متاورس چیست و چگونه وارد آن شویم؟

متاورس چیست و چگونه وارد آن شویم؟

چطور وارد متاورس شویم ؟ اگر این اواخر مدام ذهنتان در پی یافتن پاسخ به این سوال است که چطور وارد دنیای متاورس (Metaverse) شوید، باید بگوییم قدم گذاشتن در متاورس آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌ کنید.

در این مطلب روزیاتو، می خواهیم به شما بگوییم که نحوه انجام این کار چطور است.

فعالیت و اشتیاق به متاورس در ماه های اخیر افزایش یافته است. بسیاری از مردم دنیا هنوز در مورد این جهان های دیجیتال شگفت زده می شوند، در حالی که عده ای از مردم کنجکاوند چگونه به آن دسترسی پیدا کنند. متاورس یک دنیای مجازی و قابل تعامل است.

قابلیت همکاری یک جزء اصلی در متاورس است، به این معنی که اطلاعات بین سیستم های مختلف به طور یکپارچه رد و بدل می شود. بنابراین، ورود به متاورس ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

چطور وارد متاورس شویم

قابلیت همکاری در متاورس چگونه است؟

فیلم Ready Player One را تصور کنید که در آن چندین شخصیت از دنیاهای مختلف در یک اکوسیستم وجود دارند.

برخلاف دنیای دیجیتالی که در Roblox وجود دارد، یعنی جایی که کاربران تنها در صورتی می‌ توانند وارد شوند که دارای شخصیت‌ های درون Roblox باشند، یک متاورس غیرمتمرکز، مانند Sandbox، این محدودیت‌ ها را ندارد – در اینجا نحوه دسترسی به آن آمده است.

چطور وارد متاورس شویم

در متاورس Decentraland، می‌ توانید یک آواتار برای ورود به متاورس ایجاد کنید.

Decentraland یک پلتفرم دنیای مجازی است. این پلت فرم یکی از راه‌های ساده‌تر برای دسترسی به متاورس است. Decentraland به علاقه‌مندان به ساخت آواتار خود این فرصت را می دهد تا این کار را در وب سایت خود انجام دهند.

@Decentraland یک دنیای مجازی سه بعدی غیرمتمرکز در بلاک چین اتریوم است و به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از آواتارها، دنیای باز را بازی، تجارت و کاوش کنند. امکانات اقدامات بی پایان و در حال تکامل است!

کاربران باید توجه داشته باشند که برای دسترسی کامل به متاورس Decentraland، باید مرورگر افزونه متاماسک را دانلود و متصل کنند. پس از اتصال، کاربران می‌توانند در متاورس Decentraland حرکت کنند و پیشرفت ‌های آن را ببینند، زیرا نهادهای بیشتری روی آن زمین می‌ خرند و می‌ سازند.

چطور وارد متاورس شویم

کاربران می توانند در متاورس The Sandbox خلق کنند، بسازند و بازی کنند.

در همین حال، Sandbox یکی از محبوب ترین بازی های متاورس غیرمتمرکز است. این پلت فرم به کاربران اجازه می دهد تا از دنیای مجازی که در دنیای دیجیتال ایجاد می کنند، خلق کنند، بسازند و کسب درآمد کنند.

اخیراً، آدیداس زمینی را در The Sandbox خریداری کرد تا متاورس خود یعنی Adi-verse را ایجاد کند. آدیداس که قبلاً با مجموعه ‌های NFT قابل توجهی مانند Punk Comic MetaHeroes  و Bored Ape Yacht Club (BAYC) و همین طور سرمایه‌گذار GMoney و مشارکت نه چندان معمولی با Coinbase همکاری کرده است برای Web 3.0 تلاش می‌کند.

افرادی که در مورد متاورس کنجکاو هستند، می ‌توانند روی برگه «آلفا» در وب‌ سایت کلیک کنند تا روزانه بازی‌ هایی را که کاربران می ‌توانند بازی کنند تا به طور بالقوه در SAND، که توکن اصلی بازی است، به دست آورند. علاوه بر این، Sandbox به کاربران این فرصت را می دهد تا بازی های آزمایشی خود را به صورت رایگان بسازند و آموزش هایی را ارائه می دهند.

چطور وارد متاورس شویم

داشتن زمین در متاورس مستقیم ترین راه برای ورود به آن است.

