جزئیات جدید درباره مرگ زهره فکور صبور + تصاویر خاکسپاری و واکنش هنرمندان

جزئیات جدید درباره مرگ زهره فکور صبور + تصاویر خاکسپاری و واکنش هنرمندان

زهره فکور صبور ، بازیگر سینما و تلویزیون دیروز ۱۰ اسفند ماه در سن ۴۳ سالگی در گذشت.

بر اساس خبرهای منتشر شده به نظر می رسد این بازیگر بر اثر خودکشی با مصرف قرص جان خود را از دست داده است.

حدود ساعت ۲۱ شب گذشته دهم اسفند ماه، خبر مرگ مشکوک زن جوانی در یک منزل مسکونی در خیابان دولت، خیابان برادران رحمانی به مرکز فوریت‌ های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که به سرعت مأموران پلیس در محل حاضر شدند.

مأموران با حضور در محل با پیکر بی‌ جان زهره فکور صبور مواجه شدند. آن ها در تحقیقات اولیه سراغ فردی رفتند که خود را همسر مرحومه فکور صبور معرفی می‌ کرد. این فرد به مأموران گفته است: «همسرم جواب تلفن‌ همراهم را نمی‌داد که نگران وی شدم. او حتی درِ خانه را به روی سرایدار ساختمان هم باز نکرده بود. پس از باز کردن در خانه، دیدم همسرم بی‌حال در اتاق پذیرایی افتاده که به سرعت با اورژانس تماس گرفتم.»

تحقیقات نشان داد تلاش تکنسین‌ های اورژانس نیز برای احیای زهره فکور صبور که ظاهراً اقدام به مصرف ۱۰۰ عدد قرص آرامبخش کرده بود، نتیجه نداده است.در نهایت پیکر وی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

پزشکی قانونی تهران روز چهارشنبه با اعلام اینکه کالبدشکافی پیکر زهره فکور صبور انجام شده است، اظهار کرد در معاینه ی ظاهری و کالبدشکافی صورت گرفته، علائم و شواهدی از آثار ضرب و جرح یافت نشد و تعیین علت فوت منوط به حصول نتایج آزمایشات سم شناسی و آسیب شناسی است.

مراسم تشیع و تدفین مرحومه زهره فکور صبور ۱۰ صبح پنجشنبه ۱۲ اسفند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد. پیکر مرحومه زهره فکورصبور در قطعه هنرمندان (۸۸ ) ردیف ۱۶۴ و در همسایگی محمدرضا(هومن) قدرت نما – فیلمساز، عکاس و نوازنده – به خاک سپرده شد. مراسم ترحیم فکور صبور هم شنبه ۱۴ اسفند ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ بر سر مزارش در بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

زهره فکور صبور چند روز قبل به عنوان مهمان در برنامه تلویزیونی «زنده رود» شبکه اصفهان شرکت کرده و تنها ساعاتی پیش از فوت ویدئویی از حضور خود در این برنامه منتشر کرده بود.

علت فوت زهره فکور صبور
آخرین پست اینستاگرامی زهره فکور صبور

او در آخرین مصاحبه ی تلویزیونی‌ خود گفته بود: «خدا را شکر خیلی اتفاق های خوبی برایم افتاد اما کلاً از بچگی دنبال یک زندگی آرام و بی دغدغه بودم. اگر به بیست و پنج سال بر می گشتم اصلاً و ابداً بازیگری را انتخاب نمی کردم و به جایش ازدواج می کردم و بچه هایم را بزرگ می کردم. اگر هم یک روز بچه دار شوم اصلاً نمی گذارم وارد این حرفه شود.»

همچنین زهره فکور صبور این روزها مشغول بازی در سریال جدیدی به نام «بی همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مهران مهام بود. فیلمبرداری این سریال هنوز به اتمام نرسیده و به گفته ی عوامل آن ۵۰ درصد کار ضبط شده است.

جزئیات جدید از آخرین روز زندگی زهره فکور صبور

با پیدا شدن جسد زهره فکور صبور، بازیگر معروف سینما و تلویزیون در آپارتمانش، تحقیقات تیم جنایی پایتخت برای کشف ابعاد بیشتری از این حادثه آغاز شده‌ است.

شامگاه سه‌شنبه دهم اسفندماه، وقتی تلفن قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس جنایی تهران به صدا در آمد، یکی از افسران کلانتری قلهک از پشت خط گزارش مرگ مرموز زنی جوان را به او اعلام کرد. به‌گفته افسر پلیس، متوفی زهره فکور، یکی از بازیگران سرشناس تلویزیون و سینما بود که جسدش در اتاق خواب پیدا شده و در نگاه اول مرگ او مشکوک به‌نظر می‌رسید.

پس از این تماس بود که بازپرس جنایی تهران به همراه تیمی از مأموران تجسس پلیس آگاهی تهران در محل زندگی بازیگر جوان که طبقه چهارم ساختمانی مسکونی در حوالی قلهک بود حاضر شدند. چند ساعت از مرگ زن جوان که متولد سال ۵۷و متاهل بود می‌گذشت. جسد متوفی در اتاق خواب و در حالی پیدا شده بود که لباس خانگی به تن داشت. از طرفی معاینات اولیه نشان می‌‌داد که روی بدن متوفی هیچ‌گونه آثار کبودی، ضرب و جرح و یا علائمی که نشان دهد او به قتل رسیده است، دیده نمی‌شود. در کنار جسد نیز چند ورق قرص به چشم می‌خورد و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که او دچار مسمومیت دارویی شده است. با وجود این جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا بررسی‌های تخصصی علت اصلی مرگ خانم بازیگر را مشخص کند.

در ادامه تحقیقات معلوم شد نخستین فردی که با جسد مواجه شده همسر خانم بازیگر بوده است. وی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و متوفی همسر دوم او بود. این مرد که به‌شدت از مرگ همسرش شوکه شده بود وقتی کمی آرام‌تر شد به قاضی جنایی گفت: «همسرم به تنهایی در این آپارتمان(محل حادثه) زندگی می‌کرد و من آخرین بار روز یکشنبه او را دیدم. آن روز سرحال بود و مشکل خاصی نداشت. آخرین تماسمان هم به روز دوشنبه برمی‌گردد یعنی یک روز پیش از مرگ همسرم. از مسائل روزمره گفتیم و بعد از آن خداحافظی کردیم تا اینکه عصر سه‌شنبه و ساعاتی قبل از پیدا شدن جسد همسرم، مادرش به من زنگ زد و درحالی‌که پریشان بود سراغ دخترش را گرفت. با اطمینان به او گفتم حالش خوب و در خانه است اما مادرش نگران بود و می‌گفت ساعت ۲ظهر که با او صحبت کرده به‌نظر می‌رسیده حالش خوب نیست و گریه می‌کرد. وقتی اینها را از زبان مادر همسرم شنیدم دلشوره عجیبی به جانم افتاد. مادرش می‌گفت دخترش به‌شدت ناراحت بوده و پس از آن هرچه به موبایلش و تلفن خانه زنگ زده، جوابش را نداده است. او در شبکه‌های مجازی هم آنلاین نشده و این مسئله نگرانی من و مادرش را بیشتر می‌کرد.»

وی ادامه داد: «پس از این تماس، چندین بار با همسرم تماس گرفتم اما همه زنگ‌ها بی‌جواب ماند. سراسیمه راهی محل زندگی او شدم اما وقتی به مقابل آپارتمان رسیدم هرچه زنگ زدم، در را باز نکرد. با کمک سرایدار وارد آپارتمان شدیم و با دیدن پیکر بی‌جان او در اتاق خواب به‌شدت شوکه شدم. هرچه صدایش زدم جواب نداد و سرایدار نیز به اورژانس زنگ زد. وقتی اورژانس رسید عملیات احیا را انجام دادند اما لحظاتی بعد گفتند که چون زمان زیادی از مرگ گذشته تلاش برای نجات او فایده‌ای ندارد.»

این مرد گفت:‌ «آنچه را که می‌شنیدم باورکردنی نبود و نمی‌توانستم مرگ او را باور کنم. او داغ بزرگی بر دل همه ما گذاشت. همسرم زنی آرام و مهربان بود. او هیچ مشکلی نداشت و زنی شاد بود. همسرم دچار بیماری افسردگی هم نبود و آنطور که می‌دانم هرازگاهی به‌دلیل آنکه خوابش کم بود قرص خواب مصرف می‌کرد. از سوی دیگر ما هیچ مشکل و اختلافی با هم نداشتیم و رابطه ما خیلی خوب بود.»

همچنین در ادامه تحقیقات معلوم شد که متوفی چند ساعت قبل از مرگش پستی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده که مربوط به یکی از برنامه‌هایی بود که خودش در آن شرکت کرده بود.

پس از انجام تحقیقات اولیه، بازپرس جنایی دستور پرس و جو از خانواده متوفی و بررسی مجدد خانه را صادر کرد تا اگر خانم بازیگر دست نوشته‌ای از خودش به جا گذاشته کشف و جزئیات بیشتری از این حادثه آشکار شود.

مرگ زهره فکور صبور و ارتباط آن با امین فردین

زهره فکور صبور امین فردین

فوت ناگهانی زهره فکور صبور بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون که ظاهراً بر اثر خودکشی اتفاق افتاده بار دیگر اسم امین فردین را بر سر زبان ها انداخته است، فردی که کانال هایی با نام پشت پرده در اینستاگرام و یوتیوب داشته و با خبرنگار و پاپاراتزی خواندن خود مدعی است که به حواشی زندگی شخصی سلبریتی ها و سیاستمدارها می پردازد. امین فردین شایعاتی را در مورد زندگی شخصی زهره فکور صبور مطرح کرده بود که بعد از مرگ این بازیگر بار دیگر بر آن ها تاکید کرد. بدین ترتیب برخی کاربران بر این باورند که امین فردین در خودکشی زهره فکور صبور نقش داشته و شاید اتهامات شنیع وی باعث شده وی به یکباره تصمیم به خودکشی بگیرد، موضوعی که در واکنش های برخی از دوستان و همکاران این بازیگر نیز مشهود است.

برای مثال، حمید فراهانی راد مجری تی وی پلاس در پستی اینستاگرامی نوشته است: « متاسفانه با خبر شدم گویا دلیل اصلی خودکشی خانم فکور ، حرف های خارج از عرف یه به اصطلاح پاپاراتزی فضای مجازی بوده که باعت این اتفاق شده. متاسفم که برای دیده شدن دست به هر کاری می زنند. لعنت به به معرفتی هاتون. کلاً چی واسه کی مونده که اینقدر حرص می زنین و انسانیت رو زیر پا می ذارین». بهاره رهنما نوشته است: «باورش سخته ولی کاش اینو باور کنیم که کلمات آدم میکشند. از رنج های دنیا و تیر کلمات خلاص شدی. باشد که آرامش نصیبت باشد».

نعیمه نظام دوست نیز در پستی اینستاگرامی در واکنش به خودکشی زهره فکور صبور نوشت: «آروم بخواب رفیق فرشته خو و مهربون من. بالهایت رو باز کن، آزادانه پرواز کن، اوج بگیر و پرواز کن که از این زمین و پلیدی ها و قضاوت هاش چیزی نبینی، آروم بخواب دوست معصوم و مهربون من، زهره جانم حرفی از آسمان نیست، حرفی از اینکه آغوشت را بغل کنم و اوج بگیرم نیست… این پرنده همان شب رفتنت، بالهایش را زیر باران جا گذاشت و خانه نشین شد. خداحافظ مهربونم، مواظب خودت باش عزیزم، آروم خودت رو بغل کن، دیگه نفس بکش و دور از هیاهوی این دنیای سیاه و غمگین آروم بگیر آرام جانم».

بیشتر بخوانید: امین فردین کیست؟

بیوگرافی زهره فکور صبور

علت فوت زهره فکور صبور

زهره فکور صبور متولد سال ۱۳۵۷ در تهران، فارغ التحصیل مقطع دیپلم و آموزش دیده ی کلاس های بازیگری حمید سمندریان بود.

فعالیت بازیگری خود را از سال ۷۵ با بازی در تئاتر آغاز کرد و در همان سال با بازی در سریال تلویزیونی «غبار نور» به کارگردانی محمدرضا اصلانی برای نخستین بار مقابل دوربین رفت.

بعد از آن در سال ۷۷ با حضور در سریال پربیننده ی «روزگار جوانی» به کارگردانی شاپور قریب به شهرت رسید.

در سال ۸۰ با فیلم «بوی گل سرخ» به کارگردانی ناصر محمدی وارد سینما شد.

آخرین اثر پخش شده از زهره فکور صبور سریال «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی از سریال های نوروزی سال ۹۹ بود.

زهره فکور صبور در دوران فعالیت حرفه ای خود در فیلم ها و سریال های زیادی نقش آفرینی کرد، از جمله سریال های تلویزیونی آژانس دوستی، همسفر، مسافری از هند، سه پنج دو، کمکم کن، نرگس، از نفس افتاده، کاراگاهان، دلنوازان و دردسرهای عظیم.

علت فوت زهره فکور صبور

زهره فکور صبور در اینستاگرامش خود را متأهل اعلام کرده بود اما اطلاعاتی از همسر وی در دست نیست.

او از سال ۹۶ به طور جدی وارد عرصه ی مدلینگ و تبلیغ محصولات شرکت ها و برندهای مختلف لباس شده بود.

به گفته ی خودش به دلیل علاقه به خیاطی، در سال های اخیر دوره های طراحی لباس و پارچه هم دیده بود و در کنار بازیگری به کار طراحی لباس مشغول بود.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • پری اسفند ۱۱, ۱۴۰۰

    حیف شد

  • محمدی اسفند ۱۱, ۱۴۰۰

    خدارحمتش کنه

  • ? اسفند ۱۱, ۱۴۰۰

    ?????????️???????????????????????????????????????️?????️???☘️?????????????????????????️?️?☘️☘️????☘️?️?️????????????

  • ارژنگ اسفند ۱۱, ۱۴۰۰

    وای خدا من اینو خیلی دوست داشتم . چرا ؟؟؟

  • فرهنگ اسفند ۱۳, ۱۴۰۰

    آره خدابیامرز یه معصومیتی تو چهرش بود هنرمند بی حاشیه ایَم بود منم خیلی دوتش داشتم روحش شاد یادش گرامی♥?♥?♥?♥?♥?♥

  • محمدظاهری فر اسفند ۱۴, ۱۴۰۰

    فاتح میفرستم برسه به شادی روحش بسم الله الرحمن الرحیم