بروس اسپرینگستین در صدر فهرست پردرآمدترین خواننده‌های سال ۲۰۲۱ قرار گرفت

بروس اسپرینگستین در صدر فهرست پردرآمدترین خواننده‌های سال ۲۰۲۱ قرار گرفت

بروس اسپرینگستین، پس از فروش حق فروش ترانه هایش به سونی، در صدر پردرآمدترین خواننده های سال ۲۰۲۱ جای گرفت.

به گزارش دیلی میل، این فهرست که توسط رولینگ استون منتشر شده نشان می دهد که در این سال که به خاطر همه گیری کرونا، خواننده ها موفق به برگزاری تورهای زیادی نشدند و نیز فروش آلبوم های فیزیکی تحت تاثیر سرویس های استریمینگ قرار گرفته بود، اجراهای کدام یک از خواننده ها پول بیشتری را نصیب آن ها کرده اند.

با این حال، خواننده های حاضر در این فهرست در مجموع ۲.۳ میلیارد دلار کسب درآمد کردند که بیش از ۲ برابر میزان درآمد سالانه شان در سال های پیش از کووید ۱۹ است. این بیشتر به خاطر واگذاری حق فروش ترانه ها از طرف خواننده ها بوده است.

بروس اسپرینگستین ۷۲ ساله دسامبر گذشته با واگذاری حق فروش تمامی ترانه هایش به شرکت سونی به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار تاریخ سازی کرد. او همچنین به واسطه پادکست اسپاتیفایش با باراک اوباما به نام Renegades: Born in the USA و نیز کتابی به همین نام چندین میلیون دلار دیگر نصیب خود کرد.

فهرست پردرآمدترین خواننده های سال 2021 اعلام شد
جی زی

نفر دوم این فهرست، خواننده ی بنام هیپ هاپ، جِی زی (Jay-Z) بود که به لطف قراردادهای کاری مختلف میلیون ها دلار عایدش شد. طبق گزارش ها رقم کلی درآمد او در این سال ۴۷۰ میلیون دلار بود که بخشی از آن به خاطر فروش ۸۰ درصد سرویس استریمینگ Tidal بود.

فهرست پردرآمدترین خواننده های سال 2021 اعلام شد
پل سایمون

پل سایمون یکی دیگر از اشخاصی بود که با واگذاری حق فروش آثارش به سونی در ماه مارس، ۲۶۰ میلیون دلار عایدش شد. این مبلغ شامل ترانه های وی که در قالب گروه «سایمون و گارفانکل» اجرا شده بود، نیز می شد.

فهرست پردرآمدترین خواننده های سال 2021 اعلام شد
کانیه وست

کانیه وست نیز ۲۵۰ میلیون دلار درآمد داشت اما نه از پروژه های موسیقایی اش (البته این رپر مشهور دهمین آلبومش را با نام Donda منتشر کرد.) وست بیشتر درآمدش از طریق کتانی های آدیداس یزی بود که حاصل همکاری مشترک وی با آدیداس است.

فهرست پردرآمدترین خواننده های سال 2021 اعلام شد
رایان تدر

رایان تدر، خواننده و ترانه نویس که متن برخی از ترانه های ادل را نیز نوشته، پس از واگذاری حق انتشار ترانه هایش به شرکت KKR در ژانویه سال قبل، ۲۰۰ میلیون دلار نصیبش شد.

بعد از تدر، رد هات چیلی پپرز (Red Hot Chili Peppers) با ۱۴۵ میلیون دلار، لیندسی باکینگهام با ۱۰۰ میلیون دلار، ماتلی کرو با ۹۵ میلیون دلار، بلیک شلتون با ۸۳ میلیون دلار و تیلور سوئیفت با ۸۰ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۱ در رده های بعدی پردرآمدترین خواننده های سال قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید:

انتشار پادکست متفاوت باراک اوباما و بروس اسپرینگستین بری سرویس اسپاتیفای + ویدیو

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود