آیا گیاه انست محصول اتیوپی می‌تواند دنیا را از گرمایش جهانی نجات دهد؟

آیا گیاه انست محصول اتیوپی می‌تواند دنیا را از گرمایش جهانی نجات دهد؟

دانشمندان می گویند که گیاه انست که در اتیوپی یافت می شود می تواند در مواجهه با گرمایش جهانی به یاری بشر بیاید. بر طبق داده های پژوهشی جدید، این گیاه موز مانند قابلیت این را دارد که غذای مورد نیاز برای ۱۰۰ میلیون نفر را در این جهان که مدام رو به گرم شدن می رود، تامین کند.

گیاه انست تقریباً در خارج از کشور اتیوپی ناشناخته است. از این گیاه برای ساخت نان و حریره استفاده می شود. تحقیقات حاکی از آن است که گیاه انست را می توان در گستره ای وسیع تر پرورش داد.

دکتر ونداوک آببه، استاد دانشگاه هاواسا در اتیوپی می گوید: «این گیاه می تواند نقش مهمی در رسیدگی کردن به مسئله ی امنیت غذایی و توسعه ی پایدار ایفا کند.»

گیاه انست

انست که به آن «موز بدلی» نیز می گویند از خانواده ی موز است اما تنها در یک بخش از اتیوپی مصرف می شود. میوه ی موز مانند این گیاه قابل خوردن نیست اما ساقه ها و ریشه های نشاسته دار آن را می شود تخمیر و در ساخت حریره و نان استفاده کرد.

گیاه انست یک منبع غذایی اصلی در اتیوپی است و حدود ۲۰ میلیون نفر از آن برای تهیه غذا استفاده می کنند اما در مکان های دیگر کشت نمی شود هر چند که گونه های هم خانواده ی آن که قابل خوردن نیستند در جنوب آفریقا به عمل می آیند و این یعنی این گیاه می تواند در جاهای دیگر نیز پرورش داده شود.

گیاه انست

پیش بینی می شود که گرمایش جهانی، میزان محصولات و توزیع آن در سرتاسر آفریقا و سایر مکان ها را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. نظر به وابستگی اغلب مردم جهان به چند محصول غذایی ثابت، اشتیاق فزاینده ای به یافتن گیاهان جدید برای تامین خوراک مردم دنیا وجود دارد.

تقریباً نیمی از کالری های مصرفی ما از سه محصول تامین می شود: برنج، گندم و ذرت. دکتر جیمز بورل، کارشناس باغ های گیاه شناسی کیو می گوید: «ما باید به گیاهانی که در سطح جهانی مصرف می شود، تنوع بیشتری ببخشیم چرا که در حال حاضر تنها روی چند محصول خیلی محدود تمرکز کرده ایم و این اصلاً چیز خوبی نیست.»

بیشتر بخوانید:

فروش بلیط خوردنی آغشته به روغن گیاه ماری‌جوانا در پایتخت آلمان! + ویدیو

آیا می دانستید در گذشته از تشعشات هسته ای برای تولید گیاهان عظیم الجثه استفاده می شد؟

ابرقدرت های دنیای گیاهان؛ با گیاهان عجیبی آشنا شوید که توانایی های خارق العاده ای دارند

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود