آیا تاجر روس مالک دیجی کالا است؟

آیا تاجر روس مالک دیجی کالا است؟

مدتی قبل یکی از کارشناسان بخش فارسی صدای آمریکا ضمن توییتی ادعا کرده بود که ولادیمیر پوتانین، کارآفرین، بازرگان و مالک شرکت «اینترروس» سرمایه گذار دیجی کالا است. حالا مدیر عامل این شرکت به شایعات فضای مجازی پاسخ گفته و اعلام کرده این فرد، سهامدار دیجی کالا نیست.

حمید محمدی در رشته توییتی ضمن تکذیب این خبر نوشت: «ولادیمیر آلگوویچ پوتانین، سهامدار دیجی ‌کالا نیست. ‌سهامداران دیجی‌ کالا: ۱-  بنیان ‌گذاران (حمید و سعید محمدی) ۲-  شرکت سرمایه ‌گذاری ایرانی سرآوا پارس ۳- صندوق سرمایه ‌گذاری اروپایی (IIIC) 4- ده‌ ها نفر از افراد کلیدی دیجی‌ کالا (IIIC متشکل از چند شرکت سرمایه ‌گذاری اروپایی است.)»

محمدی در ادامه ی رشته توییت خود می نویسد: «یکی از سرمایه‌ گذاران IIIC شرکت سوئدی پامگرانت‌ است. پامگرانت سهامی عام و سهام آن تحت نظارت سازمان بورس سوئد است. در نتیجه هر شرکت یا فردی، طبق مقررات این کشور (با بررسی صلاحیت سرمایه ‌گذاران یا مشمول نبودن آن‌ ها در تحریم) می‌ تواند سهام این شرکت را خریداری یا نگه‌ داری کند.»

دیجی کالا

حمید محمدی ادامه می دهد: «طبق اطلاعات موجود، پوتانین مالک ‌اینترروس است و یکی از صندوق‌ های اینترروس به نام وینترز کپیتال در گذشته یکی از سهامداران خرد پامگرانت بوده است. بر طبق اطلاعاتی که ما دریافت کردیم وینترز کپیتال دیگر سهامدار پامگرانت نیست. بنابراین پوتانین حتی به طور غیر مستقیم هم سهامدار یکی از سرمایه‌ گذاران اروپایی که به صورت غیر مستقیم در دیجی ‌کالا سهام دارد، نیست. این ها اطلاعاتی بود که لازم می ‌دانستیم شفاف اعلام کنیم و پیش از این هم چند مرتبه اعلام کرده بودیم.»

وی در پایان می نویسد: «اما نکته‌ عجیب برای من، تلاش افراد و گروه هایی است که در هر بحرانی تلاش می‌ کنند هر جور شده اکوسیستم استارت ‌آپی کشور را میان جریان ‌های سیاسی داخلی و خارجی بکشند؛ از بحران کرونا و توزیع ماسک تا حمله روسیه به اوکراین! چرا؟ و به چه هدفی؟»

دیجی کالا

این شایعه از کجا آب می خورد؟

در سال ۹۴ موضوع رابطه این سرمایه گذار روس و دیجی کالا در برخی رسانه ها مطرح و همان زمان هم تکذیب شد. منشأ اصلی خبر، روزنامه ای روسی بود که به خاطر خرید بخشی از سهام شرکت پامگرانت که در دیجی کالا سرمایه گذاری کرده بود، آن را سرمایه گذاری در این شرکت عنوان کرده بودند.

حالا که به گفته ی مدیر عامل دیجی کالا، این شرکت حتی از جمع سرمایه گذاران خُرد پامگرانت نیز خارج شده، معلوم نیست چرا در جریان کشمکش روسیه و اوکراین این خبر بازنشر شده است.

شرکت دیجی کالا

لازم به ذکر است مدتی قبل نیز شبکه ایران اینترنشنال در یک گزارش با عنوان «پشت دو چهره جوان دیجی کالا چه کسانی هستند؟» این شرکت را وابسته به حاکمیت معرفی کرده بود. مدیر عامل دیجی کالا همان زمان به این گزارش واکنش نشان داده و توییت زده بود: «دیجی‌ کالا نه کارگزار حکومت است نه عامل نفوذ بیگانه.»

بیشتر بخوانید:

ورود تابستانی دیجی کالا، کافه بازار، تپ سی، فیلیمو و شیپور به بورس

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۷ نظر

ورود

  • منصور اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    باید دیجی کالا از طرف مردم تحریم شود

    • آناهیتا هستم اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

      تو یکی بشین سرجات
      اونایی که باید تحریم کنیدو نمیکنید
      اونوقت این سایت که کار ٩٠درصد ملتو راه میندازه میخاین تحریم کنید؟!
      دقیقا به چه دلیل؟!
      توام معلوم نیست چته

    • سعید اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

      که چی بشه مثلا

  • سلام اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    معلوم بعضی شما کاربران محترم چگونه هر اتفاقی می‌افتد میدازید تقصیر دیحی کالا مثلا روسیه به حمید محمدی چه هر حواتی مدفق میشه نیگن کار اروپاست تقلب کرده پاچه خاری کرده و… حتی اگه اثبات کنی اون با زحمت به اینجا رسیده می‌گن آینده این شرکت مثل ایران خودرویه آخرش دزد میشه و… خوب چرا زحمات
    جوانان را خراب میکنید اون آدمای بد نتنها جوان نیستن بلکه قشنگ معلومه دارن چه فاجعه ای به بار میارن

  • Sad اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    هرکی هست خدا ازش نگذره، نتیجه ی اعتماد ما ارسال اجناس خراب و بنجول بود… دیگه هیچ چیز ازشون خرید نمیکنم، دزدی که فقط کیف قاپی و زدن جیب مردم نیست! میتونی دیجیکالا باشی

    • مرگ اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

      چیزایی که من سفارش دادم نه بنجول بودن نه خراب
      بعد میتونی مرجوع کنی!
      بعد یه سوال،تو چه کالایی سفارش دادی که خراب و بنجول بوده؟ایا اصلا رفتی سراغش تا مرجوعش کنی؟
      اگر مثلا کتابی که سفارش دادی جلدش پاره هست میتونی مرجوع کنی.البته ناگفته نماند که بیشتر این خرابی ها بدلیل پست هست

  • مهرداد اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    ترکمانا نعل را وارونه زن تا که رد سم اسبت گم کنند.
    دوستان یادشون رفته برن ویکی‌پدیا رو هم دستکاری کنن. به وضوح توش نوشته که این اولیگارش روس ۳۰۰ ،لیون دلار در سال ۲۰۱۶ در دیجی کالا سرمایه‌گذاری کرده!

  • آناهیتا هستم اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    من دیدمشون دوتا برادر عینکی جوانن، ایرانی هم هستن
    اینا رو از کجات درمیاری تو روخدا؟ ?

  • سودابه اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    اگر دیجی کالا نبود من در این شرایط کرونا حتما از خرید نرفتن افسرده می شدم،هر چی می خوام دارن و برام میارن و هر چی هم نمی خوام مرجوع می کنم و با حوصله میان میبرند،عاشقتم دیجی کالا،همیشه باش

  • کاوه اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    چرا کشورهایی که ملکت ما را تحریم کرده اند باید پول این مردم را به جیب بزنند اصلا کدام … به چنین کسانی مجوز داده به نظر من باید بساط دی جی کالا و امثال اون که پول این مردم را توی جیب اجنبی ها میریزند باید از این کشور جمع بشه

    • مرگ اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

      ببخشید ولی این پول رو بدون دلیل از شما میگیرن؟
      شما میری خرید میکنی و در ازای کالا پول میدی
      ایا این دزدی هست؟ایا الکی از شما پول میگیرن؟
      تازه بیشتر اوقات ارزونتر از مغازه ها میدن
      مثلا من از داروخانه دارو میگرفتم ۹۰ هزار تومن اما توی دیجیکالا زده بود ۳۰ هزار تومن!

  • مهدی اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    تو کی هستی که “باید” میگی؟!

  • مهدی اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    خیلی از اجناس تو شهرستانها راحت ۳۰-۴۰ درصد گرونتر از دیجیکالا هستن
    اکثر مغازه دارها میخوان دیجیکالا رو تحریم کنن چون نمیتونن گرون فروشی کنن

  • Bashir Taqavi اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    وقتی منبع شما میشه شر و ورهای سعودی اینترنشنال و صدای آمریکا و بی بی سی، همین میشه دیگه… چرت و پرت ها رو باور میکنید، هزار نفر هم بیان تکذیب کنند قبول نمیکنید.

  • علی اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    باسلام وخسته نباشید.دیجی کالا ،درفروردین ۹۹ کالای خریداری شده ی مرابه قیمت۲۲۸۵۰۰تومان نفرستادند
    وادعاکردندکه فرستادیم دراداره پست گم شده .چرا کالاهای دیگر بسته درپست گم نشده.مگربسته های ارسالی شما بیمه نیست .دیجی بایدخسارت مرا جبران کند.
    من خواهش می کنم این موضوع رابه هرطریقی میتوانید
    پیگیری کنید.با تشکر.

  • احمد فروردین ۱۴, ۱۴۰۱

    هیچ خبری رو باور نکنید، مگه این‌که رسماً تکذیب بشه!
    به قول نیچه:
    حکومت هرچه بگوید دروغ است و هرچه دارد از راه چپاول و غارت به دست آورده!

  • بهنام نوجوان بهمن ۸, ۱۴۰۱

    تو رو خدا ماشال…بگین چشم نخورن .خداشاهده تو کار ساخت سازیم نزدیک ۹۰ کارگر داریم ۳ تا داداش جلوی چشم مون کار میکنن بعضی هاشون خیانت میکنن یا مشکلات تازه بیشتر از همه جا میدیم بابام میگه یه کارکن به شما اضافه میشه اتوماتیک اون کارگر ۱ ساعت مغذت رو اشکال میکنه دیگه خدا شاهده بعضی وقتا اعصابمون داغون میشه راه اندازی یه کار صفر تا صد خیلی خیلی زحمت میخواد دو تا داداش راه‌اندازی دیجی کالا کردند.