گیفت کارت بخرید و از دنیای وب لذت ببرید!

گیفت کارت بخرید و از دنیای وب لذت ببرید!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روزها خرید گیفت کارت و قیمت گیفت کارت به یک بحث داغ در میان کاربران مختلف وب ایرانی اعم از کاربران کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ تا کاربران گوشی‌های موبایل تبدیل شده است. شما با خرید گیفت کارت هایی چون: گیفت کارت گوگل پلی، گیفت کارت اپل، گیفت کارت استیم، گیفت کارت پلی استیشن و… می‌توانید بدون نیاز به طی کردن روش‌های پرداخت و فرآیندهای پیچیده، به سادگی به صدها نوع خدمات و محصولات بین‌المللی دسترسی داشته باشید. قیمت خرید کالا و خدمات غیر ریالی به دلیل تحریم، بسیار سخت و به دلیل تورم بسیار گران است. یکی از بهترین راه‌های خرید کالا و خدمات  از فروشگاه ها بین المللی، خرید گیفت کارت است.
قیمت گیفت کارت‌ها نیز نسبت به مزایایی که برای شما به ارمغان می‌آورند، مناسب است و با توجه به موارد گفته‌شده، در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا ارزش افزوده زیادی برای کاربران دارد. در ادامه با انواع گیفت کارت‌ها و روش خرید گیفت کارت و دانستنی های جالبی در مورد گیفت کارت آشنا خواهیم شد.

انواع گیفت کارت ها

چرا به خرید انواع گیفت کارت نیاز داریم؟

گیفت کارت‌ها نوعی کارت مجازی هستند که به جای پول نقد برای دریافت خدمات و محصولات یک سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کارت‌ها گزینه خوبی برای هدیه دادن به عزیزانتان هستند، چرا که شخص دارنده این کارت می‌تواند خدمات موردنیاز و دلخواه خود را از شرکت ارائه دهنده‌ی گیفت کارت دریافت کند. علاوه بر این بسیاری از شرکت‌ها از این نوع کارت‌ها برای پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند.

کاربرد گیفت کارت

قصد خرید پول بازی یا خرید جم برای بازی موبایل یا دیگر بازی ها را دارید؟! می خواهید نرم افزار برای اندروید یا IOS بخرید؟ قصد خرید کتاب، اشتراک سرویس موسیقی یا فیلم دارید؟ یا اینکه می‌خواهید از سرویس‌های حرفه ای آمازون و مایکروسافت و گوگل بهره مند شوید؟ مهمترین مسئله در خرید از این غولهای تکنولوژی، پرداخت هزینه به آنهاست. بهترین گزینه برای گریز از دردسر پرداخت های بین المللی استفاده از گیفت کارت این شرکت هاست.

تعریف گیفت کارت به زبان ساده

کارت‌های هدیه یا همان گیفت‌کارت‌ها (Gift Card) به کارت‌هایی گفته می‌شود که می‌توان با آن‌ها از خدمات یا محصولات یک شرکت استفاده کرد. برای خرید این کارت‌ها مبلغی از پیش پرداخته می‌شود و دارنده کارت می‌تواند از این کارت‌ها همانند پول نقد استفاده کند. بسیاری از افراد گیفت کارت‌ها را یک گزینه مناسب برای هدیه دادن می‌دانند؛ زیرا دارنده کارت قدرت انتخاب بیشتری برای انتخاب محصول مورد نیاز خود دارد. به مرور زمان شرکت‌های ایرانی و خارجی با تولید کارت‌های هدیه مختلف توانستند قدرت انتخاب خریداران را بیشتر کنند. به طوری که امروزه در هر سایت یا پلتفرمی شاهد گیفت کارت اختصاصی خودش هستیم که با مقدار اعتبارهای مختلفی چاپ می‌شوند.

گیفت کارت در ایران

شاید برایتان سوال باشد که چرا گیفت کارت‌ها در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند؟ متاسفانه به دلیل تحریم کشورمان، امکان پرداخت آنلاین بین المللی برای افراد میسر نیست و اگر فردی قصد خرید یا دریافت خدمات از یک شرکت را داشته باشد، نمی‌تواند پرداخت موفقیت آمیزی داشته باشد. بر همین اساس بسیاری از افراد از گیفت کارت استفاده می‌کنند تا بتوانند بدون محدودیت و مشکلی، از سایت موردنظر خود خدمات دریافت نمایند. تنها نکته منفی در مورد این کارت‌ها در ایران، مرتبط با نوسان قیمت آن است.

