نکات مهم برای خرید سرویس لحاف و روتختی

نکات مهم برای خرید سرویس لحاف و روتختی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید سرویس لحاف و روتختی یکی از کارهایی که باید سالی یکبار انجام دهیم. همچنین، معمولا خرید کالای خواب، در ابتدای لیست افرادی است که قصد خرید جهیزیه را دارند. از آن جایی که این محصولات، نه تنها بر روی زیبایی اتاق خواب، بلکه بر روی سلامتی و کیفیت خواب ما تاثیر می‌گذارند، می‌بایست در هنگام خرید، شناخت کافی از نکات مهم داشته باشیم. در ادامه، قصد داریم یک راهنمای جامع از خرید سرویس لحاف و روتختی را به شما تقدیم نماییم. با ما همراه باشید…

 نکات مهم برای خرید سرویس روتختی

یکی از اقلامی که باید در هر منزل وجود داشته باشد، کالای خواب است. معمولا، در هر خانه‌ای، حداقل یک الی دو تختخواب وجود دارد. ما چند ساعت از شبانه روزمان را با کالای خواب، مانند لحاف روتختی، پتو، روبالشی و… در ارتباط هستیم. کیفیت و جنس این محصولات، تاثیر مستقیمی بر روی پوست، مو، فیزیک بدن و کیفیت خواب ما دارد و می‌تواند سلامت فیزیکی ما را مختل کند.

در نتیجه، بهتر است قبل از اقدام به خرید لوازمی مانند سرویس روتختی، درباره ویژگی‌های آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بهترین گزینه‌های موجود را انتخاب کنید و از صرف هزینه‌های اضافی در آینده، جلوگیری نمایید.

در گذشته‌ای نه چندان دور، همه افراد لوازم خوابی را استفاده می‌کردند که نه تنها غیر استاندارد بود، بلکه به دلیل استفاده از پوست و موی طبیعی حیوانات، پس از مدتی، مورد هجوم انواع حشرات قرار می‌گرفت. جدا از این، نظافت، نگهداری و نو‌سازی این لوازم تا حدود زیادی سخت و زمان‎بر بود.

در حال حاضر، شما می‌توانید با تنها چند کلیک در سایت کاورلت، با انواع و اقسام مدل‌های روتختی عروس، پتو و سایر محصولات با کیفیت آشنا شده و آن‌ها را به راحتی خریداری نمایید.

 سرویس روتختی از چه تکه‌هایی تشکیل شده است؟

قبل ازاینکه به سراغ نکات مهم خرید سرویس لحاف و روتختی برویم، باید با تمام اقلام سرویس روتختی آشنا شویم. سرویس روتختی، از تکه‌های زیر تشکیل شده است:

کاور لحاف

این محصول، برای محافظت از رویه لحاف استفاده می‌شود و هم به صورت زیپی و هم به صورت دکمه دار، موجود است.

لحاف روتختی

لحاف روتختی، لحافی است که درون آن با الیاف پر می‌شود و به عنوان روانداز به کار می‌رود.

ملحفه تشک

این ملحفه به عنوان روکش محافظ برای تشک عمل می‌کند و به صورت دوردوزی شده یا کش‎دار موجود است.

ملحفه روانداز

از این ملحفه، معمولا در فصول گرم سال به جای پتو استفاده می‌شود.

روبالشی

روبالشی برای محافظت از بالش در برابر آسیب است و طول عمر آن را زیاد می‌کند.

رو‎کوسنی

از رو‎کوسنی، برای کاور کردن کوسن‌های تخت استفاده می‌شود.

خرید سرویس لحاف و روتختی یکی از کارهایی که باید سالی یکبار انجام دهیم. همچنین، معمولا خرید کالای خواب، در ابتدای لیست افرادی است

زمان مناسب برای خرید لحاف و روتختی

داشتن زمان‌بندی مناسب برای خرید سرویس لحاف و روتختی بسیار مهم است. اگر به تازگی خانه‌ای خریده‎اید و قصد چیدمان دکوراسیون آن را دارید، بهتر است خرید کالای خواب را به بعد از اتمام دکوراسیون خانه، موکول کنید. دلیل این کار این است که تا زمانی که ندانید رنگ قالب اتاق، شکل پرده‌ها و طراحی دکوراسیون به چه شکل است، نمی‌توانید روتختی مناسب را انتخاب کنید و اگر زودتر از این موعد خریدتان را انجام دهید، احتمال اینکه در آینده از انتخاب خود پشیمان شوید وجود دارد.

البته، می‌توانید خرید پتو و سایر کالای خوابی که در زیر روتختی مخفی می‌شوند را زودتر از چیدمان وسایل انجام دهید ولی برای هماهنگی بهتر وسایل اتاق خواب، بهتر است کمی صبر کنید و تمام کالای خواب را یکباره خریداری کنید.

جهت استعلام قیمت پتو و سایر کالای خواب، از شما دعوت می‌کنیم از سایت کاورلت دیدن فرمایید.

در نظر گرفتن سایز تختخواب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید سرویس لحاف و روتختی به آن توجه نمایید، سایز تخت خواب است. روتختی‌ها در سایز‌ها و حجم‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند. قاعدتا نمی‌توانید یک تخت دو نفره را با روتختی یک نفره بپوشانید. هم چنین، سایز لحاف و روتختی نوزادان، کودکان و نوجوانان، با سایز بزرگسالان متفاوت است.

به طور معمول، سایز تخت کودکان یا نوجوانان، عرض ۸۰ الی ۹۰ سانتی‎متر و طولی برابر با ۱۸۰ الی ۲ متر دارد. تختخواب‌های دو نفره مخصوص بزرگسالان نیز عرض حدودی ۱۶۰ سانتی‎متر الی ۲ متر و طول حداقل ۲ متری دارند. بهتر است پس از خرید تخت مناسب، با یک متر، طول، عرض و ارتفاع آن را بدست آورید و آن را یادداشت کنید. زمانی که می‌خواهید روتختی از لبه تخت آویزان شود و روی تشک و قسمتی از لبه تخت را بپوشاند،ارتفاع تخت به کار شما می‌آید.

 انتخاب طرح و رنگ مناسب

طرح و رنگ سرویس روتختی، نه تنها باید با دکوراسیون داخلی اتاق هماهنگی داشته باشد، بلکه باید متناسب با روحیات صاحب/صاحبین اتاق باشد. از این جهت، طرح و نقش آن کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان گفت که همگی باید یک رنگ و نقش را انتخاب نمایند.

اگر مشکل خواب دارید و می‌خواهید در زمان خواب، آرامش بیشتری داشته باشید، بهتر است طرح و رنگ‌های ساده را انتخاب کنید. البته، سادگی به معنی جذاب نبودن نیست. از بین گزینه‌های موجود، به جزئیات دقت کنید و سرویس روتختی‌ای را انتخاب نمایید که در عین سادگی، زیبا و چشم‎نواز است و با دکوراسیون اتاق شما هماهنگی کامل دارد.

معمولا توصیه می‌کنند که رنگ و نقش سرویس روتختی، متناسب با پرده‌ها باشد. اگر رنگ پرده شما خیلی شلوغ است، می‌توانید تنها یک رنگ غالب پرده را انتخاب کنید و سرویس روتختی خود را با همان تک‎رنگ تهیه نمایید. ایده دیگر این است که از روتختی‌های تمام سفید استفاده کنید تا شلوغی پرده‌ها را تا حدودی خنثی کند.

خرید سرویس لحاف و روتختی یکی از کارهایی که باید سالی یکبار انجام دهیم. همچنین، معمولا خرید کالای خواب، در ابتدای لیست افرادی است

 انتخاب پارچه و جنس مناسب روتختی و لحاف

جنس پارچه سرویس روتختی یکی از فاکتورهایی است که در زمان خواب، مستقیما بر روی پوست شما تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر، می‌توانید سرویس‌های روتختی را با انواع و اقسام پارچه‌ها پیدا کنید؛ اما مسئله مهم این است که چه جنس پارچه‌ای برای شما بهتر است؟

در ادامه، به بررسی انواع جنس پارچه روتختی و ویژگی‌های هر کدام می‌پردازیم…

روتختی جنس ساتن

اگر به دنبال نقش و نگار‌های فانتزی و جذاب هستید، می‌توانید سرویس روتختی ساتن را خریداری نمایید. البته، این جنس پارچه معمولا جنبه تزیینی دارد و چندان برای پوست‌های حساس مناسب نیست. با این حال، تنوع نقش و نگار‌های سرویس روتختی ساتن، طرفداران بیشماری دارد. همچنین، این نوع روتختی به ندرت چروک می‌شود و نیازی به بخارشوی یا اتو کشیدن ندارد. از معایب آن می‌توان به شلوغی طرح و لیز خوردن مداوم و پایین افتاد از تخت اشاره کرد.

روتختی از جنس کتان

افرادی که پوست حساس دارند، باید روتختی جنس نخی یا کتان (پنبه ای) را خریداری نمایند. نخ یا کتان از الیاف طبیعی ساخته شده و با محیط زیست سازگار است. همچنین، برای پوست‌های حساس نیز بهترین گزینه به شمار می‌رود. این نوع پارچه، دوام و کیفیت نسبتا بالایی دارد و نه تنها باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود، بلکه با دفع الکتریسیته ساکن و تنفس‌پذیری بالایی که دارد، از تعریق شبانه جلوگیری می‌کند.

روتختی از جنس پلی استر

این سرویس روتختی از جنس الیاف پلی استر ساخته شده و برای روزهای سرد سال مناسب است. قابلیت حفظ گرما، شستشوی آسان با ماشین لباسشویی و قیمت بسیار مناسب آن، از جمله ویژگی‌های مثبتش به شمار می‌رود. از مزایای سرویس روتختی پلی استر می‌توان به تجزیه ناپذیری و خطرناک بودن برای محیط زیست اشاره نمود.

روتختی از جنس پلی کتان

این نوع سرویس روتختی از جنس کتان و پلی استر است و دارای طول عمر زیاد، نرمی و لطافت دلنشین، شستشوی راحت با ماشین لباسشویی و تنوع طرح فوق العاده است.

روتختی از جنس ساتن پلی استر

پارچه‌های ساتن پلی استر از ترکیب ساتن و پلی استر ساخته می‌شوند. سرویس‌های روتختی ساخته شده با این جنس پارچه، دارای قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی، نرمی فوق‎العاده، درخشش ملایم و دوام نسبتا زیادی هستند. اگر طرفدار کالای خواب شیک و لوکس هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این جنس کالای خواب، دیدن فرمایید.

روتختی از جنس لنین

بافت طبیعی و گرم پارچه لنین، برای افرادی که می‌خواهند زمستان‌های گرم و نرمی داشته باشند، عالی است. اگر می‌خواهید برای زمستان، سرویس روتختی مجزایی داشته باشید، می‌توانید این جنس را انتخاب کنید. از معایب سرویس روتختی لنین می‌توان به گرمای بیش از حد و غیر قابل استفاده بودن در سه فصل دیگر سال، زبری اندک و چروک شدنش اشاره نمود.

روتختی از جنس میکروفایبر

یکی از محصولاتی که با پیشرفت تکنولوژی، جا پای خود را در صنعت منسوجات باز کرده است، میکروفایبر است. این جنس پارچه، بافت نسبتا متراکمی داشته و به همین علت، احتمال پوسیدگی یا پارگی در آن بسیار کم است. دوام و طول عمر بالا، سبک بودن و قابل تنفس بودن میکروفایبر، از دلایل محبوبیت آن به شمار می‌رود. از معایب آن نیز می‌توان به ایجاد الکتریسیته ساکن و چسبیدن موی حیوانات بر روی آن اشاره کرد. در صورتی که از این مخلوقات دوست داشتنی و پشمالو در خانه نگهداری می‌کنید، بهتر است سرویس خواب میکروفایبر را خریداری نکنید.

روتختی از جنس بامبو

با اینکه نام این نوع پارچه بامبو است، اما مستقیما از این گیاه درست نمی‌شود. پارچه بامبو در نتیجه واکنش مواد شیمیایی با تفاله بامبو درست می‌شود و از جمله خواصی که آن را بسیار محبوب کرده است می‌توان به خاصیت ضد آلرژی و ضد باکتری اشاره کرد. همچنین، تنفس پوستی از طریق این پارچه بسیار بالا بوده و از نرمی، لطافت و طول عمر بالایی برخوردار است. قیمت پارچه بامبو نسبت به سایر پارچه‌ها کمی گران‌تر است.

روتختی از جنس ابریشم

پارچه ابریشم جزو کالاهای لوکس و تجملی به شمار می‌رود. از مزایای پارچه ابریشم می‌توان به تنفس خوب، وزن کم، خاصیت ضد آلرژی و ضد چروک بودن اشاره کرد. این پارچه در کنار زیبایی و طرح و نقش‌های فوق العاده، معایبی نیز دارد. قیمت نسبتا بالا، آسیب‌پذیری زیاد در برابر نور خورشید و ایجاد الکتریسیته ساکن جزو معایب پارچه ابریشمی هستند.

 نوع سرویس روتختی مورد نیاز

انواع مختلفی از سرویس روتختی مانند دو‎رو، توری بافتنی، حاشیه‎دار و… موجود است. با توجه به دکوراسیون داخلی منزل و انتظاری که از سرویس خواب خود دارید، باید نوع آن را مشخص نمایید.

سرویس روتختی توری بافتنی، بیشتر مناسب اتاق‌های پر نور است و جلوه و زیبایی نقش و نگار آن‌ها، در مقابل نور مستقیم خورشید چند برابر می‌شود. روتختی‌های دورو، برای افرادی که می‌خواهند همزمان دو طرح روتختی داشته باشند مناسب است. اگر مایل هستید لبه‌های بالش و لحاف شما حاشیه توری یا پارچه‌ای داشته باشد، می‌توانید سرویس روتختی حاشیه‎دار را انتخاب نمایید.

نوع سرویس روتختی، به سلیقه شخصی و دکوراسیون اتاق شما بستگی دارد.

بهترین زمان برای خرید کالای خواب چه زمانی است؟

اگر می‌خواهید خرید کالای خواب خوب و رضایت بخشی داشته باشید، باید به زمان‌بندی آن توجه کنید. هر کدام از اقلام کالای خواب، زمان خرید خاص خود را دارند.

به طور مثال، خرید تخت اولین کاری است که باید انجام دهید. پس از آنکه خانه و تعداد اتاق خواب‌های آن مشخص شد، با توجه به سایز و تعداد اتاق‌ها، اندازه و نوع تخت‎ها را مشخص می‌کنید. پس از این مرحله، به سراغ خرید تشک مناسب می‌روید. سایز و ابعاد تشک، با توجه به ابعاد تخت و سلیقه شما (تنها ارتفاع تشک سلیقه‌ای است) مشخص می‌شود. پس از خرید تشک، باید تا زمان چیدمان کامل اتاق صبر کنید و سپس به سراغ مرحله بعد بروید.

در مرحله بعدی، نوبت به خرید سرویس روتختی مانند بالش، لحاف، روبالشی و… می‌رسد. در این مرحله، علاوه بر ابعاد تخت، باید فاکتورهای دیگری نظیر رنگ غالب اتاق خواب، جنس کالای خواب و… را لحاظ کنید.

اگر می‌خواهید خرید کالای خواب را در زمان شروع جشنواره‌های و تخفیف‌های فصلی انجام دهید، از شما دعوت می‌کنیم به سایت کاورلت مراجعه کنید تا با بازدید از محصولات و مشاهده محصولاتی که شامل تخفیف شده‌اند، بهترین محصولات را با نازل‌ترین قیمت تهیه نمایید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود