عواملی که سرعت رشد موهای زائد صورت را افزایش می دهند

عواملی که سرعت رشد موهای زائد صورت را افزایش می دهند

صورت بیشتر خانم ها پوشیده از موهایی نازک و روشن است، اما بعضی خانم ها موهای ضخیم تر و تیره تری هم روی صورت خود دارند. به این مشکل مردمویی یا هیرسوتیسم (Hirsutism) گفته می شود و زنانی که به آن دچارند، بدن و صورت پرموتری دارند. گرچه راه های زیادی برای خلاص شدن از موهای زائد صورت وجود دارد، اما مقابله با عواملی که ممکن است باعث رشد این موها شوند، می تواند زحمت تان را کمتر کند.

در ادامه از عواملی خواهیم گفت سرعت رشد موهای زائد صورت را بیشتر می کنند.

۱- حواس تان به BPA ای که در معرضش قرار دارید نیست

وقتی خرید می روید، احتمالاً فیش خرید را فکر نکرده می گیرید اما شما با این کار در واقع خودتان را در معرض ماده ای به نام بیسفنول اِی یا همان BPA قرار می دهید، یک مختل کننده ی قوی غدد درون ریز بدن که می تواند هورمون های شما را به هم بریزد. مقدار BPA موجود در فیش هایی که معمولاً در سوپرمارکت ها دریافت می کنیم، ۲۵۰ تا هزار برابر بیشتر از آن چیزی است که در غذاهای کنسروی وجود دارد.

بدن می تواند این ماده شیمیایی خطرناک را از طریق پوست جذب کند. این ماده وقتی به بدن راه پیدا کند می تواند بر روی سلامت باروری و سیستم غدد درون ریز اثر بگذارد. BPA می تواند در بسیاری از محصولات وجود داشته باشد، از جمله بطری های آب، دستمال های سفره و دستمال های کاغذی، اما بسیاری از تولیدکنندگان این ماده را از محصولات خود حذف می کنند و این نکته را روی بسته بندی آن ها تحت عنوان «فاقد BPA» ذکر می کنند.

۲- ورزش نمی کنید

حتی اگر زندگی خیلی پرمشغله ای داشته باشید هم اختصاص دادن زمانی به ورزش می تواند رشد موهای زائد صورت تان را کاهش دهد. داشتن اضافه وزن احتمال رشد موهای زائد روی چانه یا پشت لب را بیشتر می کند. با ورزش های سبک یا تماس پایین (Low-Impact) مثل شنا یا دو شروع کنید. این کار می تواند به جلوگیری از رشد موهای زائد صورت کمک کند.

۳- زیاد ماهی می خورید

درست است که گنجاندن مقداری ماهی در رژیم غذایی خود روش خوبی برای دریافت بیشتر پروتئین است، اما مصرف زیاد آن می تواند در رشد موهای زائد صورت نقش داشته باشد. ماهی های چرب مثل سالمون و خا‌ل‌مخالی، سطح تستوسترون را در زنان بالا می برند و بالاتر بودن میزان این هورمون از حد طبیعی می تواند باعث رشد موهای زائد صورت شود.

۴- نمی توانید روزتان را بدون قهوه سپری کنید

اگر نمی توانید به سپری کردن روزهای خود بدون قهوه حتی فکر کنید، به طور کلی قابل درک است، اما مصرف زیاد قهوه می تواند سطح تستوسترون را در بدن بالا ببرد. تحقیقات نشان داده مصرف منظم قهوه به مدت ۴ هفته می تواند میزان کلی تولید تستوسترون را افزایش دهد. اگر آمادگی ترک قهوه را ندارید، از قهوه های بدون کافئین یا فوری استفاده کنید که کافئین نسبتاً کمتری دارند.

۵- تحت فشار روانی قرار دارید

ما در دنیایی زندگی می کنیم که با سرعت زیادی در تغییر است و دوری از فشار روانی، کار تقریباً غیر ممکنی است. کاملاً طبیعی است که گهگاه کمی تحت فشار روانی قرار بگیریم اما فشار مداوم می تواند تعادل طبیعی هورمون های بدن را برهم بزند. برهم خوردن تعادل هورمون ها بر روی سلامت کلی اثر می گذارد و می تواند رشد موهای زائد را بیشتر کند.

۶- خواب کافی ندارید

نداشتن خواب کافی می تواند بر روی سلامت شما اثر بگذارد و تعادل هورمون هایتان را برهم بزند. برای جلوگیری از رشد بیش از اندازه ی موهای زائد صورت، باید دست کم ۷ ساعت خواب شبانه داشته باشید.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود