رونمایی از قطار گلوله ای خودران جدید چین ویژه المپیک زمستانی پکن + ویدئو

رونمایی از قطار گلوله ای خودران جدید چین ویژه المپیک زمستانی پکن + ویدئو

چین برای المپیک زمستانی پیش روی پکن سنگ تمام گذاشته است و حالا در جدیدترین اقدام از یک قطار گلوله ای جدید رونمایی کرده که تنها برای المپیک ساخته شده است.

قطار گلوله ای خودران «فاشینگ» (Fuxing) با سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت حرکت می کند و ظرفیت جا به جایی ۵۴۶ مسافر را در هر یک از ۸ سفر خود دارد. این قطار برای بازی های المپیک راه اندازی می شود تا مسافران را در فاصله ی ۱۷۴ کیلومتری میان پکن، پایتخت چین و محل برگزاری مسابقات در شهر ژانگجیاکو جا به جا کند.

به گفته ی خبرگزاری دولتی شینهوای چین، این قطار به طور اختصاصی برای بازی های المپیک ساخته شده است. این قطار یک استودیوی خبری مجهز به اینترنت ۵G دارد که خبرنگاران از آنجا می توانند گزارشات خود را مخابره کنند.

به گفته ی خبرگزاری شینهوا، تنها ۵۰ دقیقه طول می کشد تا این قطار مسافرانش را از مرکز پکن به محل برگزاری بازی های المپیک در ژانگجیاکو برساند. این در حالی است که طی این مسافت با قطارهای معمولی ۳ ساعت به طول می انجامد.

ساخت راه آهن این قطار در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. راه آهن پکن – ژانگجیاکو در سال ۲۰۱۹ تکمیل شد.

خبرگزاری Xinhua ویدئویی از فضای داخلی این قطار منتشر کرده که نشان می دهد در آن کمدهای مخصوصی برای ورزشکارانی که از این قطار استفاده می کنند وجود دارد و آن ها می توانند تجهیزات اسکی خود را در آن ها قرار دهند.

ژو یان، معاون مدیر شرکت سازنده ی این قطار به نام CRRC Changchun به خبرگزاری دولتی گلوبال تایمز چین گفت: «برای گرد هم آوردن چنین فناوری های پیشرفته ای در این قطار و برای عرضه ی آن در برابر دنیا، این امر نشانگر توانایی های گسترده ی چین از جهت سیستم ریلی است.»

المپیک زمستانی پکن روز ۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. بنابر تصمیم چین، در مدت برگزاری المپیک، ورزشکاران، مقامات، رسانه ها و خبرنگاران تنها در یک منطقه ی مشخص رفت و آمد خواهند داشت.

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود