الیزابت تیلور؛ زیبای هالیوودی که ۸ بار ازدواج کرد

الیزابت تیلور؛ زیبای هالیوودی که ۸ بار ازدواج کرد

الیزابت تیلور مظهر فریبندگی در هالیوود قدیم بود. او انگار همه چیز داشت؛ زیبایی، شهرت و زندگی ای مملوء از عشق. چنان زن دلربایی بود که ۸ بار با ۷ مرد مختلف ازدواج کرد. و همانقدر که به بازیگری درخشانش مشهور بود، به خاطر ماجراهای عاشقانه اش هم شهرت داشت.

در ادامه با زندگی این هنرپیشه ی مشهور هالیوودی بیشتر آشنا خواهیم شد.

الیزابت تیلور یک بازیگر جوان بود که با زیبایی استثنایی اش شناخته می شد

ازدواج های الیزابت تیلور

الیزابت رزموند تیلور در سال ۱۹۳۲ متولد شد. او کار در هالیوود را از کودکی آغاز کرد تا در دهه ی ۱۹۵۰ که با بازی در فیلم های عاشقانه بالاخره در نقش افراد بالغ حاضر شد.

تیلور در دهه ی ۱۹۶۰ به پردرآمدترین ستاره ی سینما بدل شد. او همچنین چندین جایزه ی بازیگری دریافت کرد: ۳ اسکار و ۴ جایزه گلدن گلوب.

تیلور را در دوران اوجش زیباترین زن دنیا می دانستند.

موهای زیبا، اندام ساعت شنی، چشمان نادر بنفش رنگ و مژه های دو ردیفه اش (که حاصل یک جهش ژنتیکی بود) او را به قدری زیبا ساخته بود که حتی برخی محققان به تجزیه و تحلیل ویژگی های ظاهری او پرداختند.

معتقد بود نقش هایش باعث شدند او دلش بخواهد بزرگ شود و همین امر به یک سلسله ازدواج انجامید

ازدواج های الیزابت تیلور

به گفته ی تیلور تصویری که از او در سینما وجود داشت باعث شد دلش بخواهد زنی واقعی و یک همسر باشد. و او ازدواج را راهی برای داشتن یک زندگی مستقل و بالغانه می دید. او همچنین اذعان کرد «به طرز چاره ناپذیری رمانتیک» بود.

با اولین همسرش در سن ۱۸ سالگی ازدواج کرد و این عشق عمر کوتاهی داشت

ازدواج های الیزابت تیلور

همسر اولش کنراد نیکی هیلتون جونیور بود و زندگی آن ها ۸ ماه بیشتر دوام نیاورد، از مه ۱۹۵۰ تا ژانویه ۱۹۵۱. هیلتون پسر کنراد هیلتون، مؤسس هتل های مشهور هیلتون بود.

بر اساس گزارشات، آن ها به دلیل عادت های بد هیلتون از یکدیگر جدا شدند.

در ازدواج دومش مادر شد

ازدواج های الیزابت تیلور

تیلور در فوریه سال ۱۹۵۲ دوباره ازدواج کرد. او به مایکل وایلدینگ، بازیگر انگلیسی بله گفت که ۲۰ سال از تیلور بزرگ تر بود.

ازدواج های الیزابت تیلور

آن ها صاحب ۲ پسر شدند: مایکل جونیور و کریستوفر. کریستوفر در مصاحبه ای گفته بود وقتی بچه بودند، تیلور به آن ها اجازه می داد با جایزه های گلدن گلوبش بازی کنند اما اجازه ی بازی با جایزه های اسکارش را نداشتند.

وقتی فعالیت بازیگری تیلور اوج گرفت، رابطه اش با وایلدینگ تیره و تار شد. آن ها بعد از ۵ سال زندگی مشترک، راه شان را از یکدیگر جدا کردند.

ازدواج سومش مملوء از هدایای گران قیمت و جواهرات بود

ازدواج های الیزابت تیلور

تنها یک ماه بعد از پایان زندگی مشترکش با وایلدینگ، تیلور به عقد سومین همسرش مایک تاد درآمد که یک تهیه کننده ی حوزه سرگرمی بود. این زوج صاحب یک فرزند به نام لیزا شدند.

تاد از قرار معلوم همسر خود را غرق هدایای گران قیمت می کرد، از تهیه ی یک غذای مخصوص که از پاریس با پرواز رسیده بود گرفته تا برپا کردن یک ویترین کامل از جواهرات در حیاط خانه شان.

