عباس نادران، تهیه کننده «شادروان»؛ آقازاده‌ای که می‌گوید آقازادگی کارش را سخت‌تر کرده است!

عباس نادران، تهیه کننده «شادروان»؛ آقازاده‌ای که می‌گوید آقازادگی کارش را سخت‌تر کرده است!

جشنواره فیلم فجر چند روزی است که شروع شده و روز به روز داغ و داغ تر می شود. عصر دیروز، سه شنبه ۱۲ بهمن ماه، نشست رسانه ای فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی عباس نادران در خانه جشنواره در برج میلاد برگزار شد.

عباس نادران فرزند الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم است. وی نماینده ی دوره ی هفتم، هشتم و نهم مجلس و نیز عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از حوزه ی انتخابیه ی تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بوده است. او که دکتری اقتصادش را در سال ۱۹۹۶ از دانشگاه کلرمون فرانسه گرفته، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران نیز هست.

در بخشی از نشست فیلم «شادروان»، بهرنگ علوی، بازیگر فیلم در پاسخ به صحبت ‌هایی که درباره ی عباس نادران و آقا زاده بودن او مطرح شد، توضیح داد: «بدون اغراق عباس نادران دوست ۲۵ ساله من است و از خانواده او شناخت دارم و به‌ جرات می ‌توانم بگویم او یکی از سالم ‌ترین افرادی است که در زندگی خود دیده‌ ام. اگر از او چیزی می ‌دیدم که کارنامه ‌ام را لکه ‌دار می ‌کرد قطعا با او رفاقت و همکاری نمی ‌کردم.»

عباس نادران پسر الیاس نادران و تهیه کننده فیلم شادروان

پیش از این فیلم، عباس نادران نخستین تجربه ی تهیه کنندگی اش را با فیلم «شاه کش» محصول ۱۳۹۶ پشت سر گذاشت؛ فیلمی به نویسندگی و کارگردانی وحید امیرخانی و با بازی مهناز افشار، هادی حجازی فر و مهدی کوشکی. این فیلم از متقاضیان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود اما از راهیابی به این رویداد باز ماند و در کل با فروشی حدود ۱ میلیارد تومان نتوانست عملکرد خوبی چه از لحاظ مالی و چه نزد منتقدان داشته باشد.

خود عباس نادران می گوید که آقازادگی نه تنها مسیر او را برای تهیه کنندگی هموار نکرده، بلکه نسبتش با الیاس نادران زمینه ساز برخی سنگ اندازی ها سر راهش شده است.

اما برخی از رسانه ها در همان زمان نوشتند که فرزند الیاس نادران تا کنون هیچ سابقه ای در زمینه تهیه کنندگی فیلم بلند سینمایی نداشته و تنها یک مستند با نام «لبیک» را در سال ۹۲ به کارگردانی وحید امیرخانی درباره راهپیمایی روز اربعین تهیه کرده است و از همین رو مشخص نیست که چگونه سازمان سینمایی بدون توجه به قوانین موجود برای صدور پروانه تهیه کنندگی، برای وی مجوز صادر کرده است.

عباس نادران پسر الیاس نادران و تهیه کننده فیلم شادروان
عباس نادران و حسین نمازی

عباس نادران در مصاحبه ای با محمود گبرلو در حاشیه اکران فیلم در جشنواره می گوید کارش را با فراگیری بازیگری در یکی از موسسات مشهور آموزش بازیگری آغاز کرده اما بعد از دو سال متوجه این شده که دغدغه تولید برایش پررنگ تر است. او درباره ی اتهام آقازادگی و هموار بودن راه از صدقه سر آن می گوید: «از یک جایی به بعد این حرف ها برای آدم تبدیل به تفریح و سرگرمی می شود.»

بیشتر بخوانید:

ژست های عجیب رعنا آزادی ور در جشنواره فیلم فجر! + ویدیو

پست های اینستاگرامی کیمیایی ها و انصراف از جشنواره فیلم فجر به خاطر شهاب حسینی

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود