بیوگرافی یوسف تیموری و همسر تایلندی اش

بیوگرافی یوسف تیموری و همسر تایلندی اش

یوسف تیموری ، بازیگر مشهور این روزها حضور پر سر و صدایی در مسابقه «جوکر» دارد که با استقبال مخاطبان شبکه نمایش خانگی مواجه شده است. او در مصاحبه ی اخیر خود از دلتنگی برای همسر و فرزند تایلندی اش گفته که در ایران حضور ندارند. در ادامه مروری بر زندگی حرفه ای و شخصی یوسف تیموری خواهیم داشت.

یوسف تیموری متولد سال ۱۳۵۷ در تهران است.

او تحصیلات خود را تا مقطع فوق دیپلم هنرستان صدا و سیما در رشته هنر ادامه داد و دوره های بازیگری را در کلاس های حمید سمندریان گذراند.

فعالیت بازیگری خود را از سال ۷۶ با بازی در سریال «سرزمین سبز» به کارگردانی بیژن بیرنگ آغاز کرد و با نقش آفرینی در مجموعه‌ های تلویزیونی طنز مانند «سیب خنده»، «مجید دلبندم»، «این چند نفر» و «قطار ابدی» به چهره ی شناخته شده ای بدل شد. پس از آن بازی در سریال «زیر آسمان شهر» در سال ۸۰ او را به اوج شهرت رساند.

یوسف تیموری طی سال های بعدی به یکی از بازیگران ثابت سریال های طنز تلویزیون تبدیل شد.

او در سال ۸۰ با بازی در فیلم «دختر شیرینی فروش» به کارگردانی ایرج طهماسب وارد سینما شد و پس از آن نیز در فیلم های سینمایی زیادی نقش آفرینی کرد.

یوسف تیموری ورزش بوکس را به طور جدی پی گرفته و به گفته ی خودش، به عنوان شغل دوم به کار صادرات و واردات لوستر مشغول است.

ماجرای ازدواج یوسف تیموری

یوسف تیموری سال ها قبل با زنی تایلندی به نام راپان ازدواج کرد. همسر او از ازدواج قبلی خود پسری به نام آرمین دارد.

به گفته ی تیموری او و همسرش هنگام خرید در فروشگاهی در تایلند با یکدیگر آشنا شدند که این آشنایی به ازدواج ختم شد.

یوسف تیموری در مصاحبه ای علت ازدواج با یک زن تایلندی را جدی نگرفتن او به خاطر نقش های طنزش در سریال ها توسط دختران ایرانی عنوان کرده است. او در اینباره گفته: «برای بازیگری مثل من ازدواج با یک دختر ایرانی کمی سخت بود، به دلیل اینکه ناخودآگاه ذهنیتی نسبت به میزان جدیت حرف های من داشتند و فکر می کردند که شاید دروغ می گویم و در حال نقش بازی کردن هستم. واقعیت این است که به مسئله ی زندگی مشترک جدی نگاه نمی کردند یا کمتر این نگاه را داشتند، در واقع ایرانی ها جدی ام نمی گرفتند!»

او همچنین گفته: «با توجه به رسم و رسومات کشور تایلند امکان داشتن همسر دوم وجود ندارد و زن های آنجا به هیچ وجه با همسر دوم کنار نمی آیند. وقتی من برای همسرم توضیح دادم که در کشور ما می شود چند همسر داشت واقعاً تعجب کرده بود و باورش نمی شد. چون اصلاً در فرهنگ آن ها چنین مسئله ای وجود ندارد.»

بیوگرافی یوسف تیموری و همسرش

بیوگرافی یوسف تیموری و همسرش

راپان همسر یوسف تیموری نیز در مصاحبه ای درباره ی ازدواج شان گفته: «اوایل فکر می کردم شاید یوسف به من دروغ گفته که بازیگری است که تا این حد شهرت دارد، شاید به خاطر اینکه در همه حال شوخی می کرد، می گفت و می خندید. جالب است بدانید روزهای اول فکر می کردم ممکن است با چند تا از دوستانش هماهنگ کرده باشد که جلوی من از او امضاء و عکس بگیرند تا به نظر بیاید آدم معروفی است. اما بعد متوجه شدم که دروغ نگفته و واقعاً یک بازیگر معروف و محبوب در ایران است.»

او درباره ی کشور ایران گفته: «من فکر می کردم که ایران کشور خلوتی است و خیلی با کشورهای دیگر در ارتباط نیست. حتی فکر می کردم حال و هوای این کشور مثل کشورهایی همچون پاکستان و افغانستان یا عراق است. اما بعد از آشنایی با یوسف کلا نظرم عوض شد. قبلاً فکر می کردم این کشور، کاملاً تاریخی و قدیمی است و چندان مدرن نشده اما بعد از آشنایی با یوسف و رفت و آمد به ایران فهمیدم که کاملاً مدرن هم شده و روابط زیاد و خوبی با بقیه ی کشورها دارد.»

همچنین یوسف تیموری درباره ی پسرخوانده اش آرمین گفته: «من و همسرم با مشاور صحبت کردیم و مشاور پیشنهاد کرد که اگر این حقیقت که آرمین پسر واقعی من نیست را حالا به پسرمان بگوییم بهتر است تا وقتی که بزرگ تر شود. آرمین هم خیلی خوب با این قضیه کنار آمد و به من گفت تو چه پدر من باشی و چه نباشی دوستت دارم.»

بیوگرافی یوسف تیموری و همسرش

بیوگرافی یوسف تیموری و همسرش

بیوگرافی یوسف تیموری و همسرش

با این حال یوسف تیموری در تیر ماه ۹۹ در برنامه ی اینترنتی «ام شو» که مجید صالحی اجرای آن را برعهده داشت، اعلام کرد مجرد است و همسرش برای همیشه ایران را ترک کرده و به تایلند بازگشته و در آنجا پسر خود آرمین را بزرگ می کند. او گفت: «به دلیل شرایط بد اقتصادی پسر و همسرم به کشور خودشان بازگشتند و من در ایران از آن ها حمایت مالی می کنم.»

او همچنین در مصاحبه ی اخیر خود با شبکه تی وی پلاس گفت: «آرمین و مادرش زمانی هم که در ایران زندگی می کردند پیش پدر و مادرم بودند و من با پسرخاله ام زندگی می کردم. مسأله ی ما خودمان نبود، بیشتر این بود که بالای سر آرمین باشیم. با آن ها در تماس هستم، حال شان خوب است. قرار است بروم تایلند و در آنجا ببینم شان. منتظرم قرنطینه ی تایلند تمام شود که بتوانم بروم آرمین را ببینم. دلم خیلی تنگ شده.»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود