آیا آلت تناسلی مردان استخوان دارد و ممکن است بشکند یا خیر؟

آیا آلت تناسلی مردان استخوان دارد و ممکن است بشکند یا خیر؟

آیا آلت تناسلی مردان استخوان دارد؟ اگر ندارد چرا و اگر دارد چرا؟ آیا امکان شکستن آلت تناسلی وجود دارد؟ تابو بودن مسائل جنسی باعث شده بسیاری ساده ترین اطلاعات را در مورد اندام های جنسی خود یا جنس مخالف نداشته باشند. اینکه آلت جنسی مردان استخوان دارد یا خیر یا احتمال شکستن آن وجود دارد یا خیر سوال بسیاری از همه ما بوده است. همین ابتدا بگوییم که آلت انسان برخلاف برخی دیگر از پستانداران، فاقد استخوان است. آلت تناسلی میمون استخوانی به طول یک انگشت دارد و طول این استخوان در شیر دریایی یا همان فُک می تواند تا ۶۰ سانتیمتر نیز باشد اما انسان استخوان آلت تناسلی خود را به طور کلی از دست داده است و تا همین اواخر دانشمندان هیچ ایده ای در مورد این اتفاق نداشتند.

آیا آلت تناسلی مردان استخوان دارد؟ اگر ندارد چرا و اگر دارد چرا؟ آیا امکان شکستن آلت تناسلی وجود دارد؟

استخوان آلت که با عنوان باکولوم (baculum) برای دانشمندان شناخته می شود، تاریخچه تکامل باورنکردنی دارد، استخوانی که برخلاف تصور همگان، به اسکلت بدن متصل نبوده و در واقع در نوک آلت قرار داده و نه پایه آن. استخوان آلت تنها در پستانداران و نخستی ها خود را نشان می دهد اما وجود داشتن یا نداشتن و طول آن حتی در این گروه از جانوران نیز بسیار متفاوت است و به همین دلیل متنوع ترین نوع استخوانی است که تاکنون در جانوران شناخته شده است. دانشمندان پس از رویارویی با طول بسیار متفاوت استخوان آلت در حیات وحش، سعی کردند داستان تکامل باکولوم را بازسازی کنند و این کار را با مطالعه ظاهر این استخوان در پستانداران و نخستی ها در طول تاریخ بررسی کردند. آن ها دریافتند که استخوان آلت تناسلی حدود ۹۵ میلیون سال پیش در پستانداران شکل گرفته و در اولین نخستی هایی که حدود ۵۰ میلیون سال پیش به وجود آمدند وجود داشت.

آیا آلت تناسلی مردان استخوان دارد؟ اگر ندارد چرا و اگر دارد چرا؟ آیا امکان شکستن آلت تناسلی وجود دارد؟

از آن به بعد، باکولوم در برخی جانوران بزرگ تر شده و در برخی دیگر کوچکتر شد. میمون ماکاک دوم کوتاه که تنها حدود ۱۰ کیلوگرم وزن داشت، در مقایسه با سایز بدنش، طول استخوان آلت بسیار بلندی دارد و طول آن بیش از ۵ سانتیمتر است. این طول ۵ برابر طول باکولوم مانگابی یقه دار است که میمونی بزرگ جثه به شمار می آید. کیت اوپای و ماتیلدا بریندل از دانشگاه لندن که این تحقیق را انجام داده اند، می گویند که طول استخوان آلت تناسلی در جانوران نری که دخول طولانی تری داشتند بیشتر بوده است. به عبارت ساده تر، منظور از این دخول طولانی تر ، بیش از سه دقیقه بوده است، استراتژی که به جانور نر امکان می داد گونه ماده را باردار کرده و همزمان او را از دسترس نرهای رقیب دور نگه می داشته است. در واقع با طولانی تر بودن زمان جفت گیری، جانور ماده این فرصت را پیدا نمی کند که به سرعت با دیگر نرها جفتگیری کرده یا دیگر نرها با آن جفتگیری کنند و بدین ترتیب اسپرم گونه نر این فرصت را دارد که سر جایش قرار گرفته و با تخمک گونه ماده ترکیب شود.

آیا آلت تناسلی مردان استخوان دارد؟ اگر ندارد چرا و اگر دارد چرا؟ آیا امکان شکستن آلت تناسلی وجود دارد؟

در واقع در هر گونه جانوری که رقابت برای جفت گیری بیشتر بوده طول باکولوم نیز بیشتر بوده و بالعکس. استخوان آلت تناسلی که در کمال ناباوری به نوک آلت متصل است و نه پایه آن، یک پشتیبانی ساختاری را از جانوران نری ایجاد می کرد که دخول طولانی داشتند. در شامپانزه ها، استخوان آلت به اندازه ناخن انسان است. اندازه کوچک این استخوان متناسب با مدت زمان کوتاه جفت گیری آن است که تنها هفت ثانیه به طول می انجامد. در گروه های شامپانزه ها، گونه ماده با تمام شامپانزه های نر جفت گیری می کند، استراتژی که ظاهراً برای کاهش خطر کشته شدن نوزادش توسط نرهای بالغ تر پیش گرفته می شود. اوپای در این باره می گوی: «این کار به هر یک از نرها این ایده را می دهد که شاید آن ها پدر نوزادان بعدی باشند و به نفع گونه ماده است که جفت گیری سریع انجام شود». انسان ها نیز زمانی که تک همسری به عنوان غالب ترین استراتژی تولید مثل خود را نشان داد، استخوان آلت تناسلی خود را از دست دادند، اتفاقی که در دوران Homo erectusها و حدود ۱.۹ میلیون سال قبل رخ داده است.

آیا آلت تناسلی مردان استخوان دارد؟ اگر ندارد چرا و اگر دارد چرا؟ آیا امکان شکستن آلت تناسلی وجود دارد؟

در روابط تک همسری، جانور نر نیاز ندارد که برای مدت طولانی دخول انجام دهد زیرا این امکان وجود ندارد که دیگر نرهای هیجان زده با گونه ماده جفتگیری داشته باشند. اوپای در این باره می گوید: «با کاهش رقابت برای جفت گیری، احتمال داشتن باکولوم نیز کاهش می یابد. علیرغم چیزی که شاید بخواهیم فکر کنیم، ما یکی از گونه هایی هستیم که وقتی شرایط مناسب باشد رابطه جنسی مان کمتر از سه دقیقه طول می کشد». البته در برخی موارد نادر نیز دیده شده است که انسان هایی در نوک آلت خود استخوانی کوتاهی دارند که نوعی ناهنجاری است و نمی توان آن را باکولوم دانست.

آیا آلت تناسلی مردان استخوان دارد؟ اگر ندارد چرا و اگر دارد چرا؟ آیا امکان شکستن آلت تناسلی وجود دارد؟

اینجا می خواهیم به سوال دیگری نیز پاسخ دهیم و آن اینکه آیا شکستن آلت تناسلی ممکن است یا خیر؟ اول اینکه وقتی استخوانی وجود ندارد پس شکستنی در کار نخواهد بود اما پارگی آلت تناسلی ممکن است، وقتی که فشاری شدید به آلت در حالت نعوظ وارد شود. در هنگام نعوظ، اندام تناسلی و در واقع دو استوانه موسوم به کورپورا کاورنوسا (corpora cavernosa) آن پر از خون می شوند. اگر در این شرایط آلت تناسلی با فشار زیاد و ناگهانی خم شود، این کار می تواند منجر به پارگی لایه بیرونی این استوانه ها شود، اتفاقی که اغلب موارد آن در هنگام برقراری رابطه جنسی رخ می دهد. این اتفاق در هنگام استمناء یا فشار دادن سر آلت به منظور کاستن از شدت نعوظ یا پنهان کردن آن نیز ممکن است رخ دهد.

آیا آلت تناسلی مردان استخوان دارد؟ اگر ندارد چرا و اگر دارد چرا؟ آیا امکان شکستن آلت تناسلی وجود دارد؟

پارگی آلت تناسلی با ورم آلت و تغییر رنگ آن به حالت کبودی رخ می دهد و درد نیز احساس می شود. گاهی اوقات ممکن است لوله ای که ادرار را نیز از بدن خارج می کند آسیب دیده باشد که در این صورت خون را در ادرار و انتهای آلت خواهید دید. پارگی آلت باید به سرعت درمان شود و تشخیص آن با ویزیت ظاهری و فیزیکی امکان پذیر است اما آزمایش های اضافی مانند التراسوند نیز ممکن است لازم شود. در صورت تایید پارگی آلت تناسلی، با جراحی فوری باید آن را ترمیم کرد. در صورت درمان نشدن، امکان کج شدن آلت تناسلی یا ناتوانی در نعوظ یا حفظ نعوظ برای مدت مناسب (اختلال در نعوظ) در جریان رابطه جنسی رخ دهد.

بیشتر بخوانید:

علت کوچک شدن آلت تناسلی مردان چیست؟

تغییر اندام تناسلی مردان در طول زندگی ؛ از بزرگ شدن تا کوچک شدن

چرا برخی افراد در حین برقراری رابطه جنسی یا پس از آن می میرند؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • ذوافقاری بهمن ۸, ۱۴۰۰

    می بینم که یک مدته گیر دادین به آلت مردان. فقط می تونم براتون آرزوی موفقیت کنم.

    • سراج بهمن ۲۴, ۱۴۰۱

      مطلب برای همه نیست، این فرهنگو یاد بگیر وقتی تو احتیاج نداری نخون، ولی کسی شاید داره، یا بخاطر اطلاعات عمومی میخواد بخونه.
      در ضمن چه گیری؟ شما که سرتون تو هرجای مردمه و همه رو آلت سرگردان و متحرک میبینی، گیر شمایی. چرا ناراحتی الان؟ میترسی یه تابوهایی بشکنه و مردم دیگه به آلت زشت شما برادرای متجاوز نرقصن؟