برکناری فرماندار رفسنجان به دلیل تهدید یک خبرنگار + ویدئو

برکناری فرماندار رفسنجان به دلیل تهدید یک خبرنگار + ویدئو

انتشار فیلم پاسخ تهدیدآمیز فرماندار رفسنجان به سؤال یک خبرنگار به برکناری او با دستور وزیر کشور انجامید.

روز گذشته علی اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان نشستی خبری با حضور فعالان رسانه ای داشت که با رفتار توهین آمیز او با یکی از خبرنگاران به حاشیه کشیده شد.

در این نشست یک خبرنگار محلی از فرماندار رفسنجان در خصوص انتقال آب رودخانه ی این شهرستان به یکی از پروژه‌ های بخش خصوصی سؤال کرد که با پاسخ غیرمنتظره ی پورمحمدی مواجه شد.

براساس ویدئویی که از این نشست خبری در فضای مجازی منتشر شده، این خبرنگار خطاب به پورمحمدی مدعی می‌ شود که او به خاطر شتری که در روز اول ورودش به فرمانداری برایش قربانی شده، از یک «فرد معروف» و اقدامش در انتقال آب رودخانه ی این شهرستان حمایت می‌ کند که فرماندار رفسنجان به او پاسخ می‌ دهد: «حواست جمع باشد، یک بار دیگر تکرار کنی در دهانت می‌ زنم!»

انتشار این ویدئو از روز گذشته واکنش های زیادی را در پی داشته است.

سخنگوی دولت به توهین فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: «دوران بدزبانی با خبرنگاران گذشته است. دولت مردمی، پاسخگو و حفظ کرامت خبرنگاران از سوی دولت‌مردان ضروری است.»

فرماندار رفسنجان کیست

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌ های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در واکنش به تهدید خبرنگار توسط فرماندار رفسنجان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در دهان خبرنگار می‌زنید؟؟ قرار بود مردم ولی نعمت مسئولان باشند. خبرنگار هم صدای مردم است.»

فرماندار رفسنجان کیست

عباس تقی‌زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان نیز به توهین فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «برخورد توهین آمیز با خبرنگاران پذیرفتنی نیست و محکوم است.»

فرماندار رفسنجان کیست

خانه مطبوعات استان کرمان نیز در بیانیه‌ ای اعلام کرد پیگیری‌ های خود در خصوص رفتار فرماندار رفسنجان را تا رسیدن به نتیجه‌ ی قابل قبول ادامه خواهد داد.

در حالی که انتقادات از رفتار نامناسب فرماندار رفسنجان ادامه داشت، امروز مرکز اطلاع‌ رسانی وزارت کشور با انتشار اطلاعیه ای از عزل وی با دستور وزیر کشور خبر داد.

احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار کرمان، دستور عزل علی اکبر پورمحمدی را صادر کرد.

در اطلاعیه وزارت کشور آمده است: «گفتمان دولت مردمی و عدالت محور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ایجاب می کند که مدیران آن ضمن داشتن روحیه مردمی و جهادی، نسبت به تعامل و تکریم آحاد افراد جامعه اهتمام داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود اصحاب رسانه بیش از پیش با رویکرد حرفه‌ای خود به ویژه در طرح پرسش، مسئولان را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور یاری دهند.»

فرماندار رفسنجان کیست

علی اکبر پور محمدی کیست؟

علی اکبر پورمحمدی از چهره های فعال و شناخته شده ی جناح سیاسی اصولگرا، سمت های شهردار و سرپرست فرمانداری رفسنجان را در کارنامه سیاسی و کاری خود دارد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر پورمحمدی روز ۱۵ آذرماه امسال به عنوان سرپرست فرمانداری رفسنجان منصوب شد و در اواخر بهمن ماه امسال مسئولان فرمانداری رفسنجان در تماس با خبرگزاری ایرنا مستقر در این شهرستان اعلام کردند که در خبرها از عنوان فرماندار برای وی استفاده شود.

۲ نظر

ورود

  • ناصرناصری اسفند ۳, ۱۴۰۰

    واقعآ..کاروزیرمحترم نسبت به عزل فرماندرا عالی ..انشالله درپناه حضرت حق

  • HH اسفند ۴, ۱۴۰۰

    اگه دولت قبلی بود هم آیا چنین حمایتی از این خبرنگار رخ میداد ؟ بد دهنی علی مطهری که خاطر همگی هست ؟ کسی واکنشی نشون داد ؟ حالا باز بیاید بگید فرقی نمیکنه به کی رای بدیم …