کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

خرید وسایل دست دوم می تواند سود و منفعت زیادی داشته باشد. این کار کمک می کند پول زیادی را خرج وسایلی نکنیم که دست دوم شان هم به خوبی نوی آن ها است و می تواند به محیط زیست هم کمک کند. ما با خرید هر وسیله ی دست دومی به احیاء و رشد طبیعت کمک می کنیم.

در ادامه از وسایلی خواهیم گفت که بهتر است دست دوم آن ها را خریداری کنیم.

۱- کتاب

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

کتاب ها راه خود را از میان تاریخ باز کرده و قرن ها برجای مانده اند. آن ها نقاط عطف سبک زندگی جامعه ی ما را لا به لای صفحات خود حفظ کرده اند. و به همین دلیل، کتاب های دست دوم قدمت بیشتری دارند. به علاوه، اگر از خواندن آن لذت برده باشید، با فروش آن به شخصی دیگر یا اهدایش به کتابخانه می توانید این تجربه را با افراد بیشتری سهیم شوید.

۲- وسایل الکترونیک

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

فناوری به سرعت جلو می رود و سخت می توان پا به پای این تغییرات پیش رفت، به خصوص از جنبه ی اقتصادی. به همین دلیل یک راه برای عقب نماندن از این جریان و برخورداری از بعضی وسایل الکترونیک، خریداری دست دوم آن ها است. بعضی شرکت های دنیا حتی وسایل بازسازی شده ای ارائه می کنند که به خوبی وسایل نو کار می کنند.

۳- دوچرخه

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

خرید دوچرخه ی نو هزینه ی بسیار زیادی دارد، به خصوص اگر از نوع حرفه ای باشد. اما یک دوچرخه ی دست دوم با کمی تعمیر و دست کشیدن به سر و رویش، می تواند به خوبی یک دوچرخه ی نو شود. به خصوص اگر دوچرخه برای کودک باشد که هنوز در مرحله ی رشد قرار دارد.

۴- لباس

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

گاهی خرید یک لباس نو برای یک موقعیت به خصوص، بهترین انتخاب نیست. جشن عروسی یا رویدادهایی که یک بار بیشتر در زندگی مان رخ نمی دهند، موقعیت هایی استثنایی هستند که استفاده از لباس دست دوم برای آن ها می تواند گزینه ی بهتری باشد. و شاید بعد از استفاده از آن لباس خودتان هم مایل به فروشش باشید تا درعین اینکه خاطرات خوبی از آن رویداد برایتان باقی مانده، پولی که صرفش کردید هم به شما بازگردد.

۵- تجهیزات ورزشی

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

حفظ سلامتی و تناسب اندام همواره اهمیت دارد اما گاهی تجهیزاتی که برای رسیدن به این هدف لازم دارید هزینه ی بالایی دارند. خرید یک تردمیل یا دمبل نو ایرادی ندارد اما دست دوم شان هم همان کار را می کند. اگر می خواهید برای خودتان در خانه یک باشگاه تناسب اندام راه بیاندازید، می توانید با تجهیزات دست دوم شروع کنید.

۶- خودرو

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

قیمت ماشین های نو معمولاً به محض از پارک درآمدن کاهش می یابد. به همین دلیل است که خرید خودروی دست دوم این امکان را به شما می دهد که با صرف پول کمتری ماشین دار شوید. به خاطر داشته باشید که خودروی دست دوم باید قبل از خرید توسط یک مکانیک بررسی شود.

۷- زیورآلات

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

زیورآلات حتی اگر دست دوم هم باشند، می توانند منحصر به فرد بودن و ارزش خود را حفظ کنند. گاهی افراد زیورآلات گران قیمت خود را با قیمتی بسیار پایین می فروشند چون احساس می کنند از مد افتاده اند. اما آن زیورآلات منحصر به فرد هستند و می توانند با قیمتی بسیار  کمتر مال شما شوند.

۸- ساز موسیقی

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

آلات موسیقی به سرعت بقیه ی چیزها مثل وسایل الکترونیک تغییر نمی کنند. همین موضوع این فرصت را به شما می دهد که یک ساز دست دوم بسیار عالی، به خوبی نوی آن خریداری کنید. به خصوص اگر ساز زدن را تازه شروع کرده باشید، خرید ساز دست دوم می تواند این فرصت را به شما دهد که در مسیر یادگیری به اصطلاح روی غلتک بیفتید و وقتی تسلط بیشتری پیدا کردید یک ساز نو یا دست دوم حرفه ای تر خریداری کنید.

۹- اسباب بازی

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

سلیقه ی بچه ها خیلی سریع تغییر می کند. آن ها گاهی یک سال تمام با چیزی بازی می کنند و بعد که بزرگ تر شدند آن اسباب بازی دیگر برایشان مناسب نیست به همین دلیل سراغ چیز دیگری می روند. به همین دلیل اگر اسباب بازی دست دوم بخرید، می توانید این فرصت را به کودک تان دهید که تا زمانی که آن اسباب بازی برای سنش مناسب است از آن لذت ببرد. به این ترتیب وقتی به سراغ اسباب بازی دیگری برود، شما هم پول زیادی را صرف چیزی نکرده اید که عمر کوتاهی داشته. علاوه بر این، وقتی کودک تان دیگر اسباب بازی ای را نخواهد می توانید آن را به کودک دیگری دهید که می خواهد تجربه ی خود را با آن شروع کند.

۱۰- اسباب و اثاثیه خانه

کدام وسایل را بهتر است دست دوم بخریم؟

سمساری ها مملوء از اسباب و اثاثیه ی دست دومی هستند که هنوز هم قابل استفاده اند. با این کار می توانید پول زیاد را صرفه جویی و در عین حال اسباب و اثاثیه ی مورد نیاز برای خانه ی خود را تهیه کنید.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود