تاثیر سئو بر کسب و کار شما

تاثیر سئو بر کسب و کار شما

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با تصور اینکه هیچ شناختی از واژه سئو یا همان search engine optimization ندارید میخواهم با شما در خصوص این تخصص به شدت کارامد صحبت کنم، در این صفحه قرار نیست هیچ پکیج آموزش سئو یا محصولی به شما فروخته شود بلکه قرار است آنالیز سئو سایت های مختلف را از دید درامدی مورد بررسی قرار دهیم و بلکه هدف فقط آشنایی شما با سئو و کمک گرفتن از آن برای افزایش فروش و بازدیدکنندگان وب سایتتان است!

با تصور اینکه هیچ شناختی از واژه سئو یا همان search engine optimization ندارید میخواهم با شما در خصوص این تخصص به شدت کارامد صحبت کنم

سئو در واقع یک سری فرایندهاییه که توسط متخصص سئو انجام میشه و باعث میشه تا کمک بکنه سایتتون توی نتایج اولیه گوگل بهتر دیده بشه. خب این خیلی خوبه! تصور کنید توی گوگل سرچ میکنید ” خرید عسل ” و سایت شما تو رتبه ۱ گوگل حضور داره، و این یعنی کلی فروش از سایت به کمک سئو!

البته اینم بگم جایگاه های گوگل فروشی نیستن و سئو اصلا بخاطر دلایل مختلفی تضمینی نیست اما ۹۰ درصد کسبوکارها مشتاقن یک سئوکار روی سایتشون فعال باشه تا بتونن تلاش کنن رتبه های بهتری رو توی گوگل به دست بیارن. خب این یه توضیح مختصر از سئو و فایدش!

آموزش سئو سایت

حالا شاید خودتون خوشتون اومده که سئو رو آموزش ببینید و بیشتر باهاش آشنا بشید! خیلی از سایت ها هستن که میتونید آموزش رایگان سئو رو داخلشون ببینید، اما مهم اینه که بدونید ممکنه یه روزی این آموزش ها تاریخ منقضی بشن و لازم باشه شما خودتون رو بروز کنید! پس پیشنهاد میکنم از سایت هایی مثل moz.com که منابع بروزی هستن سئو رو یاد بگیرید.

با تصور اینکه هیچ شناختی از واژه سئو یا همان search engine optimization ندارید میخواهم با شما در خصوص این تخصص به شدت کارامد صحبت کنم

با این حال پیشنهاد میکنم اگر دنبال منابع فارسی هستید از سایت های آموزش جامع سئو که تجربه خوبی نیز در این حوزه دارند استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است دیدن آموزش سئو به تنهایی مفید نیست بلکه باید در این راه تجربیات زیادی به دست بیاورید تا بتوانید در این حوزه تبدیل به یک کارشناس سئو شوید.

بخش های مختلف سئو

اگر بخواهید سئو را یاد بگیرید و یا پروژه خود را به دست متخصصین سئو بسپارید بهتر است تا در ابتدا کمی از شاخه های سئو بدانید تا بهتر بتوانید بخش های مختلف آن را درک کنید.به صورت کلی سئو به ۳ بخش سئو تکنیکال – سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود که در ادامه جزئیات بیشتری از این ۳ مورد خدمت شما عرض می کنم.

۱.       آموزش سئو تکنیکال

سئو تکنیکال در واقع بیشتر به بخش های فنی وب سایت من جمله، کد نویسی اصولی قالب سایت، بهینه بودن کدها و سرعت لود سایت، عدم وجود خطاهای سروری و مشکلات هاست، اصلاح صفحات پاک شده و… می باشد که امروزه نسبت به گذشته گوگل نیز اهمیت بسیار بیشتری را به این بخش داده است.

۲.     آموزش سئو داخلی

بخش سئو داخلی از بخش های جذاب سئو می‌باشد، در سئو داخلی تقریبا تمام فعالیت ها مرتبط به داخل سایت شما می‌شود، از کیورد ریسرچ گرفته ( جستجو کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما ) تا تارگتینگ صفحات لندینگ ( هر کلمه کلیدی باید روی یک صفحه تنظیم شود ) و همچنین تولید محتوای اصولی و نکات مرتبط به سئو محتوا را در میبایست در بخش سئو داخلی یا همانseo on page  مدیریت کرد.

۳.    آموزش سئو خارجی

سئو خارجی یا همان seo off page در واقع برعکس سئو داخلی است، یعنی شما یک سری اقدامات باید خارج از سایت خودتان به شکل ناشناس انجام دهید ( چون گوگل اگر بفهمه شما دارید برای خودتون لینک سازی میکنید ممکنه شمارو جریمه کنه و شما باید ناشناس کار کنید تا به مشکل نخورید ). به عنوان مثال کامنت مارکتینگ در سایت های مرتبط یا با اعتبار بالا، تبلیغات در سوشال، لینک سازی و تولید محتوا در وبلاگ ها و… میتواند کمک کند تا اعتبار صفحات سایت شما و در نهایت دامنه شما افزایش پیدا کند. البته باید مراقب باشید بعضی از رقبا ممکنه برای شما لینک سازی اسپم یا مخرب انجام بدن تا تلاش کنن شمارو از گردونه رقابت خارج کنن!

خب به هر ۳ مورد در حدی که با سئو آشنا بشید اشاره کردم، اما این اصلا کافی نیست و شما باید به صورت تخصصی سئو رو آموزش ببینید و بعد از اون تلاش کنید تا اموخته هاتون رو روی سایتی پیاده کنید و نتیجه رو ببینید! حتما از سایر متخصصین سئو هم کمک بگیرید، از تجربیات بقیه استفاده کنید و همیشه خودتون رو بروز نگه دارید!

دوره آموزش سئو

حالا که به اینجای صحبتمون رسیدیم شاید علاقه مند شده باشید تا بیشتر با سئو آشنا بشید یا حتی برید به دنبال یادگیریش! یه چیزی رو یادم رفت بهتون بگم! اونم اینه که وقتی میخواید سئو رو یاد بگیرید بهتره یک رود مپ یا همون نقشه راه داشته باشید تا بدونید از کجا قراره شروع کنید و به کجا برسید.

با تصور اینکه هیچ شناختی از واژه سئو یا همان search engine optimization ندارید میخواهم با شما در خصوص این تخصص به شدت کارامد صحبت کنم

بنابر این پیشنهاد میکنم توی دوره های معتبر آموزشی که توسط اساتید مجرب و شناخته شده برگزار میشه حضور پیدا کنید، اگر علاقه داشته باشید میتونید از صفحه https://alikazemi.me  هم دیدن کنید و توی کلاس ها و دوره هاشون شرکت کنید، خوبی این مجموعه اینه که هم قبلا دوره حضوری سئو برگزار کردن هم داخل دانشگاه علم وصنعت تهران هست محل برگزاری کلاس هاشون و یا حتی اگر خیلی سختتونه میتونید به صورت مجازی پکیج هاشونو تهیه کنید. البته که مدرسین خیلی خوب دیگه ای مثل بابک بنیادی، محسن طاووسی، امین اسماعیلی و… هم هستن که آموزش های سئو خیلی خوبی انتشار دادن و میتونید استفاده کنید.

سئو به صورت فریلنسری یا استخدام؟

شاید براتون جالب باشه که بدونید یک متخصص سئو چجوری کار میکنه؟ باید بهتون بگم سئو یکی از معدود شغل هایی هست که هم میتونید به صورت دورکاری کار بکنید و هم همزمان با چند شرکت یا مجموعه همکاری داشته باشید و این عالیه! البته اینم بگم که شرایط مختلفی ایجاب میکنه که شما داخل یک تیم فعالیت کنید یا خودتون در سئو تیم سازی داشته باشید! و صد البته که در ماه های اولیه و حتی یکی دوسال اول لازمه در قالب تیم های حرفه ای کاراموز باشید یا روی پروژه های شخصیتون تجربه های لازمو به دست بیارید! پس راه صد ساله رو یک شبه نرید چون به احتمال زیاد شکست میخورید!

یک سری از مزایا و معایب احتمالی هر کدام از شیوه های کاری در حوزه سئو رو میتونید توی جدول زیر ببینید البته بازم میگم اینا تجربی و احتمالی هستن و قرار نیست دقیقا همین موارد براتون اتفاق بیوفتن.

استخدام در شرکت مدیریت تیم به صورت دورکاری حضور در یک تیم به صورت دورکاری
چالش های ساعت کاری و قوانین شرکت توانایی گرفتن چند پروژه و درامد بیشتر استرس کمتر نسبت به مدیریت
اتلاف وقت رفت امد و… افزایش بار حقوقی و مدیریت نفرات تیم عدم وجود بیمه
عدم بازدهی حداکثری عدم وجود چالش ساعت کاری و… کمتر بودن چالش ها نسبت به حضور در شرکت
عدم تمرکز روی بخش های مختلف سئو بازدهی بهتر و تخصصی شدن کارها ساعت کاری شناور
عدم توانایی در گرفتن پروژه های بیشتر عدم وجود حقوق ثابت و بیمه کسب تجربه در کنار سایر نفرات
عیدی و پاداش و بیمه عدم نیاز به مرخصی و…. نا مشخص بودن اینده کاری
حقوق ثابت و استرس کمتر حفظ یا جایگزین نیروهای کاری امکان همکاری با چند مجموعه

 

 

۱۳ نظر

ورود

  • محسن بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر. الان خب سئو تضمینی نیست گفتید چطور کارفرمارم قانع کنیم؟!

    • علی کاظمی بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

      سلام محسن جان. شما باید با ارائه توضیحات منطقی کارفرمارو متوجه کنی مثل : اپدیت الگوریتم های گوگل. میزان فعالیت رقبا و هزینه های تبلیغاتی. فعالیت رقبا در سوشال و…. .

      • سعید شعبانی بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

        اقای کاظمی توی قرارداد چی؟ اونجا هم ینی باید بنویسیم تضمینی وجود نداره؟ یا چجوری ک ب مشکل نخوریم
        ممنون

        • علی بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

          اینو باید تو قرارداد بندهاشو بنویسید و حتما با وکیل چک کنید. یه فرم اماده داریم ما خودمون تهیه کردیم خواستید پیام بدید بفرستم براتون ۰۹۲۱۱۷۴۴۸۰۸

  • زینب شهبازی بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

    بنظرم بجز تکنیکال.داخلی و خارجی چیزهایی مثل سوشال، تبلیغات کلیکی و بنری، برندینگ و… هم توی سئو تاثیرگذارن و نمیشه فقط محدودش کرد به این ۳ بخش

    • علی بهمن ۱۸, ۱۴۰۰

      سلام شبتون بخیر. اینا توی همون بخش سئو خارجی میشن دیگه. سوشال مثلا جزو اساسی سئو خارحیه

      اما برندینگ و.. میره جزو دیجیتال مارکتینگ

  • محمد زمانی بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر. امکانش هست بزای مایی ک اشنایی ندازیم خیلی با سئو یک دوره مقدماتی معزفی کنید یا اموزش بدید . شماره تماس هم لطف کنید ممنونم

    • علی بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

      سلام وقت بخیر توی اینترنت آموزش مقدماتی زیاده. با این حال خودم دوره alikazemi.me/seo-basics رو راضب بودم باز خودتون میتونید چک کنید

    • محمد بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

      سلام وقت بخیر توی اینترنت آموزش مقدماتی زیاده. با این حال خودم دوره alikazemi.me/seo-basics رو راضب بودم باز خودتون میتونید چک کنید

      • sanaz بهمن ۲۰, ۱۴۰۰

        این دوره آموزش سئو اقای علی کاظمی مقدماتی یا پیشرفته اس؟برای کسی که هیچ پیش زمینه ای تو سئو نداره مناسب هستش؟

  • نیلوفر کیانی بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

    سلام مطلب مفیدی بود ممنون
    برای آموزش سئو باید چه پیش نیازی داشته باشیم؟اشکالی نداره رشته دانشگاهی‌مون متفاوت باشه؟

    • maryam yosefi بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

      سلام من رشته ام زیست و ژنتیک بود ولی وارد حوزه سئو و تولید محتوا شدم و آموزش سئو رو شروع کردم الانم بیشتر برای سایت هایی تو حوزه سلامت و پزشکی کار میکنم شما هم میتونی روی سایت هایی که مرتبط با حوزه تحصیلیتون هستن پروژه بگیرید و کار کنید.

    • محمد بهمن ۱۹, ۱۴۰۰

      سلام وقت بخیر توی اینترنت آموزش مقدماتی زیاده. با این حال خودم دوره alikazemi.me/seo-basics رو راضب بودم باز خودتون میتونید چک کنید