توزیع‌کننده‌های کارت‌های هدیه در ایران، نمی‌توانند به طور مستقیم از شرکت خارجی این کارت‌ها را خریداری کنند. از این رو فروشندگان ایرانی از طریق واسطه‌ها اقدام به خرید می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا مبلغی بر قیمت کارت هدیه اضافه شود و قیمت‌ها دچار نوسان شوند. همچنین ثابت نبودن قیمت دلار در بازار ایران، از دیگر دلایل تغییر قیمت این نوع کارت‌ها است.
از محبوبترین گیفت کارت‌های موجود در بازار می‌توان به گیفت کارت آیتونز، گیفت کارت گوگل پلی و پلی استیشن و ایکس باکس اشاره کرد.

کارت‌های هدیه در کشورهای مختلف

در ایران بیشتر مردم گیفت کارت‌ها را با نام کارت هدیه می‌شناسند. اما در سایر کشورها نام‌هایی نظیر بن هدیه، گواهی هدیه یا عبارات مختلف با معانی خاص را روی گیفت کارت‌ها می‌گذارند. برخی کاربردهای این مدل کارت‌های اعتباری باعث شده تا علاوه بر هدیه دادن برای کارهای دیگری نیز مناسب باشند. به همین دلیل در کل دنیا از گیفت کارت‌ها به عنوان یک شیوه پرداخت نیز استفاده می‌کنند.
استفاده از گیفت کارت‌ها برای پرداخت‌های آنلاین به قدری جذاب شده که حتی بزرگترین شرکت‌ها از این روش برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل در شرکت‌های بین المللی بزرگی مثل آمازون، گوگل، اپل، مایکروسافت، سونی و سایر شرکت‌ها شاهد حضور گیفت کارت به عنوان یک شیوه پرداخت آنلاین هستیم. البته با مراجعه حضوری به شعب فیزیکی این شرکت‌ها و ارائه کارت هدیه خود نیز می‌توانید محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

عرضه انواع گیفت کارت ها در جهان

نقطه آغاز گیفت کارت‌ها و عرضه آن‌ها در جهان

گواهی هدیه یا (Gift Certificates) اولین بار در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی گواهی هدیه که در ایالات مختلف کشور آمریکا بین مردم رایج بود را به عنوان پیشینه و ریشه کارت‌های هدیه می‌دانند. در این کشور یک برگه کاغذی با نام گواهی هدیه چاپ می‌شد و به دارنده برگه این امکان را می‌داد تا با توجه به اعتبار از فروشگاه مورد نظر خریداری کند. همچنین عده زیادی رشد و توسعه کارت‌های هدیه را شبیه به تاریخچه پول می‌دانند.
با بررسی اسناد تاریخی به این نتیجه رسیده‌اند که کارت‌های هدیه از سال ۱۹۷۴ میلادی به طور گسترده‌ توسط مردم می‌شود. یعنی گیفت کارتی که این روزها در فروشگاه‌های مختلف می‌بینید قدمت حدود نیم قرنی دارند. اولین رستوران زنجیره دنیا یعنی مک‌دونالد جزو اولین شرکت‌هایی بوده که از گواهی‌های هدیه استفاده می‌کرده است. همچنین برند مشهور گوچی هم در کارنامه کاری خود تجربه انجام این کار را دارد.

چالش‌های چاپ گیفت کارت‌ها در گذشته

در گذشته از تکنولوژی چاپ زیراکس برای تکثیر گواهی‌های هدیه استفاده می‌کردند. به همین دلیل افراد بسیاری که به چنین دستگاه‌های چاپی دسترسی داشتند، نمونه‌های تقلبی کارت‌های هدیه را تولید کردند. قطعا چنین اتفاقی برای صاحبین کسب و کارهای بزرگ خطری بسیار بزرگ محسوب می‌شد. این اتفاق باعث شد تا چاپ کارت‌های هدیه به طور کلی متوقف شود.
جالب است بدانید که کارت‌های تلفن در آن زمان با ساختاری کاملا شبیه به گیفت کارت‌های امروزی کار می‌کردند. نیمن مارکوس (Neiman Marcus) اولین شرکتی بود که با تلفیق تکنولوژی کارت‌های تلفن و کاربرد گواهی‌های هدیه توانست گیفت کارت‌ها را به جهان عرضه کند. همچنین بعد از نیمن مارکوس، شرکت بلاک باستر (Blockbuster) پا میدان گذاشت. بد نیست بدانید که شرکت نیمن مارکوس به دلیل سابقه کاری و شهرت جهانی خود هنوز هم یکی از بزرگان این صنعت شناخته می‌شود.

نقش گیفت کارت ها در جهان

سود گیفت کارت‌ها برای کسب و کارها

با پیشرفت تکنولوژی و ورود شرکت‌های بزرگ، بازار پر رونقی برای گیفت کارت‌ها به وجود آمد. به طوری که سالیانه در کسب و کارهای مختلف میلیون‌ها دلار درآمد فقط از طریق کارت‌های هدیه ایجاد شد. فعالان اقتصادی طبق بررسی‌های دقیقی که روی این بازار انجام داده‌اند اعلام کرده‌اند که گردش مالی گیفت کارت‌ها در سال ۲۰۲۵ به ۵۰۸ میلیارد دلار خواهد رسید.
اما سود مالی تنها مزیتی نیست که گیفت کارت‌ها برای کسب و کارها به همراه دارند. شرکت‌های بزرگ با فروش و عرضه کارت‌های هدیه خود در فروشگاه‌های مختلف به اهداف بزرگی می‌رسند. اهدافی که در گذشته برای رسیدن به آن‌ها باید هزینه و وقت زیادی خرج می‌کردند. در این بخش از مطلب قصد داریم تا مزایای فروش گیفت کارت برای کسب و کارها را بررسی کنیم.

کمک به بازاریابی کسب و کارها

اگر تصور می‌کنید که کسب و کارهای بزرگ دوست دارند که شما به صورت نقدی از آن‌ها خرید کنید، سخت در اشتباه هستید. زمانی که شما یک گیفت کارت از شرکتی بزرگ را خریداری می‌کنید، در واقع یک امتیاز بزرگ به آن‌ها می‌دهید. فرض کنید که در سالروز تولد دوستتان یک کارت هدیه نتفلیکس به او هدیه می‌دهید. دوست شما با ورود به این پلتفرم پخش آنلاین ویدیو به تماشای فیلم‌ها و به خصوص سریال‌های خاصی علاقه پیدا می‌کند. حال اگر اعتبار کارت هدیه او تمام شود، راهی به جز خرید اشتراک برای تماشای قسمت‌های بعدی فیلم مورد نظرش را نخواهد داشت.
یعنی شما بدون اینکه کار خاصی انجام دهید، یک مشتری جدید را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید. مشتری که به مجموعه اضافه می‌شود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و قطعا شما برای خرید گیفت کارت‌ها به سلیقه و علاقه‌مندی‌های دوستانتان توجه می‌کنید. برای مثال اگر دوستتان اهل بازی‌های کامپیوتری باشد، گیفت کارت‌های مربوط به بازی‌های دیجیتال را خریداری می‌کنید. بدون شک ورود یک کاربر جدید علاقه‌مند به خدمات یک شرکت بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توان به کسب و کارها داد.

ایجاد طرح‌های تشویقی با دردسرهای کمتر

بسیاری از شرکت‌های بزرگ گیفت کارت‌ها را به عنوان طرح تشویقی به مشتریان خود عرضه می‌کنند. برای مثال با چاپ کارت‌های هدیه مخصوص تعطیلات سال نو، مشتریان را به خرید کارت‌های هدیه تشویق کرده تا تخفیف بیشتری به دست بیاورند. بیشتر افرادی که مشتری خرید آنلاین هستند، به دریافت تخفیف علاقه دارند. به همین دلیل بدون هیچ فکری کارت هدیه را خریداری کرده تا تخفیف بیشتری به دست بیاورند. با انجام این کار شرکت‌های بزرگ علاوه بر سود حاصل از فروش محصولات خود، با گیفت کارت‌ها هم درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند.

استفاده از گیفت کارت ها برای تبلیغ برند

استفاده از گیفت کارت برای تبلیغ برند

جالب است بدانید که کسب و کارها با استفاده از فروش کارت‌های هدیه روی برندسازی خود نیز تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارند. با دست به دست شدن گیفت کارت‌ها در بین مردم، افراد بیشتری با برند شرکت‌ها آشنا می‌شوند. به همین دلیل فروش کارت‌های هدیه روی شهرت برند تاثیر خوبی می‌گذارد. همچنین با نصب تابلو گیفت کارت‌ها در فروشگاه‌های مختلف، برند شرکت در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. قطعا دیدن یک کارت هدیه با تخفیف مناسب در یک فروشگاه، عده زیادی را به برند و شرکت مورد جلب می‌کند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گیفت کارت می توانید به آدرس زیر در سایت آی گیم مراجعه نمایید:

https://igame.ir/giftcard/

دیجیاتو
بدون نظر

ورود