ازدواج آن ها اما با مرگ تاد طی یک سانحه ی هوایی در سال ۱۹۵۸ پایانی ناگهانی داشت.

ازدواج چهارمش بحث برانگیز شد اما هرگز بابت آن پوزش نخواست

ازدواج های الیزابت تیلور

ازدواج تیلور با خواننده ای به نام ادی فیشر در سال ۱۹۵۹ به دلایلی خبرساز شد.

فیشر در آن زمان هنوز متأهل بود و از همسرش، دبی رینولدز جدا نشده بود اما او را ترک کرد تا با تیلور ازدواج کند. و همین امر از هر دوی آن ها وجهه ی بدی ساخت.

اینطور که گفته می شود تیلور اعلام کرد ماه عسل آن ها ۴۰ سال به طول خواهد انجامید اما تنها ۵ سال بعد از ازدواج شان، از پایان آن خبر دادند.

رابطه ی هیجانی اش با همسر پنجم (و ششمش) در هالیوود زلزله به پا کرد

ازدواج های الیزابت تیلور

تیلور در زمان بازی در فیلم «کلئوپاترا» (Cleopatra) به همبازی اش، ریچارد برتون دل باخت. رابطه ی آن ها خیلی زود عاشقانه شد و آن ها در همان ماهی که تیلور از فیشر جدا شده بود، با یکدیگر ازدواج کردند (مه ۱۹۶۴).

رابطه عاشقانه ی پرشور و حرارت آن ها انگشت نما شده بود و این عاشق و معشوق از سوی برخی نهادها به خاطر رفتار نامناسب شان مورد انتقاد قرار گرفتند.

ازدواج های الیزابت تیلور

برتون و تیلور پس از حضور مشترک شان در یک سریال تلویزیونی درباره ی طلاق، در سال ۱۹۷۴ به زندگی مشترک ۱۰ ساله ی خود پایان دادند. این جدایی اما خیلی به طول نیانجامید و آن ها بعد از ۱۶ ماه (در اکتبر ۱۹۷۵) دوباره با یکدیگر پیمان زناشویی بستند.

تیلور می گفت برتون را دیوانه وار دوست دارد و هرگز با کس دیگری ازدواج نخواهد کرد. اما ازدواج دوم این زوج کمتر از یک سال به طول انجامید و تیلور بعد از آن با ۲ مرد دیگر هم ازدواج کرد.

با آنکه دو ازدواج آخرش هم دوام نداشتند اما او با هر دو همسر قبلی اش دوست باقی ماند

ازدواج های الیزابت تیلور

همسر ششم تیلور، سیاستمداری به نام جان وارنر بود. علاقه ی مشترک شان به اسب ها آن ها را به هم پیوند داد، اما بعد از ۶ سال، آن ها هم از یکدیگر جدا شدند.

ازدواج های الیزابت تیلور

آخرین همسر تیلور در سلسله ازدواج هایش، یک کارگر ساختمان به نام لری فورتنسکی بود که ۲۰ سال از تیلور کوچک تر بود. اما برخلاف تیلور، فورتنسکی به بودن در مرکز توجه عادت نداشت و ازدواج آن ها در نهایت در سال ۱۹۶۶ به پایان رسید.

تیلور تا پایان عمرش با هر دو همسر سابقش، وارنر و فورتنسکی در ارتباط بود.

بعد از بازگشت به زندگی عادی از ازدواج های شکست خورده اش، تیلور باقی عمرش را هدفمند زندگی کرد.

ازدواج های الیزابت تیلور

تیلور حتی در سنین پیری به بازی در تلویزیون و تئاتر ادامه داد. او برند جواهرات و عطر خودش را به راه انداخت و یک مؤسسه هم تأسیس کرد که هدف آن ، پیدا کردن درمانی برای اچ‌آی‌وی/ایدز است.

تیلور به خاطر فعالیت های خیرخواهانه اش از سوی ملکه انگلیس لقب «دِیم» گرفت.

تیلور در سال ۲۰۱۱ بر اثر یک بیماری قلبی درگذشت. او گفته بود «تقدیرش این بود که عشق ببخشد، یک مادر، یک همسر و یک دوست باشد». و این دقیقاً همان زندگی ای بود که تیلور داشت.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مهیا فروردین ۲۴, ۱۴۰۱

    انقد ازدواج کرد تا ایدز گرفت این دلش مترو بوده ???