در حالی که راه‌ های مختلفی برای ورود افراد و دسترسی به متاورس وجود دارد، مستقیم ‌ترین راه برای ورود به متاورس، سرمایه‌گذاری در زمین روی آن است. نه برای یک سرمایه گذار معمولی، اما خرید یک قطعه زمین یا یک ملک در متاورس راهی مطمئن برای دسترسی به آن است.

بسیاری از مردم خرید ملک دیجیتال را به عنوان یک دارایی در نظر می گیرند که قابل قدردانی است. سکه های متاورس رشد زیادی کسب کرده اند. در نتیجه، داشتن ملک در بازی‌های متاورس می‌تواند برای بازگشت سرمایه بالقوه سودآور باشد.

زمین های محبوب در متاورس موجود برای فروش The Sandbox ، Decentraland و Crytpovoxels هستند. همه اینها در OpenSea موجود است.

چطور وارد متاورس شویم

از آنجایی که متاورس طوری در نظر گرفته شده است که قابلیت همکاری داشته باشد، که به معنای باز بودن آن است، این فناوری برای کسانی که شاید نتوانند روی آن سرمایه گذاری کنند نیز باز است.

یک متاورس واقعی برای همه کسانی که مایل و کنجکاو هستند باز است.

در مطالب آینده بیشتر در مورد متاورس صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

پای آزار جنسی به دنیای متاورس هم باز شد؛ تمهیدات متا برای ایجاد «مرز شخصی»

اولین عروسی جهان در دنیای متاورس توسط زوج هندی رقم خورد + ویدیو

تیزر تبلیغاتی متاورس با حضور خابی لیم و مارک زاکربرگ + ویدیو

تمسخر گسترده مارک زاکربرگ در شبکه های اجتماعی پس از تغییر نام فیسبوک به Meta

منبع: marketrealist
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • پریسا کریمی مهر ۱۷, ۱۴۰۲

    “سلام و خسته نباشید. شایعاتی در مورد پروژه متاورس رنگ یا همان متاورس ملی شنیده‌ام. آیا امکان دارد تا اطلاعات جدیدتر و دقیق‌تری در این خصوص برایم ارسال کنید؟ ممنون از پاسخگویی شما.”

  • امیر عباسی مهر ۲۸, ۱۴۰۲

    با ادب و احترام،

    تقدیر و سپاس از محتوای مهم و ارزشمندی که ارائه داده‌اید. نیاز به توسعه متاورس‌های ملی، متاورس‌های بومی و متاورس‌های داخلی جهت پیشبرد اقتصاد و اشتغال در کشور فاقد اهمیت نیست.

    ایجاد و توسعه متاورس‌های ملی و بومی نمایانگر تمرکز بر دانش و تخصص داخلی در زمینه‌های مختلف است. این اقدامات به تنهایی قادر به کاهش وابستگی به منابع خارجی و افزایش تولید داخلی نیستند، بلکه توانمندی‌های داخلی در زمینه تحقیق و توسعه، فناوری، صنعت و علوم انسانی را تقویت می‌کنند.

    صنعت گردشگری نیز می‌تواند از متاورس‌های ملی بهره‌برداری کند. این متاورس‌ها می‌توانند اطلاعات و تخصص داخلی را در زمینه‌های مختلفی از جمله میراث فرهنگی، طبیعت، هنر و تاریخ منطقه ترقی دهند و به تحقق رشد صنعت گردشگری و ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق مختلف کمک کنند.

    توسعه متاورس‌های بومی و داخلی به تقویت سرمایه انسانی کشور کمک می‌کند. آموزش و پرورش نیروهای متخصص در زمینه‌های حیاتی از جمله فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، کشاورزی و صنایع فرآوری اهمیت دارد.

    با توجه به توانمندی‌های افزایش‌یافته متاورس‌های ملی و بومی، می‌توان به توسعه تولید داخلی و افزایش صادرات تکنولوژی و دانش انسانی اکتشافی کشور پی‌برد. این اقدامات به تقویت اقتصاد کشور کمک می‌کنند و ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش رفاه اجتماعی را حمایت می‌کنند.

    با ارزش‌دانی از پیشرفت‌ها و تلاش‌های شما، انتظار اشتراک‌گذاری نظرات و اقدامات بیشتر جهت بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور را داریم.