ماجرای عصبانیت هاروی واینستین از گریم زشت سلما هایک در فیلم «فریدا»

ماجرای عصبانیت هاروی واینستین از گریم زشت سلما هایک در فیلم «فریدا»

سلما هایک در مصاحبه ی جدید خود با گاردین گفته در زمان ساخت فیلم سینمایی «فریدا» (Frida) که موفق به دریافت جایزه اسکار شد، هاروی واینستین با او تماس گرفت تا نارضایتی خود را از گریم او در این فیلم ابراز کند. فیلم سینمایی «فریدا» توسط شرکت فیلمسازی «میرامکس» ساخته شد که به واینستین تعلق داشت.

هایک در صحبت های خود درباره ی فیلم «فریدا» که محصول سال ۲۰۰۲ است و او هم بازیگر نقش اصلی این فیلم بود و هم از تهیه کنندگان آن، گفت واینستین از سبیل و ابروهای پیوندی هایک برای نقش فریدا خوشش نیامده بود و می گفت او را «زشت» می کند.

هایک گفت: «واینستین با من تماس گرفت و با فریاد گفت: “چرا ابروهایت پیوندی است و سبیل داری؟ من تو را استخدام نکردم که زشت باشی!” من هم گفتم: “مگر تا حالا عکس فریدا کالو را ندیده ای؟” اگر قرار بود یک مرد نقش سیرانو دو برژراک را بازی کند، واینستین نمی پرسید چرا بینی اش انقدر بزرگ است.»

فریدا کالو
سلما هایک در فیلم «فریدا» در نقش فریدا کالو

هایک یکی از بسیار زنانی بود که در سال ۲۰۱۷ برای شهادت علیه واینستین پیش قدم شدند و این تهیه کننده ی مشهور هالیوود را به سوء استفاده و آزار جنسی متهم کردند. او همچنین همان سال در یادداشتی برای نشریه ی نیویورک تایمز از زورگویی های واینستین نسبت به خود در جریان ساخت فیلم «فریدا» گفت. هایک در این یادداشت گفت که واینستین درخواست های ناشایستی از او داشت، او را تهدید به قتل کرد و مجبورش کرد بُعد جنسی نقش «فریدا» را بیشتر کند.

در مصاحبه ی اخیر هایک با گاردین از او درباره ی صحبت هایش در این یادداشت سؤال شد و هایک گفت که برای اینکه بتواند زورگویی های واینستین را تحمل کند تا حدی خود را با آن وفق داده بود.

این بازیگر ۵۵ ساله درباره ی تجربه ای که با واینستین داشت گفت: «وقتی به من زور می گفت واقعاً مشکلی نداشتم. بله بعدش حالم بد می شد و واقعاً ناراحتم می کرد. اما کل ماجرا یک بُعد کارتونی هم داشت.»

هایک همچنین در یادداشت خود گفته بود که به خاطر دوستی اش با کوئنتین تارانتینو و اشخاص دیگری بود که هرگز از سوی واینستین مورد تجاوز قرار گرفت. وقتی خبرنگار گاردین درباره ی این صحبت هایک سؤال کرد او در جواب گفت که به خاطر قوی بودن خودش هم بود.

وقتی از هایک خواسته شد که منظور خود را واضح تر بیان کند گفت: «من به واینستین فقط نه نمی گفتم. من شخصیت قوی ای دارم و این را باید قبول کرد. واینستین هیچ وقت مرا آدم ضعیفی ندید. معنی اش این نیست که من آدم نترسی هستم، بلکه قرار نیست ترسم را ببینید. در پس قدرت و آرامش من می تواند کمابیش ترس باشد.»

سلما هایک همچنین گفت واینستین تنها بخشی از مشکل بود و او تنها مردی نبود که با علم به قدرتی که در نابود کردن زن ها داشت خود را خاطر جمع می کرد.

هایک گفت: «مطمئنم که سیستماتیک بود. اما یکی از نقاط قوت من این است که کینه ای نیستم. اعتقاد هم دارم که آدم ها تغییر می کنند. علاقه ای به ریختن آبروی هیچ کسی ندارم. فقط می خواهم این جریان متوقف شود.»

هاروی واینستین در سال ۲۰۲۰ به ۲۳ سال زندان محکوم شد. او از سوی دادگاه در یک مورد عمل مجرمانه ی جنسی درجه یک علیه یک دستیار تولید به نام میمی هالییی در سال ۲۰۰۶ و یک مورد تجاوز جنسی درجه سه علیه یک آرایشگر مو به نام جسیکا مان در سال ۲۰۱۳، گناهکار شناخته شد. واینستین در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ به لس آنجلس منتقل شد تا به خاطر ۱۱ مورد تعرض جنسی به ۵ زن مختلف، محاکمه شود.

 

بیشتر بخوانید:

اعتراف تارانتینو به مطلع بودن اهالی هالیوود از فساد اخلاقی هاروی واینستین: همه می دانستند!

منبع: insider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود