو» بخورید و با خودتان فکر کردید که چه کسی مخترع این غذا بوده، این را بدانید که یک داستان ممکن اما نامحتمل درباره ی ریشه ی این غذا دارد دهان به دهان می چرخد. به گزارش News Week طبق گفته ی رسانه های کره شمالی، بوریتو توسط کیم جونگ ایل، رهبر فقید این کشور اختراع شده است.

این ادعای عجیب از طرف روزنامه ی Rodong Sinmun مطرح شده است. در گزارش این روزنامه آمده که در حقیقت ایده ی این غذا پیش از این که کیم جونگ ایل، پدر رهبر کنونی کره شمالی در سال ۲۰۱۱ به خاطر سکته قلبی بمیرد به فکرش رسیده است.

بوریتو

اما به جای کلمه ی بوریتو، کره ای ها از عبارت «لفاف گندم» استفاده می کنند. علاوه بر این، ویدیویی در رسانه های این کشور منتشر شده که آماده شدن این لفاف ها را در یک آشپزخانه و فروش شان را توسط دستفروش ها در خیابان های پیونگ یانگ نشان می دهد.

علیرغم ادعای عجیب و غریب کره شمالی، بوریتو برای نخستین بار در کشور مکزیک و در دهه اول قرن ۲۰ درست شد. پس از آن این غذا در دهه ی ۵۰ میلادی در ایالات متحده امریکا محبوبیت روز افزونی یافت.

پس از انتشار خبر ادعایی کره شمالی، کاربران رسانه های اجتماعی به آن واکنش نشان دادند. یکی از کاربران توئیتر نوشته بود: «طرف تو سال ۲۰۱۱ این غذا رو اختراع کرده. پس سال ۲۰۱۰ اون چی بود که توی شکمم ریختم؟!» کاربر دیگری به مسخره نوشته بود: «می گن کیم جونگ ایل توی یک بازی گلف تایگر وودز رو هم برده.» کاربر دیگری توئیت زده بود: «شماها یادتون نمی آد. کیم جونگ ایل توی جام جهانی ۱۰ تا گل زد و به عنوان بهترین بازیکن اون جام شناخته شد.»

البته این اولین باری نیست که ادعاهای عجیب و غریب از طرف کشور کره شمالی مطرح می شود. پیش از این نیز ادعاهایی طرح شده بود از جمله این که کیم جونگ اون آن قدر بچه ی بااستعدادی بوده که در سه سالگی توانایی رانندگی داشته و این که در این کشور هیچ فرد معلولی وجود ندارد. در سال ۲۰۱۶ این کشور مدعی شد که به دلیل پیشرفت های شگرف در حوزه ی پزشکی، آن ها می توانند هم ایدز و هم سرطان را درمان کنند.

بیشتر بخوانید:

خوشمزه روز: بوریتوی گوشت با سس پرتقال [تماشا کنید]

خوشمزه روز: طرز تهیه بوریتو مکزیکی [تماشا کنید]

خوشمزه روز: بوریتو اردک [تماشا کنید]

منبع: News Week
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • مهمان دی ۱۹, ۱۴۰۰

    «در سال ۲۰۱۶ این کشور مدعی شد که به دلیل پیشرفت های شگرف در حوزه ی پزشکی، آن ها می توانند هم ایدز و هم سرطان را درمان کنند.»
    یاد اخبار کشف داروی ایدز و سرطان بدست محققین ایرانی که هرچند وقت یکبار از صدا و سیما پخش میشه افتادم. یا ادعای ساخت چندین نوع واکسن کرونا در ایران و تامین واکسن کرونای کشورهای دیگه یا مستعان ۱۱۰ و … ?

  • مرگ بر شرق و کره شمالی و چین دی ۲۰, ۱۴۰۰

    تیتر رو خوندم یاد کشور خودمون افتادم.
    حالا فهمیدین این حرفا چقدر خنده داره؟ ث