اجباری شدن تحویل لباس زیر برای سربازان نروژی پس از پایان خدمت!

اجباری شدن تحویل لباس زیر برای سربازان نروژی پس از پایان خدمت!

به دلیل مشکل کمبود عرضه، سربازان نروژی از این پس باید بعد از پایان خدمت، لباس های زیر استفاده شده ی خود و همینطور جوراب ها و سوتین هایشان را تحویل دهند!

کاهش عرضه و بروز مشکل در زنجیره ی تأمین بر اثر همه‌گیری کرونا که تأمین تجهیزات را دشوار ساخته، ارتش نروژ را به اتخاذ این تصمیم واداشته است.

سخنگوی واحد تدارکات ارتش نروژ، هانس مایسینست، گفت: «تصمیم استفاده ی مجدد از این بخش از لباس سربازان به ما کمک می کند بتوانیم مقدار بیشتری از آن را در اختیار سربازان قرار دهیم. موجودی آن بسیار اندک است.»

مایسینست گفت تأمین کنندگان اصلی لباس های سربازان ارتش در نروژ، مواد اولیه ی تولیدات خود را از کشورهای دیگر تأمین می کنند و برخی از این تولیدکننگان در خارج کشور نروژ هستند.

او گفت هزینه ی واردات مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته است: «همه‌گیری کرونا بر روی جریان تأمین مواد اولیه برای تولیدی ها و همینطور زنجیره ی تأمین از تولیدی ها به نروژ اثر گذاشته است.»

پیش از این تحویل لباس های زیر پس از پایان خدمت برای سربازان نروژی اختیاری بود اما حالا اجباری شده است.

مایسینست گفت: «لباس ها شسته و بررسی می شوند. به شکل مناسبی آن ها را در اختیار سربازان می گذاریم.»

نماینده ی سربازان نروژی گفت این کمبودها می تواند بر روی عملکرد سربازان اثر بگذارد.

او در اینباره گفت: «کمبود شدید تجهیزات و لباس می تواند به شکلی بالقوه بر روی آمادگی عملیاتی سربازان و در بدترین حالت، ایمنی سربازان اثر بگذارد.»

خدمت سربازی در نروژ اجباری است اما همه به سربازی نمی روند. هر ساله آن هایی که به سن لازم برای خدمت سربازی رسیده باشند یک فرم خوداظهاری از سوی نیروهای مسلح نروژ دریافت می کنند که در آن از آن ها درباره ی سلامت جسمی و روانی، سابقه ی کیفری آن ها و اینکه تا چه حد راغب به شرکت در خدمت سربازی هستند، سؤال می شود. سپس مناسب ترین کاندیداها برای مرحله ی بعدی انتخاب می شوند.

در سال ۲۰۱۵ نروژ خدمت سربازی را برای زنان نیز ممکن ساخت. در مجموع حدود ۸ هزار تا ۱۰ هزار سرباز از میان حدوداً ۶۰ هزار نفر انتخاب می شوند.

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • من فروردین ۱۰, ۱۴۰۱

    برابری واقعی یعنی این . یعنی زن‌ها هم مثل مردها سربازی برند . نه مثل ایران که زن‌ها فقط موقع استخدام ادارات دولتی و گرفتن نفقه و مهریه میلیاردی سر و کله شون پیدا میشه ‌‌و جامعه کل مشاغل سخت و زیان آور رو می‌ذاره گردن مردها.

  • محسن فروردین ۱۰, ۱۴۰۱

    بیا اینا حالا از فراهم کردن شورت سربازهاشون درمانده شدند ، ناتو که میگویند همین بود.

  • کمند مرداد ۱۹, ۱۴۰۲

    خوب این باعث حساسیت و بروز بیماری میشه چون اب واژن وارد لباس زیر که بشه چسب ناک و ماندگاره تا مدت زیاد مخصوصا افراد جوان که قویتره این مایع، پس درست نیست، مگر اینکه از جنس فلزی یا کربن باشه لباس که ضد ضربه باشه تا جایه حساس بدن یعنی سینه و محفل ضربه نخوره و حالت درب دار و قغل شو باشه لباس زیر جهت جلوگیری از سو استفاده ج….ی از سرباز