حقایقی خواندنی درباره دنیا که شاید تا به حال نشنیده باشید

حقایقی خواندنی درباره دنیا که شاید تا به حال نشنیده باشید

لذت کشف حقیقتاً مهیج ترین چیزی است که ذهن ما تاکنون تجربه کرده است. و این در حالی است که دنیا هم هنوز مملوء از شگفتی های مختلف است. آدم ها خودخواسته همه ی دندان هایشان را می کشند، درخت ها هزاران سال عمر می کنند و آووکادو ممکن است سمی باشد یا نه. سخت می شود همه ی این ها را باور کرد. اما با همین ها است که دنیای ما همیشه منبعی لایزال از غافلگیری های بزرگ است.

با حقایقی جالب درباره ی دنیا همراه باشید.

۱- در اوایل قرن بیستم هزینه های دندانپزشکی به قدری بالا بود که برخی مردم ترجیح می دادند همه ی دندان های خود را بکشند تا دیگر دردسری نداشته باشند. به همین دلیل کشیدن همه ی دندان ها را هدیه ی بسیار خوبی برای تولد ۲۱ سالگی یا یک تازه عروس می دانستند.

۲- اختاپوس ها ۳ قلب دارند: یکی که خون را به سرتاسر بدن پمپاژ می کند و دو تای دیگر هم خون را به آبشش ها پمپاژ می کنند.

۳- وقتی شمع تولدتان را فوت می کنید، تعداد باکتری های روی کیک به ۱،۴۰۰ درصد می رسد.

۴- قدیمی ترین درخت بائوباب به ثبت رسیده نزدیک به ۲،۴۵۰ سال قدمت دارد. دو درخت رکورددار دیگر نزدیک به ۲ هزار سال عمر داشتند.

۵- شما می توانید خودتان را واقعاً در برابر ربایش توسط آدم فضایی ها بیمه کنید. هزینه ی سالانه ی آن نزدیک به ۱۵۵ دلار است. بعضی شرکت های بیمه هم به هر کسی که بتواند ثابت کند توسط آدم فضایی ها ربوده شده ۱۶۰ هزار دلار می پردازند. اگر فرد ربوده شده یک زن باردار بوده باشد، مبلغ پرداختی ۲ برابر خواهد شد.

۶- بعضی سمورهای آبی شب ها در خواب دست های یکدیگر را می گیرند تا از هم جدا نشوند. و اگر سمور دیگری نباشد تا دست آن را بگیرند، دور خود جلبک می پیچند.

۷- حلقه ازدواج را به این دلیل در انگشت حلقه ی دست چپ می اندازیم که رومی ها تصور می کردند یک رگ در این انگشت هست که مستقیم به قلب می رسد و به آن «رگ عشق» می گفتند.

۸- بچه زرافه ها هنگام تولد به دلیل اینکه مادر آن ها ایستاده زایمان می کند از ارتفاعی بیش از ۱/۵۲ متر روی زمین می افتند.

۹- دانشمندان می گویند تنبلی نشانه ی باهوشی است. کسانی که ضریب هوشی بالایی دارند، راحت تر کسل می شوند و این امر باعث می شود وقت بیشتری را غرق فکر سپری کنند.

۱۰- سگ های آبی پلک های شفافی دارند که آن ها را قادر می سازد در زیر آب با چشمان بسته ببینند.

۱۱- ناخن انگشت وسط زودتر از ناخن باقی انگشتان رشد می کند.

۱۲- خرموش های کانگورویی می توانند بیشتر از شترها بدون آب دوام آورند. در حقیقت، آن ها از دانه هایی که می خورند آب کافی برای زنده ماندن را دریافت می کنند و اصلاً مجبور به نوشیدن آب نیستند.

۱۳- یک آلباتروس (نوعی مرغ دریایی) می تواند بدون حتی یک بار بال زدن، با انتخاب جریان هوای لازم، ساعت ها پرواز کند. بعضی آلباتروس ها می تواند تا ۶ سال را بدون هیچ تماسی با خشکی، در دریا سپری کنند. اما علیرغم این توانایی های فوق العاده کماکان مجبورند گهگاه سطح آب را لمس کنند تا بتوانند خود را تغذیه کنند و برای پیدا کردن جفت هم باید به خشکی بازگردند.

۱۴- خرگوش ها می توانند پشت سرشان را بدون چرخاندن سرشان ببینند چون دید تقریباً گسترده ای دارند.

۱۵- منو آلوده ترین چیز در هر رستورانی است. آن ها به ندرت خوب تمیز می شوند – اگر اصلاً تمیز شوند – به خصوص اگر کاغذی باشند. به همین دلیل استفاده از منوهای اسکن شده، ایده ی بهتری است.

۱۶- تارانتولاهای ماده (نوعی عنکبوت شبیه به رتیل) می توانند تا ۳۰ تا ۴۰ سال عمر کنند. برخی گونه های آن هم می توانند بدون غذا، تا زمانی که به آب دسترسی داشته باشند، تا ۲ سال زنده بمانند.

۱۷- به دلیل وجود نیروی جاذبه، حداکثر ارتفاعی که یک درخت از جهت نظری می تواند به آن برسد، ۱۳۰ متر است. علت این محدودیت آن است که درخت ها در ارتفاع بیشتر نمی تواند آب را به داخل تنه ی خود بکشانند.

۱۸- یکی از پُر دندان ترین موجودات طبیعت، حلزون ها هستند. آن ها بین هزار تا ۱،۲۰۰ عدد دندان دارند.

۱۹- حیوانات هم راست دست و چپ دست یا بهتر باشد بگوییم راست پا و چپ پا هستند.

۲۰- یک گربه ی خانگی با بسامد ۲۶ دور در هر ثانیه خرخر می کند یعنی با همان سرعتی که یک موتور دیزلی کار می کند.

۲۱- طول زبان زرافه ها به نیم متر می رسد. آن ها با زبان خود به طور مرتب گوش هایشان را تمیز می کنند.

۲۲- بعد از اختراع زیپ، بیشتر از ۲۰ سال طول کشید تا صنعت مد متقاعد به اضافه کردن آن به لباس ها شود.

۲۳- آووکادو شاید یک ماده ی سالم در رژیم غذایی ما باشد اما برای پرنده ها و اسب ها سمی است.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود