اسناد جدید علیه رومن آبراموویچ؛ آیا او ثروتش را از طریق کلاهبرداری به دست آورده؟ + ویدیو

اسناد جدید علیه رومن آبراموویچ؛ آیا او ثروتش را از طریق کلاهبرداری به دست آورده؟ + ویدیو

مستند جدیدی که توسط BBC ساخته شده ادعا می کند رومن آبراموویچ مبلغ ۲ میلیارد دلار از دولت روسیه کلاهبرداری کرده و به اتهام کلاهبرداری توسط دپارتمان جرائم اقتصادی روسیه تحت بازرسی قرار داشته است.

در تصاویر جدید منتشر شده از آبراموویچ ـ و در پی اعلام اسرائیل مبنی بر این که آنجا پناهگاه روس های تحریم شده نیست ـ او در سالن VIP فرودگاه تل آویو و در حال انتظار برای پرواز به سمت استانبول با جت شخصی اش دیده می شود. این تصاویر برای اولین بار از زمانی که آبراموویچ به خاطر جنگ روسیه و اوکراین تحریم شده، به ثبت رسیده و منتشر شده است.

رومن آبراموویچ

به گزارش دیلی میل، در این مستند اخیر، BBC مدعی شده که تیم پانورامای این شبکه مدارک جدیدی از معامله های فاسدی که منجر به ثروت عظیم آبراموویچ شده، پیدا کرده است.

در این برنامه با نام BBC Panorama: Roman Abramovich’s Dirty Money (بی بی سی پانوراما: پول کثیفِ رومن آبراموویچ) که دیروز بعد از ظهر پخش شد، پانوراما با یکی از دادستان های کل روسیه گفتگو کرد. وی گفت که در حال آماده سازی یک دعوی برای مصادره کمپانی نفت Sibneft به خاطر وجود طرحی کلاهبردارانه در پس خصوصی سازی اش است.

رومن آبراموویچ

رومن آبراموویچ حدود ۲۵۰ میلیون دلار برای این شرکت نفتی پرداخت کرده و سپس در سال ۲۰۰۵ آن را دوباره به مبلغ ۱۳ میلیارد دلار به دولت روسیه فروخته بود. وکلای این میلیاردر روس به BBC گفتند که اتهام در خصوص تحصیل اموال آبراموویچ از طریق رویه های فسادآمیز هیچ مبنایی ندارد.

اما سندی که به دست BBC رسیده می گوید که در معامله Sibneft مبلغ ۲.۷ میلیارد دلار از دولت روسیه کلاهبرداری شده است. این ادعا را یک تفحص پارلمانی که در سال ۱۹۹۷ در مورد آبراموویچ انجام شده، نیز تقویت می کند.

سند مذکور حاکی از آن است که رومن آبراموویچ توسط رئیس جمهوری سابق روسیه، بوریس یلتسین حمایت می شده است. این سند از مزایده ی مشکوک دیگری در خصوص یک شرکت نفت روس دیگر با نام Slavneft نیز پرده برمی دارد.

وکلای سرمایه دار روس می گویند که اتهام فساد در خصوص شرکت های Sibneft و Slavneft بی اساس هستند و وی هرگز از طرف سلتسین حمایتی دریافت نکرده است.

آبراموویچ که هفته ی پیش به خاطر ارتباطش با ولادیمیر پوتین توسط دولت انگلیس تحریم شده بود، دیروز هم دومرتبه توسط اتحادیه اروپا تحریم شد.

بیشتر بخوانید:

رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی در پی فشارها استعفا داد

رومن آبراموویچ قصد دارد جت شخصی‌اش ـ که یکی از لوکس‌ترین‌ها در دنیاست ـ را بفروشد

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود